Hop til indhold

Noomi udstiling.


 Share

Recommended Posts

Hun har også kun udstillingerne i Ballerup/Køge tilbage, så klapper fælden :shock: Nårh nej, der er også et juleskue og der betyder det jo ikke så meget :mrgreen:

 

DKK i Herning til november :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 207
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Som jeg jetlæste det var det i BIS'en der var forvirring. Ikke ved BIR/BIM?

 

Ved heller ikke om der er noget sjov i mine kritikker. Men ingen tvivl om, at der står meget forskelligt. Det overrasker mig nu ikke så meget, for det er forskelligt hvad de forskellige dommere finder vigtigst.

 

Der hvor det bliver sjovt er, når samme dommer giver to meget forskellige kritikker på samme hund i løbet af en måned. Det skete for mig for mange år siden, hvor der var dommerændring på en udstilling, og vi derfor fik den samme som vi havde haft måneden forinden.

 

Det er selvfølgelig heller ikke helt let at huske hver enkelt standard, når man er all round dommer... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg jetlæste det var det i BIS'en der var forvirring. Ikke ved BIR/BIM?

 

Ved heller ikke om der er noget sjov i mine kritikker. Men ingen tvivl om, at der står meget forskelligt. Det overrasker mig nu ikke så meget, for det er forskelligt hvad de forskellige dommere finder vigtigst.

 

Der hvor det bliver sjovt er, når samme dommer giver to meget forskellige kritikker på samme hund i løbet af en måned. Det skete for mig for mange år siden, hvor der var dommerændring på en udstilling, og vi derfor fik den samme som vi havde haft måneden forinden.

 

Det er selvfølgelig heller ikke helt let at huske hver enkelt standard, når man er all round dommer... :blink:

 

Så I blev bedømt efter Bullmastiffens racestandard :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, følger der ringtræning med den karma? For det har hun vist lige så meget brug for :oops:

 

Nop, træningen kommer fra dig, så skal jegnok putte karma på herinde :mrgreen:

Jeg tager det nemme job.

 

 

Hvad var det lige ringtræning er?

Jeg går ikke ud fra at Noomi skal løbe med en lance og ramme en ring!!!!?!!?!

 

 

Er det gå pænt rundt i ringen uden at hoppe og danse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg jetlæste det var det i BIS'en der var forvirring. Ikke ved BIR/BIM?

 

Ved heller ikke om der er noget sjov i mine kritikker. Men ingen tvivl om, at der står meget forskelligt. Det overrasker mig nu ikke så meget, for det er forskelligt hvad de forskellige dommere finder vigtigst.

 

Der hvor det bliver sjovt er, når samme dommer giver to meget forskellige kritikker på samme hund i løbet af en måned. Det skete for mig for mange år siden, hvor der var dommerændring på en udstilling, og vi derfor fik den samme som vi havde haft måneden forinden.

 

Det er selvfølgelig heller ikke helt let at huske hver enkelt standard, når man er all round dommer... :blink:

 

Har han eksempelvis stået i Ehrenklasse mener jeg at han i eksempelvis i spaniel regi ville blive kaldt ind i BIS.

 

Men igen. Det er jo individuelt fra klub til klub hvordan man dømmer BIS,

 

 

 

Har du iøvrigt lidt snas til min PB :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da er hun ude over hvalpe-klassen, men godt forsøgt :blink:

 

Ih altså... Forstå det nu.

 

Ingen gider tage til den udstilling :roll:

 

Hmffffff - Så bliv I da endelig over på jeres egen ø - og ha' nok i jer selv :evil::(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Nu jeg også kigger mine kritikker igennem så står der på en af dem "velbuet svans" som vel er halen der tales om (mit svenske er heller ikke for godt) og den fatter jeg ikke???? En pudels hale må IKKE bue, men skal være lige (selvom der desværre ses grimme, næsten grisekrøllede haler imellem) og jasons sørgerlige undskyldning for en hale er kun 1/3 af den normale længde på pudelhaler (dog siger standarden intet om længden af halen - bare at den ønskes lige og må ikke røre ryggen) og den bøjer altså ingen steder hen:confused:

 

 

Det er lidt sjovt at læse de forskellige kritikker synes jeg for af de tre udstillinger jeg har været til har de to første korrekt sagt at hans hoved er utrolig smukt og smalt (og her skyder jeg janteloven en lang pil i rumpen for hans hoved ER virkelig smukt, så flot som det kan blive hos en dværgpudel og får ros for det hos alle de pudelfolk jeg har snakket med, de skal alle hen og se nærmere på hans hoved :cool: De siger at det ligner et storpudel-hoved og dét er vist så flot som det kan blive hos de mindre størrelser :engel:), men den finske dommer vi var ved i Vejen sagde at hans hoved var for bredt :lol:

En anden ting er hans fødder - jasons største fejl :rolleyes: Pudler skal have små "høje" kattepoter, men jasons er noget flade i det foran så det næsten ligner andefødder :roll: (er blevet lidt bedre med alderen, men stadig flade i forhold til det ønskede) men en af dommerne har skreve at han står rigtig flot på poterne :lol: (den anden har ikke skrevet om dem og den tyske kan jeg ikke tolke noget fod-halløj fra)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg jetlæste det var det i BIS'en der var forvirring. Ikke ved BIR/BIM?

 

Ved heller ikke om der er noget sjov i mine kritikker. Men ingen tvivl om, at der står meget forskelligt. Det overrasker mig nu ikke så meget, for det er forskelligt hvad de forskellige dommere finder vigtigst.

 

Der hvor det bliver sjovt er, når samme dommer giver to meget forskellige kritikker på samme hund i løbet af en måned. Det skete for mig for mange år siden, hvor der var dommerændring på en udstilling, og vi derfor fik den samme som vi havde haft måneden forinden.

 

Det er selvfølgelig heller ikke helt let at huske hver enkelt standard, når man er all round dommer... :blink:

 

Der var en Berner på udstillingen i Bøsøre i år. Om lørdagen var den for tyk om søndagen for tynd...det er faktisk rimelig godt gået :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
De er svært at vide hvad der sker i Neumünster. Ting dernede foregår jo ofte som vinden blæser og i en race med flere farvevarianter sker der hurtigt forvirring. Opklarende ville dog være hvis vi vidste hvad klasse han stillede i.

 

:lol:

 

Det var meget forvirrende :lol: Jason i jüngsten, onkel flash i champion og halvbror isaac (som drillede i Vejen:-P) i Offene (og tante Holly i Offene også ) http://www.deutscher-pudel-klub.de/ccms2/index.php?m=1&hid=153&wch_pid=22 (BOS = BIM????????)

 

Endnu mere forvirrende er det når de tager de spraglede hunde med i ringen også :shock: så kan man slet ikke finde rundt i farverne når der kommer en Schwartz-loh også (ligner en dober med krøller:engel::???::eek::shock:)

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol:

 

Det var meget forvirrende :lol: Jason i jüngsten, onkel flash i champion og halvbror isaac (som drillede i Vejen:-P) i Offene (og tante Holly i Offene også ) http://www.deutscher-pudel-klub.de/ccms2/index.php?m=1&hid=153&wch_pid=22 (BOS = BIM????????)

 

Endnu mere forvirrende er det når de tager de spraglede hunde med i ringen også :shock: så kan man slet ikke finde rundt i farverne når der kommer en Schwartz-loh også (ligner en dober med krøller:engel::???::eek::shock:)

 

 

findes der flerfarvede pudler? og black/tan ? Det har jeg godt nok aldrig set før :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden ting er hans fødder - jasons største fejl :rolleyes: Pudler skal have små "høje" kattepoter, men jasons er noget flade i det foran så det næsten ligner andefødder :roll: (er blevet lidt bedre med alderen, men stadig flade i forhold til det ønskede) men en af dommerne har skreve at han står rigtig flot på poterne :lol: (den anden har ikke skrevet om dem og den tyske kan jeg ikke tolke noget fod-halløj fra)

 

Måske du allerede gør det jeg skal til at foreslå. Hvis ikke kan vi kalde det et par gode råd.

 

Sørg for at have hans kløer klippet korte, så han ikke står for langt tilbage på poten. Nu står der godt nok i en af kritikkerne at han står fint på sine poter, så måske det ikke er problemet. Men hvis han har tendens til lidt platfodethed, kan det hjælpe - ligesom de har godt af at gå på sten og sand, sådan at musklerne bliver trænet op.

 

Nøjagtigt som vi selv har godt af at komme ud og lufte vores bare tæer på stranden i ny og næ.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nop, træningen kommer fra dig, så skal jegnok putte karma på herinde :mrgreen:

Jeg tager det nemme job.

 

 

Hvad var det lige ringtræning er?

Jeg går ikke ud fra at Noomi skal løbe med en lance og ramme en ring!!!!?!!?!

 

 

Er det gå pænt rundt i ringen uden at hoppe og danse?

 

Nej, det er ringRIDNING og det får hun ikke lov til før hun fylder 18 år, det er ligesom med rygning :blink:

 

Ringtræning er netop at lære at begå sig i en udstillingsring, de lærer at stå, gå og opføre sig korrekt og at dommeren mærker på dem og ser tænder og sådan :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er ringRIDNING og det får hun ikke lov til før hun fylder 18 år, det er ligesom med rygning :blink:

 

Ringtræning er netop at lære at begå sig i en udstillingsring, de lærer at stå, gå og opføre sig korrekt og at dommeren mærker på dem og ser tænder og sådan :-D

 

DE er så lig med handleren :pift:

 

 

 

:mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Måske du allerede gør det jeg skal til at foreslå. Hvis ikke kan vi kalde det et par gode råd.

 

Sørg for at have hans kløer klippet korte, så han ikke står for langt tilbage på poten. Nu står der godt nok i en af kritikkerne at han står fint på sine poter, så måske det ikke er problemet. Men hvis han har tendens til lidt platfodethed, kan det hjælpe - ligesom de har godt af at gå på sten og sand, sådan at musklerne bliver trænet op.

 

Nøjagtigt som vi selv har godt af at komme ud og lufte vores bare tæer på stranden i ny og næ.

 

 

Nej, hans kløer holdes desværre ikke særlig korte - jeg har gang i neglesaksen en gang i ugen, men jeg er så panisk ræd for at klippe hul a jeg næsten intet klipper af, så de er lidt lange i det :???:

 

Sten og sand går vi faktisk ikke så meget i - det kan jo ændres så vi gør det:-D

 

Igen tak for godt råd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
findes der flerfarvede pudler? og black/tan ? Det har jeg godt nok aldrig set før :shock:

 

jep - prøv at se på google under harlekin poodle :mrgreen: Mine forældres pudel var sort/hvid (harlekin) - hun var faktisk ikke slem at se på, men bliver de i udstillingsklip, ja så mangler de bare klovnenæsen :blink:

 

den sort/tan var absolut ikke køn må jeg indrømme - farverne var præcis som en dober (det var dog en mellem så ikke så høj) og så havde den ca. 5 cm meget krøllet pels over hele kroppen. Jeg synes IKKE den var særlig køn - unik, ja, men unik er ikke altid lige positivt skulle jeg mene :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Inden for nogle af racerne (hvor der findes meget mavesure udstillere) kunne det måske være en god ide :mrgreen:

Nu er jeg ikke hos en race med mavesure folk (utroligt nok, så er pudelejere utrolig fredelige overfor hinanden) så jeg kende rikke så meget til de problemer som jeg fx hører der er hos bernere, labber og har oplevet hos broholmerne

 

Men hvad så hvis handleren ikke avlsgodkendes? øv bøv hva, du har vidst for korte ben lille du? :lol: bedre held næste gang, hold snablen inde og benene lukket til du har fået dine certer? :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...