Hop til indhold

lydighedskonkurrence?


Gæst MartineSophia
 Share

Recommended Posts

Gæst MartineSophia

Hej jeg har slet ikke styr på lydighedskonkurrencer. Men jeg vil så gerne stille op med min søde hvalp så jeg har lige et på spørgsmål.

Hvor gammel skal hunden være for at kunne stille op?

Hvad kræver det at hunden skal kunne for at være med?

Skal hunden have stamtavle?

Hvordan fungere sådan en konkurrence?

Hvor tit er der en lydighedskonkurrence på sjælland?

 

Det skulle meget gerne være alt.

Mvh MartineSophia

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lydighedskonkurrencer kan jo være mange ting:genert:

 

Er det DKK's LP du tænker på?

 

Man kan også gå til prøver i DCH regi.

 

Men det kræver ihvertfald at du går til noget træning, og alder har ingen betydning.

 

Det er lidt svært at svare konkret, når jeg ikke ved, hvilken slags du mener:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg har slet ikke styr på lydighedskonkurrencer. Men jeg vil så gerne stille op med min søde hvalp så jeg har lige et på spørgsmål.

Hvor gammel skal hunden være for at kunne stille op?

 

10 måneder hvis det er DKK kender ikke til dch og andet

Hvad kræver det at hunden skal kunne for at være med?

 

Det kommer an på hvad du vil stille op til om det er dch eller dkk lydighedsprøver kig på deres sider og så kan du finde øvelserne i de forskellige klasser og se hvad det er de skal kunne for at få højeste point og så er det så op til en selv hvor meget man selv mener hunden skal kunne inden prøvedeltagelse.

Skal hunden have stamtavle?

 

 

ikke hos DKK der kan alle stille op dog kræves det at hunden får et lp nummer hedder det og det får man igennem Dkk når man bestiller sin resultat bog.

 

Hvordan fungere sådan en konkurrence?

 

Det nemmeste ville være at ta ud at kigge for at danne sig et overblik over hvordan det foregår, og så helt klart finde et sted at træne som underviser og træner efter det program du gerne vil stille i så får man gået øvelserne igennem, og så er trænerne gode til hjælp og spørgsmål omkring konkurrence og evt. til at fortælle en om man er klar til at stille op.

 

Hvor tit er der en lydighedskonkurrence på sjælland?

 

 

Hvis det er DKK kan du se det på www.hundeweb.dk under aktivitere og så søger du på lydighed så kan du se der dukker en masse op der en del prøver på sjællande især i den kommende periode.

Det skulle meget gerne være alt.

Mvh MartineSophia

 

 

Nu går jeg kun til konkurrence indefor DKK så ved desværre ingenting om dch og hvordan tingene er der men det der mange andre herinde der ved en masse om..

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Du vil gå til konkurrence i lydighed med din mops på 4 mdr??????????????

 

Nu er det jo ikke sådan at man tropper op og viser hvor fin hunden er. For de fleste ligger der mindst (!!!!!) 1 års træning forud for konkurrence i de lave klasser.

 

Ja, undskyld jeg lyder lidt grov, men det virker bare til at du er lidt en drømmer:???: Sådan lagt sammen med dit spørgsmål om schæfer vs. golden, som jeg går ud fra handler om at du overvejer en af de to racer. Sammenholdt med dit spørgsmål om schæferes adfærd, virker det bare ikke særlig velovervejet.

 

Anyways, hvis du vil stille til konkurrence, skal du asap tilmeldes et hvalpehold. Der er nok størr muligheder for konkurrencer i DcH eller DKK. I DcH er der konkurrencer næsten hver weekend fra marts til oktober, men det fremgår af hjemmesiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia

Jeg havde tænkt mig at gå med træning når han blev ældre ;). Jeg syntes selv han skal være mindst 1år selvom reglerne siger 10måneder.

Og mine forrige indlæg har bare været for hyggens skyld eftersom jeg ved at når jeg flytter hjemme fra at jeg hverken skal have schæfer eller en golden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen, start på hvalpehold, jo før des bedre! I skal så gå på hvalpehold nogle mdr., og derfra rykke op på unghundehold. Mange steder er der optagelsesprøve for at komme på konkurrencehold, og det kræver hårdt arbejde at nå dertil. I DcH er der fx apport, spring, rundering, feltsøg, lineføring mv. Og det er ikke noget der kommer af sig selv. Kender ikke LP programmet, men det er vist noget i samme stil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jeg få dig til at forklare lidt om det :oops: Det er min første hund og har ikke lige fået sat mig ind i alle de her forskellige ting endnu :P.

 

Prøv at kigge på videoerne på min hjemmeside

Liva - www.123hjemmeside.dk/Livas-verden

 

Du kan læse meget mere om rally på Velkommen til Rally Lydighed. En sjov sport for dig og din hund

 

Det er en sport, hvor du går en bane med skilte på små lydighedsøvelser på. Jo længere man når op i rækkerne jo sværere bliver øvelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han går allerede til begynder træning :).

 

Hvor går han til "begyndertræning" henne:hmm:?

 

Forkert træning i for tidlig alder kan nemlig ødelægge alle jeres chancer for at opnå pæne resultater i lydighed senere.

 

Det er VIGTIGT at din hvalp kun går til hvalpemotivation når han er 4 mdr. Ellers kan han miste lysten til at træne når han bliver voksen.

Det skal være sjov og leg det hele i hans alder. Det er ikke nu, han skal lære alle øvelser og prøveregler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rally hedder egentlig rally o eller rally lydighed er baner med korte lydighedsøvelser. Det skal være sjovt for både hund og fører, og der må roses og snakkes undervejs.

 

Rally er efterhånden ret stort i både DcH og DKK, og der er masser af mulighed for konkurrencer. To af hundene på top tre i vores klub er Fransk Bulldog, så de små kompakte racer klarer sig rigtig godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia
Hvor går han til "begyndertræning" henne:hmm:?

 

Forkert træning i for tidlig alder kan nemlig ødelægge alle jeres chancer for at opnå pæne resultater i lydighed senere.

 

Det er VIGTIGT at din hvalp kun går til hvalpemotivation når han er 4 mdr. Ellers kan han miste lysten til at træne når han bliver voksen.

Det skal være sjov og leg det hele i hans alder. Det er ikke nu, han skal lære alle øvelser og prøveregler.

 

Hej jeg går til træning i søborg/værløse gennem DDi/Dansk dyreinstitut. Derudover kommer jeg også på en plads næsten hver aften hvor lille Romeo leger med alle mulige hunde lige fra bulldogs til alaskan malamute og træner lidt agilty:D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia
Rally hedder egentlig rally o eller rally lydighed er baner med korte lydighedsøvelser. Det skal være sjovt for både hund og fører, og der må roses og snakkes undervejs.

 

Rally er efterhånden ret stort i både DcH og DKK, og der er masser af mulighed for konkurrencer. To af hundene på top tre i vores klub er Fransk Bulldog, så de små kompakte racer klarer sig rigtig godt!

Det lyder lige som noget for mig og Romeo eftersom jeg har svært ved ikke at rose min lille hund når han gør tingne rigtigt ;p.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. agility - du er vel klar over at en hvalp ikke må det helt vilde? Af samme grund er der soft agility for hvalpe og ældre hunde.

 

Din lille hund er selvfølgelig udvokset før min schæfer, men en tommelfingerregel er at hunden skal være 1 år før den må komme rigtigt igang.

 

Når lille Romeo er en 7-8 mdr. kan i starte med rally, men indtil da er hvalpetræning det bedste:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. agility - du er vel klar over at en hvalp ikke må det helt vilde? Af samme grund er der soft agility for hvalpe og ældre hunde.

 

Din lille hund er selvfølgelig udvokset før min schæfer, men en tommelfingerregel er at hunden skal være 1 år før den må komme rigtigt igang.

 

Når lille Romeo er en 7-8 mdr. kan i starte med rally, men indtil da er hvalpetræning det bedste:-)

 

Du kan sagtens starte rally før det. Maggie har trænet rally-øvelser siden hun var helt lille.

 

Med agility siger man 1 år for små hunde og 18 måneder for store.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg havde tænkt mig at gå med træning når han blev ældre ;). Jeg syntes selv han skal være mindst 1år selvom reglerne siger 10måneder.

Og mine forrige indlæg har bare været for hyggens skyld eftersom jeg ved at når jeg flytter hjemme fra at jeg hverken skal have schæfer eller en golden.

 

 

forhåbentlig ikke grundet nogle udtalelser på et forum:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia
Mht. agility - du er vel klar over at en hvalp ikke må det helt vilde? Af samme grund er der soft agility for hvalpe og ældre hunde.

 

Din lille hund er selvfølgelig udvokset før min schæfer, men en tommelfingerregel er at hunden skal være 1 år før den må komme rigtigt igang.

 

Når lille Romeo er en 7-8 mdr. kan i starte med rally, men indtil da er hvalpetræning det bedste:-)

 

Fik det vist sagt forkert :oops: han går ikke til agility jeg 'øver' bare lidt selv med ham med at løbe og gå slalum ikke noget med at springe og op af trapper osv ;).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia
forhåbentlig ikke grundet nogle udtalelser på et forum:hmm:

 

Nej slet ikke jeg er helt vild med schæferen og hvis jeg skulle have mere end en hund så bliver det nok en schæfer ;).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...