Hop til indhold

Længe siden, jeg har vist Basil frem...


Gæst Bernerfan
 Share

Recommended Posts

Gæst Bernerfan

Det er længe siden, jeg har været forbi forum, og endnu længere siden, jeg sidst har vist min skønne bernerdreng frem herinde, men nu har jeg ENDELIG langt om længe fået mig et nyt kamera, efter fire måneder med "abstinenser", siden det gamle valgte at tage billetten netop den aften, jeg fik Basil hjem, og det skulle selvfølgelig fejres med nye billeder af bassen. :mrgreen:

 

Må jeg præsentere BASIL! :hjerte: 5½ måneder gammel og omkring 34-35 kg. tung, vil jeg tro (vejede ham for snart 14 dage siden til 33,1 kg., og han plejer at tage omkring 1-1½ kg. på om ugen):

 

002-13.jpg

 

009-15.jpg

 

012-15.jpg

 

015-13.jpg

 

036-7.jpg

 

097-3.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Bernerfan

Tak for de søde ord. :-)

 

Haha... ja, han er vist lidt ranglet lige p.t., ham Basil... og desværre åbenbart også inde i en periode, hvor han let kommer galt af sted med sit "bentøj". De sidste 2 gange, han har fået lov til at lege med andre hunde, har jeg haft en halt hvalp bagefter (begge gange har det været en forvridning), så nu tør jeg ikke lade ham lege frit med andre hunde igen lige foreløbig. Forhåbentlig bliver det bedre, når han kommer til at hænge lidt mere sammen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de søde ord. :-)

 

Haha... ja, han er vist lidt ranglet lige p.t., ham Basil... og desværre åbenbart også inde i en periode, hvor han let kommer galt af sted med sit "bentøj". De sidste 2 gange, han har fået lov til at lege med andre hunde, har jeg haft en halt hvalp bagefter (begge gange har det været en forvridning), så nu tør jeg ikke lade ham lege frit med andre hunde igen lige foreløbig. Forhåbentlig bliver det bedre, når han kommer til at hænge lidt mere sammen?

 

Åh, det håber jeg da for den bette mand. Møffe har aldrig haltet efter leg, udover dengang hvor han besluttede at spurte afsted og lige efter sidste øjeblik fandt ud af, at han skulle springe over en samojede for at undgå kolision. Der haltede han lidt - men kun kortvarigt. Og så dengang, 11 måneder gammel, hvor han forvred forbenet i leg med min far og forstuvede det - av, hvor havde han ondt og det var først overstået efter en måned :-/ Men små forvridninger har vi ikke gjort os i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Tusind tak for jeres søde ord. :-)

 

Jeg synes jo også selv, jeg har den skønneste hund på hele jordkloden... selv om jeg må tilstå, han var billigt til salg nu til aften. Banditten synes tilsyneladende, at hans 6 måneders fødselsdagsgave skal gives på forskud og være en ny hundeseng, for i aften blev den gamle molstreret fuldstændig, så jeg måtte bruge et kvarter på at feje skumgummi op fra hele gulvet i alrummet! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan
Åhh han er så skøn! Er vild med ham! :lun:

Kommer lige til at tænke på at jeg helt glemt at skrive da vi var i nordjylland i påsken.

 

Det var da ærgerligt... men omvendt ville vi have været nødt til at takke nej til leg i påsken, da Basil desværre var blevet halt på det ene forben. Jeg troede, det var en forvridning, men må nok nu erkende, desværre, at der er tale om vokseværk. Stakkels "lille" fyr... :(

 

 

Jeg håber, det snart er overstået - p.t. er han på smertestillende, skal holdes i ro og er blevet beordret ned i kost for at bremse væksten lidt... så må vi se, om det ikke hjælper. Det gør i hvert fald avs indeni mig at se ham humpe af sted og se så ynkelig ud... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Bernerfan

Tak. :-)

 

Banditten er blevet 6 måneder nu... og har efterhånden rundet de 38 kg. og ca. 62 cm! :mrgreen:

 

003-24.jpg

 

016-13.jpg

 

Jeg svor engang, at jeg IKKE ville have hund i sofaen... men helt ærligt... hvem kan stå for det der fjæs??? :oops:

 

008-lille.jpg

 

006-14.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det fjæs kan ingen stå for, nej :lun:

 

Han lader vist til at blive en kraftig fætter. Til sammenligning var Møffe 65cm på det tidspunkt og vejede 32,2kg. Han er endt på 71cm ca. og 56kg. Han stoppede nogenlunde med at vokse i højden, da han var 8/9 mdr. og 70cm høj, tog dog lige en centimeter eller tre et sted mellem 1½-2½års alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Basil vader i hvert fald rundt på nogle kæmpe poter... og måske skulle jeg give ham en tur med målebåndet igen snart (har ikke målt ham, siden han var knap 5½ måneder). Det kan godt være, han måske har taget et par centimeter. I hvert fald mangler han kun et par centimeter for at være lige så høj som sin far, som vi var sammen med i weekenden. :-)

 

Men det er lidt sjovt at have lidt at sammenligne med. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...