Hop til indhold

Løbetid.


Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Gæst Puddi

Min hund er for et par dage siden kommet i sin første løbetid.

 

Hvordan ved jeg hvornår hun helt sikker er færdig med at være i løbetid?

 

Jeg ved kun at det ca tager 3 uger...

 

Er der ellers noget jeg skal vide om løbetid? Det er min første hund, så har ingen erfaring med løbetid..

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første løbetid kan være noget afvigende fra det mere modne tævers. Og alles tæversløbetidkan være en del forskellig.

Men normal blødes der de første uger, hvorefter sekretet bliver mere lyst. Ægløsning ligger ofte på omkring 14 dagen , talt fra 1 ste blødningsdag.

Men stadig, nogle tæver parre gerne fra 5-7 dagen og andre først måske på 17 dagen , så ingen sikkerhed mht parringsslyst i alle 3 uger.

Og så hold hanhunde langt væk, din lille unge tæver er stadig nok så barnlig, at hun intet fatter og ikke kan afvise ofte meget ihærdige lystne hanner. Og bliv ikke bekymret, hvis hun bliver meget træt og usikker og lidt dvask efter løbetidsslutning. Det kan være en stor kropligt hormonel omvæltning for tæver at få 1 ste løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Maggie er lige på det sidste af sin løbetid. Det er nu 3 uger siden jeg spottede blod første gang. Jeg er nu sikker på, at hun snød mig med nogle dage (måske endda en hel uge) for hun har været så dygtig til at holde sig ren.

 

I dag har hun ikke lavet ret meget andet end at sove og været på småture i haven for at tisse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zera sover også det meste af dagen, og vil helst bare ligge og blive nusset. Jeg kan godt mærke på hende at hun ikke rigtig ved hvad der sker. Jeg passer rigtig godt på hende i hele perioden, så der ikke sker noget.

Men jeg er bare i tvivl om hvornår jeg kan gå i skoven igen, for at være på den helt sikre sikre side, der er hun jo løs...

Hun skal steriliseres efter denne løbetid, hvornår er det bedst at få det gjort?

Link til indlæg
Del på andre sites

Zera sover også det meste af dagen, og vil helst bare ligge og blive nusset. Jeg kan godt mærke på hende at hun ikke rigtig ved hvad der sker. Jeg passer rigtig godt på hende i hele perioden, så der ikke sker noget.

Men jeg er bare i tvivl om hvornår jeg kan gå i skoven igen, for at være på den helt sikre sikre side, der er hun jo løs...

Hun skal steriliseres efter denne løbetid, hvornår er det bedst at få det gjort?

 

Jeg ville vente til efter 4 uger for at være helt sikker. Men hvis hun er snor, kan I sagtens gå i skoven imens (hvis det altså ikke er en hundeskov). Et godt tip er at have en ekstra snor i lommen til evt. løse hanhunde.

 

De fleste siger sterilisation midt mellem to løbetider, så om en 3 måneders tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan få en billig flex i Harald Nyborg. Ved ikke hvor god kvalitet den er, men det kan jo komme an på en prøve:-)

 

Vi fik Bella steriliseret halvanden mdr. efter løbetidens slutning, men det var fordi hun alligevel skulle i narkose. Vi havde egentlig planlagt operationen ca. 1 måned senere end det skete. Den eneste komplikation var at hun fik "hvalpe" efter operationen, og det var ret stressende for os alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...