Hop til indhold

Agility - dirigering


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Johna er bare jordens mest nuttede hund når hun hopper på numsen for at sidde fint på plads :klap:

 

Jeg forstår, dog ikke det med at indgangen skal være spids, men nu går der nok også lige et par måneder før vi når til det hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna er bare jordens mest nuttede hund når hun hopper på numsen for at sidde fint på plads :klap:

 

Jeg forstår, dog ikke det med at indgangen skal være spids, men nu går der nok også lige et par måneder før vi når til det hehe

 

ja det er hendes yndlingsøvelse, så den vender hun tilbage til hver gang hun bliver i tvivl ;-) Når jeg siger at gøre indgangen mere spids, så mener jeg vinklen på hundens indgang til slalom.... det skal selvfølgelig gøres gradvis, når hunden viser forståelse for opgaven, gøres det sværere igen osv. Har forsøgt at illustrere herunder :mrgreen: håber det giver mening

indgange.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha virkelig fed tegning - jeg forstår, det må jeg se om jeg kan finde ud af, har fundet en agilitypakke til 666kr og Anders siger at man ALTID skal købe ting der koster 666kr, så det gør jeg nok. Der er et spring, en tunnel (plastik), en ring til at hoppe igennem og så de slalompinde der :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha virkelig fed tegning - jeg forstår, det må jeg se om jeg kan finde ud af, har fundet en agilitypakke til 666kr og Anders siger at man ALTID skal købe ting der koster 666kr, så det gør jeg nok. Der er et spring, en tunnel (plastik), en ring til at hoppe igennem og så de slalompinde der :-D

 

 

:sjov: I see his point!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der bagkryds video til dig Buddha :mrgreen:

 

Karla starter med lidt forkryds og herefter lidt bagkryds.... Hun er liiige lidt for højt oppe at ringe pga. bolden som belønning :roll: de der "krøller / pirouetter" hun laver på den ene side er selvfølgelig IKKE ønskelige!

Johnas bagkryds foregår i skridtgang, så der burde være rig mulighed for at se hvad vi egentlig laver :rolleyes:

 

Generelt og lavpraktisk. I forkryds starter du med hunden på din yderside, dig imellem hunden og "forhindringen" og du ender med hunden på din inderside.... I bagkrydset starter du med hunden på din inderside - imellem dig og "forhindringen" og du ender med hunden på din yderside... Igen - husk at skifte arm, så du sender frem med den arm tættest på hunden og tager imod (og belønner) med den arm tættest på hunden...

 

I et forkryds laver du dit kryds FORan hunden. I et bagkryds laver du dit kryds BAGved hunden - håber du kan se forskellen på videoen!

 

Tilføjelse. Ignorer det aller allersidste jeg laver på videoen, eftersom jeg faktisk forkrydser, bagkrydser og ender med at forkrydse hende igen, før hun får sin guf....

[video=youtube_share;3nklJDZWyS0]

 

 

Jeg er sådan ca. verdens ringeste til bagkryds, så måske vil du have større glæde af at google bagkryds (rear cross), men igen - meget pædagogisk - så foregår videoen her på meget lidt plads, i meget lavt tempo :lol: Målet er selvfølgelig at du kan sende hunden fremad på afstand og krydse bag den mens den løber fremad.... Det at du krydser bag den gør, at du indikerer et retningsskift selvom du er bagved hunden.... Som fx. i denne gamle video af Karla og mig. 10 sekunder inde krydser jeg bagved hende, for at fortælle hende, at hun skal dreje mod tunnellen efter springet... Det er iøvrigt det første løb vi nogensinde vandt :mrgreen: tilbage i 2010 - og heldigvis er starten af løbet ikke med, for hun tyvstartede :lol:

 

[video=youtube_share;SgFWXVU_IvM]

Link til indlæg
Del på andre sites

Fåååååk i er så seje :ivrig: Hun er godt nok dygtig og hurtig, hende Karla.

 

Og tusind tak for den anden video også, jeg elsker at Johna kan vise os det i et tempo vi kan forstå! Fedt at du så lige spicer op med dobbelt ting tilsidst, det skal jeg nok optage når vi engang skal øve, sikker på jeg vælter over både mig selv og et par hunde :lol:

 

Synes virkelig dine hunde er gode, og du er bare SÅ pædagogisk i dit kropssprog, du gør det så tydeligt, det skal jeg godt nok blive meget bedre til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fåååååk i er så seje :ivrig: Hun er godt nok dygtig og hurtig, hende Karla.

 

Og tusind tak for den anden video også, jeg elsker at Johna kan vise os det i et tempo vi kan forstå! Fedt at du så lige spicer op med dobbelt ting tilsidst, det skal jeg nok optage når vi engang skal øve, sikker på jeg vælter over både mig selv og et par hunde :lol:

 

Synes virkelig dine hunde er gode, og du er bare SÅ pædagogisk i dit kropssprog, du gør det så tydeligt, det skal jeg godt nok blive meget bedre til.

 

taaaak :genert:

 

Karla elsker når jeg handler hende helt inde tæt på mig.... så vi hygger os tit med sådan nogle dobbelt/ trippel/ quadruple ting.... Det kan gøres helt uden forhindringer og er fx superfint til opvarmningsøvelser før et løb, da det både får os begge varmet op i musklerne, bøjet lidt til begge sider og skærper kontakten på mig ;-)

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Og tusind tak for den anden video også, jeg elsker at Johna kan vise os det i et tempo vi kan forstå! Fedt at du så lige spicer op med dobbelt ting tilsidst, det skal jeg nok optage når vi engang skal øve, sikker på jeg vælter over både mig selv og et par hunde :lol:

 

 

Det tror jeg nu ikke du kommer til at gøre ;-) du har jo sådan set allerede gjort det - på din video med motor... Motor har bare endnu ikke nok motivation til at løbe to gange uden guf imellem og du har så en forhindring i den anden ende... Men i bund og grund laver du det samme som jeg gør her... Et 8 tal :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøvede at lave en fin video i imovie, det gik virkelig dårligt og den blev gigantisk stor :lol: Men her er lidt klip fra i dag, synes Motor fatter det bedre og bedre og jeg har fået bedre styr på alle mine arme!

 

Fra først i træningen, og midt i - de sidste klip hvor det faktisk gik super godt, stod Voodoo selvf i vejen

 

[video=youtube_share;46gQIZCzAQM]

 

[video=youtube_share;XD6HhRBzEJc]

 

Ja ok, og så kan det jo godt lige være at tegnet betyder noget andet sjovt

 

[video=youtube_share;QPAHjT_hvS0]

 

 

 

Og sååå skal man ha' en krammer!

 

[video=youtube_share;P5dse7Z4qCo]

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøvede at lave en fin video i imovie, det gik virkelig dårligt og den blev gigantisk stor :lol: Men her er lidt klip fra i dag, synes Motor fatter det bedre og bedre og jeg har fået bedre styr på alle mine arme!

 

Fra først i træningen, og midt i - de sidste klip hvor det faktisk gik super godt, stod Voodoo selvf i vejen

 

 

:klap: du ER blevet god til at styre ALLE dine arme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Vildt lækker tråd... Vi går selv til soft agility, men vil da lige påpege for Buddha at netto har agility ting i denne uge :slem: Vi har selv shoppet spring, slalom pinde og tunnel i dag... Så når vi flytter og får have, så kan vi gå i gang med hjemme træning...

Og btw fantastiske videoer til at kigge efter gode tips og tricks, jeg sidder nok mest på sidelinjen, da jeg ikke kan optage det med mit spejlrefleks :genert: Men vi glæder os til at følge alle de gode godbider her i tråden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke lyd på, så måske gør du det allerede - det hjalp vildt meget på Petrines omkring, da jeg begyndte at klikke, når hun var længst væk (lige der, hvor vi ikke havde øjenkontakt), pludslig fangede hun hele pointen. Men han er da ret dygtig og du har ikke nær så mange arme og ben som mig :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt lækker tråd... Vi går selv til soft agility, men vil da lige påpege for Buddha at netto har agility ting i denne uge :slem: Vi har selv shoppet spring, slalom pinde og tunnel i dag... Så når vi flytter og får have, så kan vi gå i gang med hjemme træning...

Og btw fantastiske videoer til at kigge efter gode tips og tricks, jeg sidder nok mest på sidelinjen, da jeg ikke kan optage det med mit spejlrefleks :genert: Men vi glæder os til at følge alle de gode godbider her i tråden :5up:

 

Ugen der kommer? For var i en netto i dag og de havde det ikke, men vil da holde øje tak :-D Filmer nu bare med ganske almindeligt lommekamera, det hjælper faktisk stygt meget til at se ens egne fejl.

 

Har ikke lyd på, så måske gør du det allerede - det hjalp vildt meget på Petrines omkring, da jeg begyndte at klikke, når hun var længst væk (lige der, hvor vi ikke havde øjenkontakt), pludslig fangede hun hele pointen. Men han er da ret dygtig og du har ikke nær så mange arme og ben som mig :banan:

 

Bruger ingen klikker, har godbidder i begge hænder, men har gjort som Amocca forklarede og belønnet Voodoo (det er især ham som ikke vil rundt om) i yderpositionen og det så han vældigt tilfreds ud med, jeg tror faktisk det virkede rigtig godt på hans forståelse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser lige netto avisen, sørme jo, fedt, tak for tips :-D

 

Vær lige obs på, at plastikforhindringerne ikke kan tåle at stå ude - de bøjer sig simpelthen... Det er noget skrammel... Mn de koster jo heldigvis ikke en herregård :-) mine slalompinde er vind og skæve på trods af at de ikke stå ude andet endnår jeg bruger dem :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær lige obs på, at plastikforhindringerne ikke kan tåle at stå ude - de bøjer sig simpelthen... Det er noget skrammel... Mn de koster jo heldigvis ikke en herregård :-) mine slalompinde er vind og skæve på trods af at de ikke stå ude andet endnår jeg bruger dem :vedikke:

 

Dammit, så skal jeg rydde op hver gang? Det andet jeg havde set på var også plastik, men ved ikke om det er bedre kvalitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dammit, så skal jeg rydde op hver gang? Det andet jeg havde set på var også plastik, men ved ikke om det er bedre kvalitet.

 

Aner ikke om det andet var i bedre kvalitet ;-) de sampaks de normalt har i dyreforretningerne er nøjagtig de samme som dem netto og bilka af og til har i løssalg... De er fine nok til prisen, men de kan ikke holde til at stå ude... De bliver skæve, desværre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner ikke om det andet var i bedre kvalitet ;-) de sampaks de normalt har i dyreforretningerne er nøjagtig de samme som dem netto og bilka af og til har i løssalg... De er fine nok til prisen, men de kan ikke holde til at stå ude... De bliver skæve, desværre...

 

Høhø nåh nej, Køb Agility Pakke hos Dyrenes netsalg - Pris: 666,00,- Det er andre modeller, men plastik er vist bare plastik.

 

Må lære hundene at rydde op :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min onkels står ude (også i vinter), ved Storebælt (hidsig salt-vind) og er ikke blevet skævt endnu :hmm:

 

Impressive :shock: mine slalompinde er fuldstændigt vind og skæve... De to spring jeg havde smed jeg ud efter vinteren... De havde været skæve længe, men kunne ikke tåle frosten og var sprækket :vedikke: mine var fra netto....

Link til indlæg
Del på andre sites

Høhø nåh nej, Køb Agility Pakke hos Dyrenes netsalg - Pris: 666,00,- Det er andre modeller, men plastik er vist bare plastik.

 

Må lære hundene at rydde op :mrgreen:

 

Det der er et andet mærke end de Netto har, men om det er bedre kvalitet aner jeg ikke :vedikke: men måske har jeg været uheldig, hvis Petrines onkels godt kan stå ude uden at blive bøjet vind og skævt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Impressive :shock: mine slalompinde er fuldstændigt vind og skæve... De to spring jeg havde smed jeg ud efter vinteren... De havde været skæve længe, men kunne ikke tåle frosten og var sprækket :vedikke: mine var fra netto....

Hmm min træner har flere netto sæt, som også står ude hele forår og sommer, og de er ikke skæve, faktisk ser de pæne ud :hmm: Købt forrige år sagde hun... Hun havde også nogen fra dyrehandleren, der var dyrere, men samme kvali...

jeg har i hvert fald købt så vi kan træne :genert: Men rydder nok op hver gang, men det er så bare fordi jeg ik vil ha det stående og flyde... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...