Hop til indhold

Taste of the wild, allergi-venligt? til mit hormondyr.


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg er kommet hjem fra ferie, til en stakkels lille hormonhund, der nu ikke gider alt sin barf, men har bestemt sig for at leve af kiks og en anelse kaninkød :hmm:

 

Så overvejer jeg pt. at købe en lille pose af noget tørfoderdims, så han får det han skal have imens han er forårskulret. Er det mon en dårlig idé ? For han spiser ikke nok af sin barf, til at få alle vitaminerne.

 

Nogen med barf/allergi hunde og særdeles kræsne hunde, der har erfaringer med f.eks taste of the wild ? Grunden til jeg tænker tørfoder, er at det er nemmere at dele op i løbet af dagen, og han er rigtig glad for kiks pt.

 

Andre bud, ud over at få ham snippet (det er meget tæt på pt, men dyrlægen siger nej, fordi han siger, han måske kan ændre adfærd, eller det kan påvirke allergien, hvis han ændrer adfærd, han er jo i forvejen lidt nem til at køre op).

 

Hvor længe kan han gå uden at spise mere end et par mundfulde mad? og en laksekiks om dagen? pt. har han ikke tabt sig endnu (vejede ham på køkkenvægten igår:genert: ), men det ville jo være ærgeligt. Kæresten er den mest bekymrede, hvilket siger en del...

 

Victors hønemor

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lagermider,støvmider og så lopper, plus han har noget udefinerbart foderallergi, men han kan godt tåle diverse kornfri hundekiks f.eks fra Arden Grange hypo allergenic serien og James Wellbeloved godbidder.

 

Det lyder godt :) Grunden til jeg overvejer at prøve det, er at min lokale barf-butik har det, nu jeg alligevel skal købe kød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst traineh

Jeg bruger taste of the Wild og Wolfsblut. Men ved ikke det med allergi. Jeg købte det da min hund ikke gad spise noget og det er blevet er hit. Men han vil stadig kun spise det hvis han får det i en eller anden altiverings bold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lagermider,støvmider og så lopper, plus han har noget udefinerbart foderallergi, men han kan godt tåle diverse kornfri hundekiks f.eks fra Arden Grange hypo allergenic serien og James Wellbeloved godbidder.

 

Det lyder godt :) Grunden til jeg overvejer at prøve det, er at min lokale barf-butik har det, nu jeg alligevel skal købe kød.

 

Det er jo ihvertfald kornfrit:genert: Så det kunne da være et forsøg værd

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Jeg er kommet hjem fra ferie, til en stakkels lille hormonhund, der nu ikke gider alt sin barf, men har bestemt sig for at leve af kiks og en anelse kaninkød :hmm:

 

Så overvejer jeg pt. at købe en lille pose af noget tørfoderdims, så han får det han skal have imens han er forårskulret. Er det mon en dårlig idé ? For han spiser ikke nok af sin barf, til at få alle vitaminerne.

 

Nogen med barf/allergi hunde og særdeles kræsne hunde, der har erfaringer med f.eks taste of the wild ? Grunden til jeg tænker tørfoder, er at det er nemmere at dele op i løbet af dagen, og han er rigtig glad for kiks pt.

 

Andre bud, ud over at få ham snippet (det er meget tæt på pt, men dyrlægen siger nej, fordi han siger, han måske kan ændre adfærd, eller det kan påvirke allergien, hvis han ændrer adfærd, han er jo i forvejen lidt nem til at køre op).

 

Hvor længe kan han gå uden at spise mere end et par mundfulde mad? og en laksekiks om dagen? pt. har han ikke tabt sig endnu (vejede ham på køkkenvægten igår:genert: ), men det ville jo være ærgeligt. Kæresten er den mest bekymrede, hvilket siger en del...

 

Victors hønemor

 

 

Jeg har prøvet Ziwipeak til Silke. Det første kilo gik ok, men da jeg efterfølgende købte 7 kilo, begyndte hun at få knopper... Der er for mange forskellige ingredienser i. Og hver eneste ingrediens KAN være kilde til en reaktion.

 

Har lige googlet på Taste ogf Wild. Det indeholder:

 

Bison, lammemel, kyllingemel, æg, søde kartofler, ærter, kartofler, rapsolie, grillet

bisonkød, grillet vildtkød, havfiskemel, kolinklorid,tørret cikoriarot, tomater, blåbær,

hindbær, ekstrakt fra Yucca Schidigera.

Det er sikkert et glimrende foder, hvis bare man ikke har allergi overfor nogen af indholdsstofferne, eller har en allergi, der kan krydsreagere med nogen af indholdsstofferne.....

 

Silke har allergi overfor støv- lagermider og diverse græspollen.

 

Jeg er ret sikker på, at hun ikke kan tåle kylling og æg. Det er muligvis en krydsreaktion på mide-allergien, selv om jeg ikke kan finde noget om det kryds på nettet.. . Hun har det heller ikke rigtig godt med okse. Og det kan være årsagen til, at hun ikke kunne tåle ret meget af hjorteudgaven af Zivipeek.. Ko og hjort ligner hinanden proteinmæssigt... Og et tørfoder med et højt indhold af tørret kød, VIL jo have højt indhold af nogle proteiner..

 

På grund af Silkes græsallergi, er der risiko for krydsreaktion især på korn og bælgfrugter som ærter, bønner osv.

 

---Så hun ville helt sikkert reagere på Taste of wild på grund af kylling og æg. Og risikoen ville være der på grund af ærter, rapsolie, havfiskemel?? (kan indeholde skaldyr, der krydsreagerer ved mideallergi), tomater (som både græs- og birkeallergikere kan reagere på). Og jeg aner ikke, hvad kolinklorid er, hvordan man laver det, og hvorfor det befinder sig i produktet........

 

 

Der ER ingen nemme veje. Hvis du vil undgå at Victor reagerer på sit foder, så må du grundigt undersøge hver eneste ingrediens i hans foder. Det er IKKE nok at der bare står på posen at det er allergivenligt. For producenten kender ikke Victors allergi. Det gør kun du.

I princippet kan man blive allergisk overfor næsten alt.

 

 

Der er ikke skrevet så meget om hundeallergier og krydsreaktioner... Så kik i stedet på sider for mennesker med allergier. Immunsystemerne er ikke så meget forskellige.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...