Hop til indhold

Apportbukke i forskellige varianter


Petrine
 Share

Recommended Posts

Jeg har stadig ikke fået anskaffet mig en til Zamzam, hvad er ideen med de snore, nogle af dem har i enderne (er det ikke dumt, at begynde og hive i apporten?)? Og hvordan finder jeg ud af om Zamzam er til træ eller plastik? Findes de slet ikke i metal eller er det for slemt ved tænderne?

 

Apport hund - udstyr til apportering og trning af din hund - kb online

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en ide om DKK LP -noget, må han bruge metal fra starten (han kan rigtigt godt lide at gå med metal-ting i munden, synes ikke han er så glad for træting)

 

Jeg er ret sikker på at du skal bruge træ i LP2.. I LP3 er det valgfrit med metal eller træ i springapporten, men de udlagte apporter er stadig træ og næseprøverne er også træ, så han skal jo lære det under alle omstændigheder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke ligge hovdet på blokken, men ja, det mener jeg, men jeg vil da nok anbefale lige at tjekke efter :genert:

 

 

ligge/lægge?:vedikke::engel:

 

Lægge - du bevæger hovedet (ligger stille - lægge bevæger - bemærk i/i og æ/æ) men hvor skal jeg tjekke? Har forsøgt at finde, men kan ikke rigtigt gennemskue det, der står bare, at der er tre størrelser, ikke rigtigt noget om at små hunde skal bruge den lille.

 

Zamzam er lidt autist mht ting, så vil ikke gøre mere ved apport, før vi har korrekt trædims.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lægge - du bevæger hovedet (ligger stille - lægge bevæger - bemærk i/i og æ/æ) men hvor skal jeg tjekke? Har forsøgt at finde, men kan ikke rigtigt gennemskue det, der står bare, at der er tre størrelser, ikke rigtigt noget om at små hunde skal bruge den lille.

 

Zamzam er lidt autist mht ting, så vil ikke gøre mere ved apport, før vi har korrekt trædims.

 

Ah, smart :5up: :mrgreen:

 

 

Hvis du har tjekket reglementet og der ikke står noget om det der, så kan jeg ikke se at der skulle være nogle regler for det.. Og det mener jeg som sagt heller ikke der er, Chivas har som før nævnt altid haft en lidt lille apport i forhold til hans størrelse og det er aldrig blevet kommenteret.. Og i øvelsen dirrigerings apport, skal man bruge deres (arrangøren)'s apporter og der får man altid frit valg mellem 3 forskellige størrelser, såå ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lægge - du bevæger hovedet (ligger stille - lægge bevæger - bemærk i/i og æ/æ) men hvor skal jeg tjekke? Har forsøgt at finde, men kan ikke rigtigt gennemskue det, der står bare, at der er tre størrelser, ikke rigtigt noget om at små hunde skal bruge den lille.

 

Zamzam er lidt autist mht ting, så vil ikke gøre mere ved apport, før vi har korrekt trædims.

 

Hvis du tænker du engang skal bruge det til konkurrence, så ser de nu altså ret forskellige ud alt efter hvem der afholder prøven.

 

Hvis du mangler en mindre størrelse end dem i butikkerne (jeg havde problemer med at de var ALT for store) så laver Amoccas svigerfar apportbukke i lige den størrelse man vil have :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du tænker du engang skal bruge det til konkurrence, så ser de nu altså ret forskellige ud alt efter hvem der afholder prøven.

 

Hvis du mangler en mindre størrelse end dem i butikkerne (jeg havde problemer med at de var ALT for store) så laver Amoccas svigerfar apportbukke i lige den størrelse man vil have :mrgreen:

 

Og chi størrelsen er mega cute :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk, tak så (og der er stadig frit valg mht størrelsen? Uanset hvor lille hunden er?)

 

De må have helt nøjagtig den størrelse du ønsker! Carla apporterer jo 450gr. som er aaalt for store til hende, men det virker.

I klasse 2 og 3 må du have din egen apport med - det vil sige, at den apport du træner med også er den du bruger til prøver.

Klasse1: ingen apport

Klasse2: Fører kaster apport 10 meter, hund henter og aflverer

Klasse 3: Fører kaster apport over spring, hund springer, samler op, springer retur og afleverer

 

Herudover er der så en dirrigeringsapport i klasse 3, hvor hunden skal samle enten højre eller venstre apport op. Her bruger du de apporter, som er på stedet og ikke din egen.

 

Jeg er absolut gladest for de her apporter: Trapporter - lille

Mundstykket er tilpas i størrelse og tykkelse og den ligger godt i munden på hunden. Desuden er denne type apport den som ofte anvendes til prøver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...