Hop til indhold

Griffon Petit Brabancon, Nogen med viden?


Bagge
 Share

Recommended Posts

og ellers er der flere svenske kenneler som jeg ofte møder på udstillinger..

 

Nå ja og så er der Löwchen/griffon blandinger pt. En der købte en hvalp fra mig og ville udstille og opdrætte... Hun valgte så at parre tæven med sin griffon. Det var billigere end den hanløve hun havde kig på :evil:

 

Den falder jeg forhåbentligt ikke i :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu spurgt hende jeg kender.

 

Hun siger, at man skal være godt opmærksom på temperamentet, for der er desværre nogle af dem, der kan have et lidt træls temperament og det kommer an på hvilke opdrætslinjer de er fra. Men nogle af dem har også et helt igennem fantastisk og venligt temperament.

 

Ellers er der også mange gode i Sverige, hvis du kunne tænke dig at importere en.

 

Der er desværre bare ikke så mange af hundene, som du også selv har nævnt. Så man skal enten få overbevist opdrætteren godt eller kende nogen, der kender nogen, for at få en af de hunde med godt temperament. Fordi de hunde ikke hænger på træerne her i DK, som du også selv var inde på i en anden tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender den sødeste lille Griffon Bruxellois tæve. Hun er fra en kennel i Sverige og har det dejligste temperament. Hun er rolig, men legesyg og sjov, hun er god til børn der er bange for hunde (er der mange af i vores område) og nyder samvær med mennesker og hunde. Der er lidt jagtinstinkt i hende, hun jager gerne insekter og også gerne fugle og katte, men kan sagtens kaldes fra det. På trods af at hun har været udsat for et par grimme overfald (det sidste medførte revner i kraniet og et øje der skulle sættes på plads igen) er hun ukuelig og fungerer upåklageligt med andre hunde.

 

Det er selvfølgelig ikke helt samme race, men det er da tæt på:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft to for en del år siden - det var nogle dejlige hunde :lun: Totalt madglade og stærke personligheder. Vores ene tæve kunne sætte selv Rottweilere på plads, hvis de ikke opførte sig ordentligt :cool:

 

De elskede at ligge under dynen og var i det hele taget meget kælne. Og lidt drillesyge var de også, da jeg var barn :lol:

 

Det var mor og datter og de mindede ret meget om Pinky og Brain :lol:

 

Man kedede síg aldrig i deres selskab :blink: Overvejer i racen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft to for en del år siden - det var nogle dejlige hunde :lun: Totalt madglade og stærke personligheder. Vores ene tæve kunne sætte selv Rottweilere på plads, hvis de ikke opførte sig ordentligt :cool:

 

De elskede at ligge under dynen og var i det hele taget meget kælne. Og lidt drillesyge var de også, da jeg var barn :lol:

 

Det var mor og datter og de mindede ret meget om Pinky og Brain :lol:

 

Man kedede síg aldrig i deres selskab :blink: Overvejer i racen?

 

Der går nok 1-2 år inden endnu en hun evt blir aktuelt, men er bare ved at undersøge hvilken hund der evt ku passe ind hos os :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...