Hop til indhold

Ziwipeak vs. Taste of the Wild


Gæst Louise86
 Share

Recommended Posts

Jeg har været rigtig tilfreds med wolfsblut til mine hunde, jeg fodrer tørt mens mine hvalpe er hos mig og har fodret et hvalpekuld op på det. Dog skal du lige kigge på forholdet mellem fosfor og calcium, jeg fik brugt en variant der ikke var ret godt afstemt og der oplevede jeg vækstrelaterede problemer hos halvdelen af kuldet da de var 4-5 måneder.

Men det er klart en fordel at foderet er rimelig rent for skrammel og at der er ret mange proteinkilder at vælge mellem. Skulle jeg fodre de voksne tørt igen ville jeg klart tjekke den med hest ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prinsessen brød sig ikke om WB - det dufter ret kraftigt af urter. Jeg var heller ikke vild med det. Tilgengæld er vi begge ret vilde med Orijen, som dufter af stegt kød:-)

 

Det er dog en tand dyrere end WB. Nogle af WB pillerne er ret store. Orijen passer vist til de fleste størrelser. Jeg bruger Puppy Large Breed og Regional Red, og så får hun også Acana Ranchlands (kornfri). Det er mums for en lille hundeprinsesse:-)

 

Du kan købe prøveposer a 400 g af Orijen og Acana. De koster 40-50 kr. Så kam du jo se om set er noget for dig:-)

 

I øvrigt var prinsessen ok med TOTW, men pillerne er bittesmå. Det samme med fish4dogs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prinsessen brød sig ikke om WB - det dufter ret kraftigt af urter. Jeg var heller ikke vild med det. Tilgengæld er vi begge ret vilde med Orijen, som dufter af stegt kød:-)

 

Det er dog en tand dyrere end WB. Nogle af WB pillerne er ret store. Orijen passer vist til de fleste størrelser. Jeg bruger Puppy Large Breed og Regional Red, og så får hun også Acana Ranchlands (kornfri). Det er mums for en lille hundeprinsesse:-)

 

Du kan købe prøveposer a 400 g af Orijen og Acana. De koster 40-50 kr. Så kam du jo se om set er noget for dig:-)

 

I øvrigt var prinsessen ok med TOTW, men pillerne er bittesmå. Det samme med fish4dogs.

 

Hmm, jeg har også en kræsen prinsesse :roll: Har efterhånden været igennem 4-5 slags, men hun spiser det kun 1-2 dage og så bliver hun træt af det. Det eneste der frister er hjemmelavet med ris, grøntsager og kylling, suk. Blev anbefalet at putte Hokamix i det hjemmelavede, men så gider hun heller ikke æde dét.. for fanden! Overvejede WB som det næste forsøg, men hvis det dufter af urter tror jeg ikke det nytter noget - er sikker på det er derfor hun står af på Hokamix. Det må blive Orijen så, stegt kød - det kan man da ikke sige nej til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fodre med WB og er glad for det og hunden spiser det... især den med hest er lækker

også dufter det godt, foderpillerne kan dog være ret store men kan min på 3,8 kg klare det kan de fleste ;)

 

De har jo lige lavet den med lam og den nye med ged som hvalpefoder også :)

 

Fodre ikke med Ziwipeak men køber engang imellem foderet og bruger som godbider.

TOTW har jeg ikke prøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Calcium og fosfor kan jeg ikke finde noget om hverken på sækken eller hjemmesiden

med mindre det bliver betegnet som noget andet ?

 

Det er ikke sikkert de to ting står samme sted som de andre oplysninger, lige nu kan jeg ikke komme i tanke om hvad det skulle hedde ellers.

Det står som et procenttal, ofte under 2%

Fosfor skal være lavest og jeg vil helst have calcium til at ligge omkring 1,2%

 

Hvad er fedt og proteinindholdet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke sikkert de to ting står samme sted som de andre oplysninger, lige nu kan jeg ikke komme i tanke om hvad det skulle hedde ellers.

Det står som et procenttal, ofte under 2%

Fosfor skal være lavest og jeg vil helst have calcium til at ligge omkring 1,2%

 

Hvad er fedt og proteinindholdet?

 

det lige alt hvad der står:

 

[TABLE]

[TR]

[TD]Protein: 22%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]FEDT: [/TD]

[TD]9%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fugtighed: [/TD]

[TD]8%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Råaske: [/TD]

[TD]5,5%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Træstof: [/TD]

[TD]2%[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin A: [/TD]

[TD]13500 mg/IU[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin D3: [/TD]

[TD]930 mg/IU[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vitamin E: [/TD]

[TD]500 mg/IU[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kobber:[/TD]

[TD=bgcolor: #F0F0A0]20 mg/kg[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du se værdierne på sækken?

Fedt, protein, calcium, fosfor?

 

Det var Wide Plain, ikke?:

Wolfsblut Wide Plain

 

Protein: 22%

Fedt: 9%

Calcium: 0,8

Fosfor: 0,6

 

Imo for lidt af de tre sidstnævnte til en hvalp, uden virkelig at have forstand på de to sidste :-/ Overvejede den dog til Møffe, da han har en eller anden allergi... Men samtidig med et seriøst problem med et led, der skal genopbygges/heale, så synes jeg heller ikke, at det var sagen...

 

Er nysgerrig om, hvilken udgave du brugte, hvor du oplevede vækstproblemer? Og hvilken du har brugt, hvor det gik godt? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var Wide Plain, ikke?:

Wolfsblut Wide Plain

 

Protein: 22%

Fedt: 9%

Calcium: 0,8

Fosfor: 0,6

 

Imo for lidt af de tre sidstnævnte til en hvalp, uden virkelig at have forstand på de to sidste :-/ Overvejede den dog til Møffe, da han har en eller anden allergi... Men samtidig med et seriøst problem med et led, der skal genopbygges/heale, så synes jeg heller ikke, at det var sagen...

 

Er nysgerrig om, hvilken udgave du brugte, hvor du oplevede vækstproblemer? Og hvilken du har brugt, hvor det gik godt? :-)

 

Jeg vil osse have mere fedt, men nu har jeg osse en race der kræver et forholdsvist stort kalorieindtag.

Jeg vil helst have 22-24% protein, 16-18% fedt, 0,7% fosfor og 1% calcium (+-)

 

Først brugte jeg wild pacific og skiftede så til alaska salmon fordi proteinindholdet er lavere. Lige nu kan jeg ikke huske sammensætningen ud over at jeg hæftede mig ved det høje tal siden hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hva betyder så "lavt" Hopsa? Er det noget skod foder eller?

 

Nej det mener jeg bestemt ikke at det er, det var lavt fordi jeg ikke tidligere har set helt så lavt indhold, om det er for lavt og til hvad, det skal jeg ikke kunne udtale mig om :-)

Det gør jo en forskel om man fodrer en lille eller stor hund og det har en betydning om det er en hund der er i vækst eller ude af vækst.

 

Generelt har wolfsblut et lavt kalorieindhold ift. mine hundes/min races behov, men havde jeg en hund med tendens til overvægt, så ville jeg helt klart springe på den med hestekødet. Eller dvs. er der kun urter og grøntsager i eller er der osse kartoffel eller ris i?

Link til indlæg
Del på andre sites

(null)

 

Ok... Så til Duffy ville det være fint?

 

Hun er en JRT, og er blevet steriliseret sidste sommer. Troede ikke vægten skulle blive et problem for en aktiv agility hund, men fakta er at hun er på skrump pt. så faktisk en fordel i WB's Low fat, Low protein varianter.

 

Jeg har ærlig talt INGEN forstand på hvilke niveau de forskellige værdier skal ha. Duffy har patella Lux... Er der nogle vitaminer/urter hva ved jeg som hjælper på sener, led og "sunde" knogler? Det eneste jeg har tænkt lidt over var at der er Taurin (staves) i, som primært er brugbart til gigant-racer, men ellers ikke sku være helt godt/sundt i for store mængder?

 

Der er sødekartofler i Wide Plain. Ingen ris, for ellers kunne jeg ikk fodre med det pga hendes allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Jeg tror jeg vil prøve Orijen. Ziwipeak bliver dyrt i længden og han er ikke glad for urtelugt (Wolfsblut). Og Arcana har jeg et problem med, selvom jeg ikke kan sætte fingeren på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...