Hop til indhold

Så spis dog hund......


Jaffa
 Share

Recommended Posts

Jeg har længe fodret Cille med råt, og det går tildels ok.

 

Men: Hun gider ikke spise fisk, and og heller ikke rigtig svinekød.

Okse, kylling, kallun og lam ryger ned.

 

Det hun er gladest for er kylling. Iøvrigt de eneste knogler hun gider. Så når hun skal ha' ben, så får hun et kyllingelår.

 

Jeg er bare så bange for, at hun ikke får nok varieret.

 

Har så i dag været nede hvor jeg køber foder til katten og har fået foderprøver med hjem på tørkost.

Men gider hun æde det?

 

Nej da.

 

Kunne hun få lov til at æde lever af forskellig art, så ville det lige pt. være ok for hende.

 

Aner da bare ikke hvad jeg snart skal forsøge med.

Og ja. Hun skal sikkert nok æde når hun liver sulten nok, men der skal ike ryge mange gram før man kan mærke det på hende, og det har jeg det skidt med.

 

Der er jo ikke voldsomt meget næring udelukkende i kylling, så kan jo ikke kun fodre med det.

Hvad ville I gøre?

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Du er sikker på at hendes tænder er fine? Tænker det fordi du skriver hun kun spiser ben på kylling, det er ret bløde ben og det jeg fodrede mine en del med da de havde hvalpetænder.

 

Har du prøvet fed fisk? Såsom laks eller makrel?

 

Jeg havde en masse hvide, kedelige stykker fisk, dem blandede jeg i noget hjemmelavet mad (ris, grøntsager og vist lidt kogt kylling), så røg det ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hvor gammel er hun? Er det dit indtryk at hun bare ikke gider det, eller at hun har mistet appetit? For er det det sidste, skulle du måske overveje en prøve for hjerte-lungeorm.

 

Hvis hun er 8-12 mdr gammel, kan det være en fase, sådan en havde min ældste hund, for mange hormoner i kroppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er hun? Er det dit indtryk at hun bare ikke gider det, eller at hun har mistet appetit? For er det det sidste, skulle du måske overveje en prøve for hjerte-lungeorm.

 

Hvis hun er 8-12 mdr gammel, kan det være en fase, sådan en havde min ældste hund, for mange hormoner i kroppen.

 

Hun er 14 måneder.

 

Jeg har været nede efter foderprøver og det spiser hun.

 

Så tror jeg går over til tørkost igen og så kan hun få et kyllingelår og andet fra tid til anden.

Så er jeg også sikker på, at hun får det hun skal ha'.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores tæve på 17 mdr er - og har været de sidste 2 mdr - i en fase, hvor hun bare ikke spiser så meget. Hun har også favoritter, men jeg er nået dertil, hvor jeg ikke lader hende styre det. Får serveret hvad der er på menuen, vil hun ikke have det, bliver dte fjernet, og så får hun det tilbudt igen næste dag. Det har sat lidt mere gang i ædelysten. Men tror det er noget hormonelt - kunne jo være det, der sker hos jer også.

 

Vores vil heller ikke spise fisk - det har jeg opgivet, så hun får bare lidt lakseolie ved siden af i stedet. Evt kan du give noget fodertilskud, hvis du vil fortsætte med råt, så du er sikker på, at hun bliver dækket ind med vitaminer og mineraler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Halen
Jeg har længe fodret Cille med råt, og det går tildels ok.

 

Men: Hun gider ikke spise fisk, and og heller ikke rigtig svinekød.

Okse, kylling, kallun og lam ryger ned.

 

Det hun er gladest for er kylling. Iøvrigt de eneste knogler hun gider. Så når hun skal ha' ben, så får hun et kyllingelår.

 

Jeg er bare så bange for, at hun ikke får nok varieret.

 

Har så i dag været nede hvor jeg køber foder til katten og har fået foderprøver med hjem på tørkost.

Men gider hun æde det?

 

Nej da.

 

Kunne hun få lov til at æde lever af forskellig art, så ville det lige pt. være ok for hende.

 

Aner da bare ikke hvad jeg snart skal forsøge med.

Og ja. Hun skal sikkert nok æde når hun liver sulten nok, men der skal ike ryge mange gram før man kan mærke det på hende, og det har jeg det skidt med.

 

Der er jo ikke voldsomt meget næring udelukkende i kylling, så kan jo ikke kun fodre med det.

Hvad ville I gøre?

 

Gitte

 

Jeg syntes da at en blanding af okse, kylling, kallun og lam er en fin variation og som Hestkjær skriver så kan du supplere med fiskeolie hvis du har lyst. Fisk er ikke en stor del af hundens naturlige føde (måske mest fordi de er virkelig dårlige til at fiske ;-) ) men der er mange gode ting i de kan få glæde af. Du kan også prøve at stege fisken let inden servering og så gør det mere og mere råt for hver gang du prøver. Hest er også en mulighed.

 

Hvad angår ben så kunne du supplere med eksempelvis hakkede lammeben ind imellem de andre ben så den får dækket sine behov.

Jeg har før oplevet at unghunde er kræsne men at det går over igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...