Hop til indhold

Otto mangler et nyt dejligt hjem


Tine1
 Share

Recommended Posts

Jeg har valgt at kopiere min annonce fra gipote og lægge den herind. Måske en herinde kender nogen, der lige står at mangle en Otto at elske:-)

 

IMG_0798.JPG

 

 

Her ser I Otto - min dejlige løwchen fra maj 2010.

 

 

Jeg bliver desværre nødt til at skille mig af med ham, da han ikke fungerer med vores tæve.

Otto har brug for ro omkring sig. Han har brug for et hjem uden mindre børn og uden andre hunde eller et hjem med en tæve/han, der kan fortælle ham hurtigt og kontant, hvor skabet skal stå.

 

 

Hvis man kan tilbyde ham et sådant hjem, kan han til gengæld tilbyde:

Et pragtfuldt godmodigt sind

 

En gadedreng

En drømmehund at gå tur med - hvis I ikke lige møder en kat vil han aldrig forlade din side.

En hund, der aldrig har bidt noget i stykker.

En hund, der vil putte ved siden af dig i sofaen uden at være påtrængende.

En hund, der ikke fælder og nyder grooming, føntørreren og i det hele taget bare at blive nusset.

En pænt flabet - men ellers ret velopdragen hund.

 

 

 

 

Ting, der skal tages hensyn til og arbejdes på:

 

Otto har en tilbøjelighed til at tro, at han skal bestemme - og gæster kommer uden tvivl kun for at besøge ham:mrgreen:.

Der er lyd på Otto - men han ved godt, at det ikke er ok. Efter hvert vov i haven kigger han mod døren og "griner flabet" af en:vuf:

 

Otto kan godt være alene hjemme, hvis "nu-går-mor-rutinerne" bliver overholdt, men da jeg har været hjemmegående al den tid jeg har haft ham, er han ikke vant til at være alene mere end maks nogle timer dagligt. Jeg er dog ret sikker på, at med den rette træning, vil det sagtens kunne indlæres.

 

Han elsker børn - men når han er træt (hvad han er ret tit), synes han virkelig, at de er irriterende. Derfor skal han ikke til en småbørnsfamilie.

 

Han blev 8-9 mdr gammel opereret for patellaluksation efter et fald fra sofaen. 20 mdr gammel er hans uopererede ben testet grad 0. Han kan godt have lidt ondt i sit opererede knæ om vinteren. Herhjemme får han fast kosttilskud og bruger heldragt om vinteren for at skåne ledene.

 

 

Han er kastereret september 2011.

 

 

Denne annonce er oprettet i samarbejde med Otto opdrætter Danish Small Lions og vi håber i fællesskab at kunne finde den helt rigtige familie til ham.

IMG_00123.jpg

IMG_00129.jpg

IMG_00132.jpg

fotootto.JPG

IMG_1538.JPG

IMG_1878.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

:bighug::bighug::bighug:

 

Mange mange knus til dig!

 

Jeg håber at han får det som en blomme i et æg hos hans nye familie.

 

Jeg er sikker på at du har gjort det helt rigtige for ham, du er en god hunde mor:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - hvor er I søde..

 

Utroligt at man kan tude så meget over en hund... kan slet ikke stoppe - begyndte faktisk inden de var gået med ham, så de gav mig kram og alt muligt og trøstede mig.

 

Men jeg ved, at han vil få det fantastisk, der hvor han er kommet hen. De var helt forelskede i ham og jeg er helt tryg ved hans nye ejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - hvor er I søde..

 

Utroligt at man kan tude så meget over en hund... kan slet ikke stoppe - begyndte faktisk inden de var gået med ham, så de gav mig kram og alt muligt og trøstede mig.

 

Men jeg ved, at han vil få det fantastisk, der hvor han er kommet hen. De var helt forelskede i ham og jeg er helt tryg ved hans nye ejere.

 

Måske du kan holde kontakten med dem?

Så du stadig kan følge ham? :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh :( Jeg håber vi stadigvæk kan følge lidt med i hans liv. Valgte du det ældre ægtepar? De lød ret perfekte til Otto. Stort kram til dig

 

 

Jeg valgte det ældre ægtepar ja... De var simpelthen så fantastiske:

 

Efter lange telefonsamtaler med både manden og konen var jeg ret solgt. De havde lige mistet deres 4. cocker og var stadig meget påvirkede af det - men manden var stadig i tvivl om Otto var lidt for lille til dem. På opfordring sendte jeg så i går morges en mail til dem med lidt flere billeder af Otto - 20 minutter efter ringede de og sagde, at de var på vej fra Falster:-)

 

De var smask forelskede i Otto fra første øjekast og var ikke engang kommet igennem haven (på ca. 10 kvm) før manden flere gange med meget rørt stemme havde sagt "Du er helt rigtig..! Du skal da med mig hjem".. Efter en halv time og en halv kop kaffe var Otto - på trods af al opmærksomheden - så rolig, at han faldt i søvn på skødet af konen..!! Elly så op ad manden og putte ganske stille... mens jeg hørte om deres historie med deres tidligere hunds sygdom, som gav dem begge en klump i halsen og tåre i øjnene.

 

(iihh.... nu hyler jeg igen..:megaked:)

 

De tog en masse billeder af mig med og uden Otto på skødet, og de lovede at de nok skulle holde mig informeret hele vejen.. Og jeg var mere end velkommen til at komme og besøge dem. Da vi skulle give ham snor på - begyndte jeg altså at græde... kunne slet ikke kontrollere det. Og der viste de også bare den omsorg, som viser de er helt rigtige..!

 

Tudede uhæmmet i nogle timer - hvor jeg slet ikke kunne forstå hvorfor jeg kunne vælge Otto fra..!! Men det går bedre nu - når jeg kigger på Elly og minder mig selv om, hvorfor jeg tog valget. Vi skal nok klare den.. Elly og jeg... :(:hjerte:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor dejligt, at du valgte det ældre par, men PUUUUUUH hvor jeg husker min egen afsked med Cleo, da hun kom ind i Isabellas bil og så afsted til Nordjylland:megaked: Efter et par dage var jeg helt afklaret, man går jo ikke så langt, hvis man ikke ved, at man gør det rigtige for hunden og familien.

 

Mange tanker herfra Tine:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...