Hop til indhold

At begå sig som tilskuer på en udstilling ??


Recommended Posts

Nu spørger jeg lige igen, men hvorfor bedømmer man i modsatte køn? :genert:

 

Hvorfor?

 

Altså hele racen bedømmes i klasser. Først hanhunde, så tæver, alle delt op efter alder.

Når alle hannerne er dømt ved man hvilken der er den bedste hanhund på dagen, så dømmes tæverne og man ved så hvilken tæve der er bedste tæve på dagen.

De to hunde stilles så op og vurderes mod hinanden, for at blive placeret som BIR og BIM.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej..bedst i racen bliver den hund som er :hmm: bedst i racen..Alle BIR (bedst i racen hunde) går videre til BIG (bedst i gruppen konkurrencen) og BIG1 går videre til BIS (Best in show konkurrencen)..

BIR foregår i de små ringe, mens BIG og BIS foregår i store ring

 

Ai, men altså, Rikke, det går bare godt for dig... Mente bedst i show, fordi der var en, der spurgte ind til det :genert: Det må være det slag jeg fik i hovedet i søndags :engel::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

BIR er bedst i racen og BIM er bedst i modsat køn.

 

Man vælger den bedste han og den bedste tæve, den af dem der vinder er BIR og den anden vil derfor være den bedste i den modsatte køn.

På engelsk hedder det BOB (best of breed) og BOS (best opposite sex)

 

der lærte jeg lige noget nyt :5up: jeg kunne se på facebook at skippers far blev bob i roskilde, og jeg havde ikke fanget at det svarede til bir :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...