Hop til indhold

hvad er jeres regler?


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Min søn og jeg var en kold januar-dag en tur ved Stevns. Vi går ned af trappen til stranden og ser langt henne af stranden en hund i vandet. Ejeren står på stranden, og pludselig får hunden øje på os halvt nede af trappen og sætter afsted:(. Ejeren råber og skriger efter hunden, som ikke kommer men fortsætter i fuld fart mod os. Den hopper op af os og er ved at vælte min lille søn et par gange trods at jeg prøver at hjælpe ham så godt jeg kan med en stor pladdervåd beskidt hund hoppende rundt på os. Endelig hører hunden sin ejer og løber væk. Og hvor fedt er det lige at have brugt en weekend dag på at køre til Stevns klint med forventning om en lang gåtur, og må køre hjem med det samme fordi en dum hundeejer synes berettiget til at lufte hund uden snor på et offentlig sted med en del mennesker trods årstiden og uden at kunne grundlæggende lydighed som et simpelt indkald:evil:.

 

Med venlig hilsen Gitte

 

Hej Gitte,

 

Jeg forstår godt at du var sur og træt af den hund, det ville jeg nok også selv have været, men at kalde det et simpelt indkald, det er nok at overdrive. Jeg mener dog, som du, at ejeren ikke burde have sin hund løs på et offentligt sted, hvor der kommer mange andre mennesker. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej Gitte,

 

Jeg forstår godt at du var sur og træt af den hund, det ville jeg nok også selv have været, men at kalde det et simpelt indkald, det er nok at overdrive. Jeg mener dog, som du, at ejeren ikke burde have sin hund løs på et offentligt sted, hvor der kommer mange andre mennesker. :-)

 

Det var måske forkert formuleret:blink:, puha ordene bliver virkelig vendt herinde..... Jeg tager ordet simpelt i mig igen, men pointen i historien kan vel følges:-).

 

Venlig hilsen Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

da vi fik ham for snart 3 år siden var der regler. fx ingen hund i møblerne, ingen hund i sengen, ikke noget med at tigge, ikke noget med at hoppe op af nogen. men nu er tyson i møblerne, han sover i seng med os, han tigger men ligger sig når han bliver bedt om det, han hopper ikke op af nogen kun af bedste men det er hendes egen skyld hun har givet han lov til det helt fra dag 1 så kan hun lære det

 

0002020E.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores regler:

 

:!: (ikke tigge ved bordet) - i parantes fordi han aldrig har gjort det:-D

:!: Kødben spises på hans pude/kurv

:!: Ikke spise noget der falder på gulvet

 

...det var vidst det. Men der er jo ikke brug for mange regler med en høflig hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Trods alle mine gode intentioner med opdragelse, har Indy de sidste to dage både pr¢vet at gå i skraldespanden (aldrig fors¢gt f¢r), og raided kattebakken utallige gange :madtid::badr:

 

Hund sælges billigt!! :rolleyes:

 

 

 

....har i sultet stakkels Indy i dag? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja:rolleyes:..... hun har kun fået morgenmad, guffer & resten af min lammesteg fra pubben på vores k¢retur (hun måtte dog dele med sine s¢stre). Martin ville lade hende slikke hans ispind, og hun tog hele pinden, vi måtte fiske den ud af gabet på den grådige prinsesse da de jo er ret farlige at tygge i!

Så har hun fået aftensmad, og igen bagefter fors¢gt sig med kattebakken men fik prompte skæld ud af sin far. Så syntes hun at bunken af mine nylavede postkort på gulvet var en fin plads at sove :rolleyes:.......... så nu har hun fået et tyggeben med ind i buret, og kan ikke lave mere ballede lige forel¢big :lol: JEG TROR HUN KEDER SIG!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

ja:rolleyes:..... hun har kun fået morgenmad, guffer & resten af min lammesteg fra pubben på vores k¢retur (hun måtte dog dele med sine s¢stre). Martin ville lade hende slikke hans ispind, og hun tog hele pinden, vi måtte fiske den ud af gabet på den grådige prinsesse da de jo er ret farlige at tygge i!

Så har hun fået aftensmad, og igen bagefter fors¢gt sig med kattebakken men fik prompte skæld ud af sin far. Så syntes hun at bunken af mine nylavede postkort på gulvet var en fin plads at sove :rolleyes:.......... så nu har hun fået et tyggeben med ind i buret, og kan ikke lave mere ballede lige forel¢big :lol: JEG TROR HUN KEDER SIG!!!

Stakkels Indy :ae: Hun må hellere komme hjem til DK og bo sammen med storebror :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

SOLGT!!!! :5up::5up: (Vil du evt. have en uvorn golden i bytte? :engel:)

 

Hey, du kan da ikke sådan gå og bytte min hund væk :evil: :blink:

 

Vi har maaaaange regler hjemme hos os bl.a.

  1. man må ikke bide i ledninger / møbler / bøger - den arbejder vi lidt med :???: men det går fremad :-)
  2. man må gerne være i sofaen, men kun hvor der er tæppe/lagen på - endnu et godt projekt ;-)
  3. man må gerne få mad ved bordet, men ikke tigge - hvilket hun ikke gør, for hun ved hun får noget :blink:
  4. Sidste bid mad tilhører hunden :engel:
  5. man skal sidde pænt, før man går over vejen - det går rigtig flot, hun sætter sig automatisk ved vejen nu :5up:
  6. man må ikke tygge i eller lege trækkeleg med moars tøj og sko, :roll: undtagen moars kopi-clocs :mums:
  7. hunde og dele af hunde hører ikke til på borde - den er svær :shock::engel:
  8. det der ligger / står på borde er moars - meget uretfærdig regel spørger man Jacki :megaked:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...