Hop til indhold

hvad er jeres regler?


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Jeg er nysgerrig om hvad forskellige regler I alle har, i den almindelige hverdag sammen med jeres hunde.

Vi er ikke sådan super strikse, men der er nogle regler som er n¢dvendige, med 3 hunde.

Den vigtigste er nok når vi er ude at gå... de må gerne snuse, men hvis de kommer til at gå for langt, og duften er bag dem, er det altså tough luck, vi går ikke baglæns. Med 3 hunde der alle elsker dufte, ville vi jo aldrig komme nogen vejne :rolleyes:

Og i huset, hvis der bliver sagt flyt dig, så er det fordi du er i vejen... med 3 hunde, 2 katte og et bette hus (indgang direkte til stuen, derigennem ud i et lille k¢kken med adgang til haven. Ovenpå er et soveværelse og et badeværelse, og det er det!). ...... er nogen altid i vejen :lol: Hvis man ikke flytter sig, så bliver man h¢jst sansynligt ramt af en cykel der skal igennem ud til haven, en stol der skal flyttes eller lignende.. det ved de.

Til gengæld må de ligge i sofean som de lyster, og bliver jævnligt inviteret op på sengen, hvilket dog ikke altid er noget de gider da det er for varmt. Men de sover gladeligt i den når vi ikke er hjemme.. Indy plejer nogle gange at fjerne sengetæppet lidt, og savle på sin fars pude... D¢¢¢¢gtig hund :lol:

 

Kommer nok i tanke om flere henad vejen... Hvad er jeres regler?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ... har vist ikke nogle? Jo, man må ikke stjæle mad af min tallerken haha - det er vist det..

Jeg tror mine lever et ret loose liv - men der er da ikke nogen som har klaget over dem endnu.. 7-9-13..

 

Eller jo - min mor.. fordi Dolph tror stuen er en forhindringsbane, og at man ikke behøver røre gulvet.. Men det er så hendes sag, hun har indført en "man må IKKE sidde i vindueskarmen og gø af folk på gaden" regel..

Link til indlæg
Del på andre sites

ud over at jeg ikke gider tiggeri ved bordet og at hun aldrig får noget fra bordet, så tror jeg ikke der er så forfærdelig mange regler...

 

nå jo, der er "vilde hvalpe hører til på gulvet" reglen, fordi at jeg mener sofaen er et sted man slapper af... vil man tumle må det gøres på gulvet eller i haven...

 

og så er der ingen tyggesager eller andre lækkerier i sofaen og at ben hører til i haven eller i kælderen.... alle sammen ting hun allerede har accepteret :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle er velkommen i sofaen - men det er i horisontal stilling, jeg GIDER ikke hunde (eller børn) som vader rundt i møblerne.

 

Ben spises udenfor eller på en af liggehynderne.

 

Her tigges ikke, men det ved han ikke er en regel for han er aldrig blevet belønnet for interesse for andres mad, så han tigger ikke.

 

Indendøre opfører vi os roligt, der kan flintres og buldres igennem udenfor.

 

Kattenes mad står på gulvet og er - kattenes.

 

"Morens" rene tøj skal hurtigt "pelleficeres" - mulen tørres kærligt af i min bluse og helst efter vanddrikkeri. En regel Pelle selv har indført.

Jeg kunne godt undvære den regel.

 

På tur: Pelle skal holde sig indenfor en radius af 20 - 30 meter.

 

Han skal ikke bare flintre i bølgerne selv om vi er ved vandet. Vores vand (Faxe Bugt) er tit ulækkert og

ildelugtende.

 

Det var vist de vigtigste regler her i familien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidde plads inden vi går over en vej, ingen snuder over bordene, ben skal holdes i kurven, buret eller på trappen, og der skal være rimelig ro på indendøre, der må gerne tosses lidt rundt, men når der bliver sagt stop skal Dumle forholde sig roligt igen.

 

Udover det må han være i både seng og sofa og har vist rimelig frie tøjler herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden må ligge i sofa og seng. Tiggeri er forbudt, ben tygning forgår I HAVEN ikke i stuen. På lufteturene må der snuses efter hundens forgodt befindene, det er hundens tur og ikke en trave tur som skal overståes hurtigst muligt. Han må gerne snakke med andre hunde på turene...

Fremmede mennesker holder man sig fra indtil far siger ok.

Man må ikke modtage godbidder fra fremmede med mindre far siger ok (Det arbejder vi stadig på:oops::lol:) Det var vist nok det

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden må ligge i sofa og seng. Tiggeri er forbudt, ben tygning forgår I HAVEN ikke i stuen. På lufteturene må der snuses efter hundens forgodt befindene, det er hundens tur og ikke en trave tur som skal overståes hurtigst muligt. Han må gerne snakke med andre hunde på turene...

 

Fremmede mennesker holder man sig fra indtil far siger ok.

 

Man må ikke modtage godbidder fra fremmede med mindre far siger ok (Det arbejder vi stadig på:oops::lol:) Det var vist nok det

 

:oops: ih du bliver altså nødt til at fortælle mig sådan noget... Først ødelægger jeg jeres "sid ned efter indkald" ved at lade Dumle springe lige i hovedet på Lexus og nu har jeg også givet ham godbidder uden at han har fået lov :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

sofaen er no go. (han indtager den alligevel når vi ikke er der)

Vi tumler og leger i haven.

Vi arbejder stadigvæk på at Hjaltes legetøj og ikke Cujo's tyggeting :confused:

Man ligger ikke foran komfuret når jeg laver mad (ja tror på det far)

Han tigger ikke fordi han kun får mad i i madskål indenfor.

Man bider ikke i hegnet i haven (arbejder på det)

Fars klipklapper er FARS :evil:

 

Vi har flere ting vi arbejder på end ting der er truffet igennem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen tiggen

Ingen trækken på gå ture

Slangen er indendørs legetøj

Ikke møbler og senge (det er han for stor til)

Ikke bide (hvalpe hapse) os.

Ej hoved på stuebord, heller ikke hale (den sidst nævnte arbejder vi på :mrgreen: )

IKKE GRAVE (%#%¤/¤(("&")=#=¤¤)

Jeg har lært ham ikke at grave ude i siderne....hvilket resulteret i at nu er der huller i græsplænen!

Må ikke tage ude ting med ind (blade,æbler, pære osv)

Ikke gø af folk der parkere biler eller går forbi (hvilket han faktisk er blevet god til)

 

Nogen gange føles det som om vi har flere end dem, men de kommer nok til ligeså stille.

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops: ih du bliver altså nødt til at fortælle mig sådan noget... Først ødelægger jeg jeres "sid ned efter indkald" ved at lade Dumle springe lige i hovedet på Lexus og nu har jeg også givet ham godbidder uden at han har fået lov :oops::lol:

Jeg tror ikke Bjørn, dig eller dumle kan betragtes som fremmede:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Regler har vi masser af :mrgreen:

 

Alle de generelle - ikke hoppe op ad folk og mange ting, ikke bide folk, ikke gø ad det meste larm eller af folk, ikke trække i snoren, ikke tigge, ikke stjæle ting, ikke ødelægge ting, ikke hoppe frem i snoren til andre hunde eller mennesker, være alene hjemme uden at have problemer, ikke grave alle steder, ikke tisse alle steder (specielt indenfor), osv....jeg tror vi glemmer lidt, hvor mange regler vi egentligt har for vores hunde, især når de har lært at efterfølge dem :-)

 

Andre regler...

 

- at Vinter bestemmer noget af turen, ved at give mig signal om det

 

- må hoppe i sengen så tit hun vil (undtagen hvis hun er beskidt), men sofa, kun hvis hendes tæppe er der

 

- at jeg skal spørge 'vis mig' hvis hun sætter sig og kigger på mig, hvorefter hun enten viser mig døren (hun skal ud og tisse), køkkenskabet (sulten) eller snuser et bestemt sted (vil gerne lave søg), terassen (vil gerne udenfor)...utroligt nok spørger hun ikke ret ofte

 

- at jeg først skal sige ja til at hun må hoppe i vandet (vi har ikke trænet det på stranden :rolleyes:, men andre steder)

 

- at hun ikke 'bare' må møde alt og alle

 

- at jeg fjerner mig hvis hun gerne vil have det (drejer hovedet væk, knurrer eller andet)

 

- og meget andet,,,,og en del som stadig finpudses :-)

 

og så er der nogle regler vi arbejder på - at man ikke skal rende efter katte, og indkald i katte områder, og andet, som jeg ikke lige kan komme i tanke om, men som Vinter nok skal minde mig om ;-)

Redigeret af snevinter
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror vi glemmer lidt, hvor mange regler vi egentligt har for vores hunde, især når de har lært at efterfølge dem :-)

du har ret, det kan jeg se når jeg læser dette!

Vores må heller ikke tigge, det er irriterende (og de står ivejen for tv'et :lol: )

Men de må gerne sige til når de er sultne... Akita beder også nogle gange om en portion mere, hvis hun ikke er mæt.

De må gerne knurre af kattene hvis de ikke gider deres selskab, men de må ikke jagte dem (Indy :evil: )bare fordi man lige er lidt opstemt! (f¢r gå-tur el. lign.)

De må ikke g¢ ude i haven, så bliver de kaldt ind med det samme (nabohensyn).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hund ligger i sin kurv når der spises.

 

Mennesker går først ind/ud af døren.(Mest for ikke at falde over en hund)

 

Hund tager ikke noget som falder på gulvet, før der er sagt værsgod (staveplade)

 

Hund spiser først sin mad, når der er sagt værsgod.

 

Ellers må hunden være over det hele, dog ikke på bordene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tigge ved bordet må man ikke (men gør det) :mad:arbejder meget med det stadig, får ikke og har aldrig fået der.

 

Stjæle fra bord må man ikke.

Stopper inden for døren til vi har tørt poterne, er rigtig dygtig til det.:5up:

må kun være på tæpper i møblerne.

må ikke gø når folk går forbi vore vinduer/ have (men hvornår det opnås ved jeg ikke)

må ikke være i køkkenet medens der laves mad, ligger lige i døråbningen.

ja det var lige hvad jeg kunne komme på:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg har næsten ingen regler herhjemme med hundene de må stort set alting

 

springer i møblerne

tigger

stjæler hvis muligheden byder sig

 

 

jeg ser dog at de hører efter når de bliver bedt om det

feks kommer hver gang der bliver kaldt og ellers vigtige ting til træning kræver jeg også de slår lytteklapperne ud

 

ellers er de fre som fuglen er oftest uden snor og kan løbe så tosset de vil :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må ikke tigge eller stjæle mad

 

Hvis der falder mad eller andet på gulvet venter han 5 sekunder - hvis jeg ikke har taget det igen inden da, så tager han det :-D

 

Må kun grave/kradse i egne tæpper og i dynerne inden vi skal sove om natten

 

Når han sidder i vindueskarmen må han ikke gø ad folk/hunde/ting han ser på gaden. Han må gerne knurre hvis der er noget mystisk :mrgreen:

 

Ingen gøen når det banker/ringer på - og heller ikke når der går nogen i opgangen eller på bagtrappen.

 

Han må ikke være på spisebordsstolene (ej heller spisebord og skrivebord:blink:)

 

Det var vist de eneste "regler" vi har... Derudover har vi et normsæt som alle andre (ikke bide i ledninger, ikke gnave i paneler, tis ikke indenfor osv. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har næsten ingen regler herhjemme med hundene de må stort set alting

 

springer i møblerne

tigger

stjæler hvis muligheden byder sig

 

 

jeg ser dog at de hører efter når de bliver bedt om det

feks kommer hver gang der bliver kaldt og ellers vigtige ting til træning kræver jeg også de slår lytteklapperne ud

 

ellers er de fre som fuglen er oftest uden snor og kan løbe så tosset de vil :5up:

 

 

Nu kan jeg ikke lade være med at smile....

(ikke ment på en nedlanden måde!)

 

Ud fra din post, i tråden om at knurre, virker du slet ikke som en person med overståend.....friheder :mrgreen:

 

Jeg havde forstillet mig en lidt mere autoritær person :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nu kan jeg ikke lade være med at smile....

(ikke ment på en nedlanden måde!)

 

Ud fra din post, i tråden om at knurre, virker du slet ikke som en person med overståend.....friheder :mrgreen:

 

Jeg havde forstillet mig en lidt mere autoritær person :rolleyes:

 

 

 

jeg tager det skam ikke sådan

 

nej jeg er ikke som mange tror jeg er

mine hunde skal have lov til at være hunde og bevarer en vis form for frihed under ansvar hvis man kan sige det sådan de skal ikke være bange for at tage intiativer og er egentlig hjemme rimelig uopdragne set med nogens øjne da den ene kan vandre rundt på bordet inde i stuen for at kigge på fuglen og den anden stjæler mad og springer fra den ene sofa til den anden på fuld skrue samt bider de også lidt i vores indkøbsnet og puder til sovesofaen som de egentlig har bidt i stykker uden jeg har sagt noget men fordi jeg synes det så sødt ud som de ruskede i puderne i leg

men hvis vi er ude og gå ture og til træning især så kræver jeg at de arbejder sammen med mig 100% og følger mine anvisninger

 

men jeg er glad for du tog emnet op da mange helt sikkert har misforstået mine indlæg og tror mine hunde er sådan nogle som er kuet og dårlig nok tør gøre noget forkert hvilket er langt fra sandt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dygtig hund ! Og hvad...de her trænere er jo så vilde med, at man skal lære sine hunde alle mulige trick (rulle, gi pote og bla-bla-bla), så hvorfor ikke også at tigge ? :mrgreen:

 

 

Hmm, hvordan lærer man en hund at tigge penge af svigerne? :mrgreen:

 

Det skal lige siges at, hundebørne opsparingen ville de ikke gå med til fordi han manglede´de 4 sidste cifre i et personnr :roll: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...