Hop til indhold

Dårlig mave - igen ..............


Frandsen
 Share

Recommended Posts

Øv - øv. Jeg har lige fået en tid hos dyrlægen til Soffi her i eftermiddag.

 

Hun har nu i godt 14 dage haft dårlig mave.

 

Lige pludselig fik hun tynd mave - hun har haft det 1 gang før, hvor hun fik Zoolack og skånekost (ris kogt i et par timer og torskerogn). Dengang gik det helt i sig selv, og hun fik normal afføring efter ca. 1- 1/2 uge.

 

Denne gang ringede jeg også straks til dyrlægen, fik 1 tube Zoolack og begyndte straks på skånekosten, samtidig gav jeg hende lidt A38 midt på dagen, for at dobbeltgardere mig.

Det så ud som om maven var ved at være i orden igen, så jeg var så letsindig at give hende lidt leverpostej i en kong torsdag aften (hun skulle nemlig være alene hjemme), og så trænede vi helt vildt næste dags formiddag, hvor hun så fik nogle små mælkehvide godbidder (som hun er vild med), og hvad sker der ?

Om eftermiddagen kommer jeg ind i stuen - og der ligger 2 store pletter totalt udsmattet afføring, som lignede noget, der bare var LØBET ud af hende. :(

 

Så nu går den altså ikke længere, nu har jeg bestilt en tid. Men jeg kan jo slet ikke finde ud af, hvad hun ikke kan tåle, måske er det bare de små godbidder - jeg tør jo næsten ikke prøve mig frem. :cry:

 

Heldigvis er hendes humør godt, hun vil gerne med ud at gå, og hun vil gerne lege. Og når jeg står og laver mad til os selv, så står hun simpelthen og hopper ved siden af, så appetitten ser heller ikke ud til at fejle noget. Hun spiser da også ris og torskerogn med god appetit.

 

Men hvor er det altså træls. Det er ligesom da man havde små børn, når de havde det dårligt, så var man selv dårlig. :syg:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Æv stakkels Soffi :( Jeg tror godt det kan være de små hvide godbidder hun ikke kan tåle. Hvad med kogt kød som godbidder, har I prøvet det ?

Fx. kalkun eller kylling

 

det synes jeg lyder som en god ide. brug eventuelt noget af hendes foder også, så hun ikke får en hel masse nyt i maven, men det blandes med noget hun er vandt til. måske er hun lidt sart?

 

en del hunde har det ikke godt med mælke produkter, jeg ved ikke hvor meget mælk der er tilbage i de godbidder...men det kan eventuelt være fordi hun reagere mod det?

 

vinter har altid synes det var spændende, når jeg har to eller tre forskellige slags godbidder med - så måske kan du tage lidt af hendes foder med, lidt kogt kylling, og et andet kogt/bagt. Hun opdager sikkert ikke i farten, at hun arbejder for almindeligt foder hist og pist :mrgreen:

 

jeg håber hun har det bedre :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv stakkels Soffi :( Jeg tror godt det kan være de små hvide godbidder hun ikke kan tåle. Hvad med kogt kød som godbidder, har I prøvet det ?

Fx. kalkun eller kylling

 

det synes jeg lyder som en god ide. brug eventuelt noget af hendes foder også, så hun ikke får en hel masse nyt i maven, men det blandes med noget hun er vandt til. måske er hun lidt sart?

 

en del hunde har det ikke godt med mælke produkter, jeg ved ikke hvor meget mælk der er tilbage i de godbidder...men det kan eventuelt være fordi hun reagere mod det?

 

vinter har altid synes det var spændende, når jeg har to eller tre forskellige slags godbidder med - så måske kan du tage lidt af hendes foder med, lidt kogt kylling, og et andet kogt/bagt. Hun opdager sikkert ikke i farten, at hun arbejder for almindeligt foder hist og pist :mrgreen:

 

jeg håber hun har det bedre :ae:

 

Tak for jeres input. Jo, det går heldigvis bedre. Allerede den dag jeg skulle til dyrlæge var hendes mave meget bedre. Så han mente hun i første omgang skulle fortsætte med skånekosten, og hvis den gode udvikling fortsatte, så langsomt blande det op med hendes tørkost.

Dertil er vi så kommet nu, hun har fået lidt tørkost blandet i ris/torskerognen i går og i morges - men den unge dame synes vist skånekosten smager bedre - for det meste af tørkosten ligger tilbage i tallerkenen :(

 

Og ja, det kunne være at hun ikke kan tåle mælkeprodukter, jeg havde bare ikke tænkt på, at der er "rigtig" mælk i disse godbidder, jeg troede bare de lugtede af det. Men jeg prøvede nemlig at give hende lidt A38 i et par dage, da Zoolacken var brugt op, og da så det ud til, at hendes mave problemer startede lidt igen.

 

Jeg har prøvet kogt kyllingekød som godbidder, og det er hun da vild med, så det kan jeg godt bruge.

 

Men nu må jeg nok tage 1 ting af gangen. Dvs. hver eneste nye ting hun nu skal smage skal hun have i nogle dage, og hvis det så ikke resulterer i dårlig mave, så kan hun forhåbentlig tåle det. På den måde får jeg vel indkredset nogle ting, jeg kan variere med.

 

Som dyrlægen sagde, så var den eneste måde, jeg kunne finde ud af om hun IKKE kunne tåle de små "mælkegodbidder", at give hende dem igen og se om hun fik diarre igen. Men jeg tror helt faktisk ikke jeg har mod på at prøve det igen.

 

Men tak for jeres gode råd - det er altid dejligt, at vide, at der er nogen der er parate med råd og vejledning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det bliver ved med at vende tilbage - så vil jeg absolut anbefale dig at tage et smut omkring den famøse Gudrun i Beder ...

 

Tulle fik en tur for et par år siden, hvor hun havde dårlig mave i ca. 3 måneder ... hun tabte sig voldsomt (gik fra 5 til 4 kg på en uge eller 14 dage - i dag vejer hun godt 6 kg) og hver gang det gik i sig selv, og jeg gik væk fra skånekosten kom det tilbage ... Siden vi startede ude ved Gudrun har hun ikke haft skyggen af dårlig mave ... Hun kan altså nogle ting den gode dyrlæge ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det bliver ved med at vende tilbage - så vil jeg absolut anbefale dig at tage et smut omkring den famøse Gudrun i Beder ...

 

Tulle fik en tur for et par år siden, hvor hun havde dårlig mave i ca. 3 måneder ... hun tabte sig voldsomt (gik fra 5 til 4 kg på en uge eller 14 dage - i dag vejer hun godt 6 kg) og hver gang det gik i sig selv, og jeg gik væk fra skånekosten kom det tilbage ... Siden vi startede ude ved Gudrun har hun ikke haft skyggen af dårlig mave ... Hun kan altså nogle ting den gode dyrlæge ...

 

Ja, det lyder til, at hun har nogle evner :-)

 

Det vil jeg bestemt overveje, hvis det skulle vende tilbage.

 

Tak for det !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...