Hop til indhold

Et klogt valg.

Tullemus
 Share

Recommended Posts

Vi skulle på familie besøg på Falster i dag.

Og samtidig skulle vi også lige et smut til Lolland og hente nogle forskellige ting, som var blevet indsamlet til Gadehunde, på 2 forskellige adresser.

Det var godt, nok en laaaang tur, fra Slagelse til Maribo og jeg havde fået taget alt for meget tøj på, for der blev hurtigt varmt i bilen og jeg begyndte at svede, men orkede ikke lige, at tage min jakke af, da det ville medføre, at jeg skulle vride mig til siden og jeg havde ondt i lænden.

Så jeg holdt pinen ud og det skulle vise sig, at være en klog beslutning.

Vi ankommer til den første adresse langt ude på landet og jeg går hen og banker på fordøren, men der er ingen reaktion.

Så går jeg om i gården, hvor der holder 3 biler og jeg kan hører lyde ovre fra en garage/værksted, men jeg går hen og banker på den anden dør og denne gang er der gevinst.

En kvinde i 30érne åbner døren og jeg præsentere mig, og siger hvem jeg har snakket med. Det var så hendes mand.

Samtidig kommer der så 2 amstaff lignende hunde, en sort og en brun, til syne i døråbningen og hun har besvær med, at holde dem inde. Jeg tænker..Åh, nej og kam allerede mærke pulsen stige.

De slipper, så ud og hun siger så, at de gør ikke noget, de løber rundt omkring mig. Jeg rører mig ikke og har ingen øjenkontakt med dem. Den brune er ret nærgående og hun gentager, at den ikke gør noget.

Hun havde dårligt nok talt færdigt, før den sidder i armen på mig og jeg når lige, at tænke, at nu bliver jeg til, hunde føde :shock:

Den har godt fast i min arm og trækker mig ud på gårdspladsen, før den giver slip og render hen til kvinden, der siger at det plejer den altså ikke, at gøre. Jeg siger så, at den skal ikke hen til mig og hun får så fanget den og råber så : Skaaaat ...over mod udhuset og går så ind, sammen med den brune. Den anden sorte hund er stadigvæk ude på gårdspladsen sammen med mig. Den virker usikker og står henne på trappestenen og knurre. Mit hjerte sidder altså helt oppe i halsen på mig og jeg ser for mit indre blik, at den farer i flæsket på mig.

Der går en rum tid ( sådan føltes det) før hun kommer ud af døren med et par lange bukser og siger, at hendes mand havde glemt, at jeg kom i dag ( han har åbenbart ingen bukser på ) og går over med dem til ham.

Da han så kommer ud (heldigvis MED bukser) på, han er sådan er bodybuilder type, fortæller hun ham så om episoden med den brune hund og han spørger om jeg har fået tingene, men det har jeg ikke ,for der mangeler lige et betræk til en hundepude og det er ved, at blive centrifugeret og er færdig om 4 minutter og han går så ind og skælder hunden ud og kommer så ud med den i snor.

De siger så, at den godt, kan være noget af en bitch.

Ej, men tænker jeg så, hvorfor sagde hun så, at den ikke gjorde noget ???...engang imellem forbavses man over mennesker.

Den kommer så hen og snuser til min hånd og mine bukser og jeg står bare helt stille og lader den gøre det.

Den anden fjoller glad rundt og kommer også hen og slikker min hånd og viser ikke det mindste tegn på usikkerhed mere.

Omsider er betrækket færdigt og jeg kan lettet sætte mig ind i bilen.

Jeg er sluppet billigt med en lille hudafskrabning og det kan jeg takke alt mit tøj for, for ellers havde min arm ikke set særligt pæn ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyh, heldigt at han fik bukserne på!

(Og godt du ikke kom alvorligt til skade)

Ja, jeg kan lige se hvis jeg var gået efter lyden istedet for, at banke på døren og havde mødt den bukseløse mand :blink:

Ja, jeg takker også mine 2 trøjer og jakke for det :mrgreen:

Jeg var selvfølgelig chokkeret over hændelsen og tænkte bare på, at komme væk.

Kan bare blive rigtig sur over, at de slet ikke spurgte om der var sket noget, det ville jeg godt nok gøre, hvis det var min hund, der pludselig sad i armen på en eller anden. Ikke, at det havde forandret noget, men det andet virker skisme lidt ligegyldigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle

Øv sikke oplevelse men heldigvis er alle på Lolland ikke lige så uansvarlige hundeejere, selvom jeg selv har mødt en gammel kælling der ikke var god ansvarlig hundeejer,men de findes jo desværre alle vegne, men godt du ikke kom noget til og forhåbentlig havde en bedre oplevelse på den næste adr. Du skulle hen til:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv sikke oplevelse men heldigvis er alle på Lolland ikke lige så uansvarlige hundeejere, selvom jeg selv har mødt en gammel kælling der ikke var god ansvarlig hundeejer,men de findes jo desværre alle vegne, men godt du ikke kom noget til og forhåbentlig havde en bedre oplevelse på den næste adr. Du skulle hen til:blink:

Det tror jeg skam heller ikke, at de er :-D men jeg var bare uheldig, at rende ind i en af dem og det kunne ligeså godt have været på Sjælland eller Fyn.

På den næste adresse, var der er af de dersens skilte: Her vogter jeg, med et billed af en rottweiler. Og jeg må da indrømme, at jeg var lidt nervøs, da jeg bankede på, men jeg så ikke skyggen af nogen hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle

Rottweiler er ellers en god hund, som med andre racer, er det jo ejerens ansvar om de er skikkelige, men kan da godt forstå du var nervøs oven på sådan tidligere oplevelse på dagen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilli

Det er desværre ikke kun på lolland de unansvarlige hunde ejere bor.

Min mand var i januar ude og løbe, han løb på cykelstien ca 50 mtr fra det pågældende hus, da der kommer to pittbull lignede hunde farende ud, de sætter kurs direkte mod min mand og den ene går direkte efter armen. Ejeren kommer ud og kalder hundende ind igen men går ikke ud for at se om der er sket noget. (han fik et hjørnetandsmærke, samt nogle hudafskrabninger i armen). Vi melder det til politiet, og senest der ville jeg som hundeejer ihvertfald kontakte "offeret" og undskylde , men nu 4 mdr efter har vi intet hørt.

På anmeldeses kvitteringen fra politiet kan vi se følgende ; " anmeldeses af staftbart forhold, der er journaliseret som Hundeloven, overtrædelse af samt overtrædelse af pålæg" så er det jo vi begynder at forhører os om de hunde og finder ud af at de ihvertfald har bidt/ overfaldet 2 gange før.........og har påbud om lineføring og mundkurv hver gang de er uden for....men det er man da ligeglade med ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Rottweiler er ellers en god hund, som med andre racer, er det jo ejerens ansvar om de er skikkelige, men kan da godt forstå du var nervøs oven på sådan tidligere oplevelse på dagen:-D

Ja, det var også kun fordi, at jeg stadigvæk var lettere chokeret, at jeg lige trak vejret dybt en ekstra gang inden jeg ringede på.

Rottweileren er en dejlig hund og jeg har kendt både gode og mindre gode eksemplarer af racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først godt der ikke skete noget alvorligt!

Dernæst - med fare for at blive upopulær - jeg har set det snart mange gange, at hunde opfører sig fuldstændigt anderledes alt efter om det er mand eller kone, der åbner døren. Nogle kvinder er så usikre, at de sender "beskyt mig" signaler til deres hund, nærmest uanset situationen. Det er den type, der gerne vil have en "vagthund" når manden ikke er hjemme.

Når så manden kommer frem er hundene totalt afslappede, for de ved at det er ham, der er beskytteren i familien. Så når kvinden siger at "sådan plejer de ikke at være", har hun sikkert ret - de plejer ikke at være sådan når manden er der.

Redigeret af Umulia
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Greyhounds

Godt det ikke gik værre men den oplevelse havde du nu ikke fortjent. Ude i en god sags tjeneste og alting.... Jeg kan ikke forstå at folk ikke holder bedre styr på deres hunde helt generelt, den der det har den aldring gjort før er vist famous last words. Man kan da heller ikke forvente at alle der banker på ens dør synes løse hunde er ok og der er jo ikke nogen grund til at skabe endnu flere hundehadere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre ikke kun på lolland de unansvarlige hunde ejere bor.

Min mand var i januar ude og løbe, han løb på cykelstien ca 50 mtr fra det pågældende hus, da der kommer to pittbull lignede hunde farende ud, de sætter kurs direkte mod min mand og den ene går direkte efter armen. Ejeren kommer ud og kalder hundende ind igen men går ikke ud for at se om der er sket noget. (han fik et hjørnetandsmærke, samt nogle hudafskrabninger i armen). Vi melder det til politiet, og senest der ville jeg som hundeejer ihvertfald kontakte "offeret" og undskylde , men nu 4 mdr efter har vi intet hørt.

På anmeldeses kvitteringen fra politiet kan vi se følgende ; " anmeldeses af staftbart forhold, der er journaliseret som Hundeloven, overtrædelse af samt overtrædelse af pålæg" så er det jo vi begynder at forhører os om de hunde og finder ud af at de ihvertfald har bidt/ overfaldet 2 gange før.........og har påbud om lineføring og mundkurv hver gang de er uden for....men det er man da ligeglade med ....

Uha, godt der ikke skete mere med din mand.

Ja, det er også der jeg synes, at det mindste man kan gøre er da lige, at spørge/undersøge om der er sket noget med vedkommende.

Jeg havde også en lille hudafskrabning og et mærke efter en tand, men i dag er der kun lidt rødmen.

Tør slet ikke, at tænke på, hvad der var sket, hvis jeg kun havde haft en t-shirt på.

Det er jo nok tvivlsomt, om I høre noget fra ejeren af hundene, men det er da fuldkommen uansvarligt, ikke at tage sine forholdsregler, som hundeejer, når de nu har angrebet flere gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

øvvv... sådan noget er bare ikke særlig sjovt.. Håber du er kommer dig okay over forskrækkelse :ae:

Og gad vide om det så passer, manden der ejede hunden som overfaldt Maya påstod også i hærdigt at det havde hunden ALDRIG gjort før, blev så stoppet en halv time sener af en dame der kunne fortælle at det kun var en time siden at hunden havde været i kambolage med en anden hund :damn:

Er det bestemte ting du? samler ind eller er det alt? vi har en hvalpesele + halsbånd, og et eller to voksenhalsbånd + muligvis en snor vi gerne ville doner. (og vi kan kom forbi med det da vi tit er i Slagelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først godt der ikke skete noget alvorligt!

Dernæst - med fare for at blive upopulær - jeg har set det snart mange gange, at hunde opfører sig fuldstændigt anderledes alt efter om det er mand eller kone, der åbner døren. Nogle kvinder er så usikre, at de sender "beskyt mig" signaler til deres hund, nærmest uanset situationen. Det er den type, der gerne vil have en "vagthund" når manden ikke er hjemme.

Når så manden kommer frem er hundene totalt afslappede, for de ved at det er ham, der er beskytteren i familien. Så når kvinden siger at "sådan plejer de ikke at være", har hun sikkert ret - de plejer ikke at være sådan når manden er der.

Det har du sikkert ret i Umulia, for de blev en helt anden, da manden kom frem. Men jeg er nu alligevel meget glad for, at han tog den i snor. Den sendte stadigvæk nogle signaler, som jeg ikke var tryg ved. Mens den anden bare fjollede omkring og var glad og afslappet.

Det var så mor og datter. Den brune hund var moren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt det ikke gik værre men den oplevelse havde du nu ikke fortjent. Ude i en god sags tjeneste og alting.... Jeg kan ikke forstå at folk ikke holder bedre styr på deres hunde helt generelt, den der det har den aldring gjort før er vist famous last words. Man kan da heller ikke forvente at alle der banker på ens dør synes løse hunde er ok og der er jo ikke nogen grund til at skabe endnu flere hundehadere.

Ja, det kan du have ret i og de kan jo sagtens have overfaldet andre, noget kunne jo tyde på, at der har været nogle episoder, når kvinden så siger, at den godt kan være noget af en bitch, så helt stole på den, kan de jo ikke. Og så er det jo, at man burde tage sine forholdsregler og lukke hundene væk, når der kommer nogle. Jeg er nu ikke blevet hundehader af den grund, men ved, godt hvad du mener ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

øvvv... sådan noget er bare ikke særlig sjovt.. Håber du er kommer dig okay over forskrækkelse :ae:

Og gad vide om det så passer, manden der ejede hunden som overfaldt Maya påstod også i hærdigt at det havde hunden ALDRIG gjort før, blev så stoppet en halv time sener af en dame der kunne fortælle at det kun var en time siden at hunden havde været i kambolage med en anden hund :damn:

Er det bestemte ting du? samler ind eller er det alt? vi har en hvalpesele + halsbånd, og et eller to voksenhalsbånd + muligvis en snor vi gerne ville doner. (og vi kan kom forbi med det da vi tit er i Slagelse.

Tak, det går okay, er stadigvæk lidt rystet, men det er vel meget normalt.

Har bare tænkt på om jeg evt. gjorde et eller andet forkert, men på intet tidspunkt tog jeg kontakt til hundene, hverken berøring, tale eller øjenkontakt og jeg stod helt stille, da de kom farende ud.

Det er åbenbart en standard bemærkning: Det plejer den altså ikke, at gøre :hmm:

Jeg samler alt ind der kan bruges : gamle tæpper, dyner, håndklæder, liggeunderlag, hundekurve , foder-og vandskåle, seler, halsbånd, hundelegetøj, transportkasser, you name it.

Det lyder da lækkert, at I vil donere noget til hundene i Polen, tusinde tak :-D...og du kan bare sende mig en PB, når I har planer om, at komme til Slagelse, så kan vi da lige snakkes ved.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det går okay, er stadigvæk lidt rystet, men det er vel meget normalt.

Har bare tænkt på om jeg evt. gjorde et eller andet forkert, men på intet tidspunkt tog jeg kontakt til hundene, hverken berøring, tale eller øjenkontakt og jeg stod helt stille, da de kom farende ud.

Det er åbenbart en standard bemærkning: Det plejer den altså ikke, at gøre :hmm:

Jeg samler alt ind der kan bruges : gamle tæpper, dyner, håndklæder, liggeunderlag, hundekurve , foder-og vandskåle, seler, halsbånd, hundelegetøj, transportkasser, you name it.

Det lyder da lækkert, at I vil donere noget til hundene i Polen, tusinde tak :-D...og du kan bare sende mig en PB, når I har planer om, at komme til Slagelse, så kan vi da lige snakkes ved.:-D

jeg tror man skal passe på med ikke at prøve at søge skylden hos sig selv, men kan godt følge dig. øv, håber du hurtigt kommer over det..

Og ja det tror jeg desværre det er. :damn: dumme uansvarlige hundeejer..!!

Jamen det er da en aftale... Så må vi lige samle sammen hvad vi har liggende rundt omkring i vores hjem:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites