Hop til indhold

Hund med til Bornholm???


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Manden og jeg har snakket lidt om, at tage til Bornholm og holde ferie... Jeg har nemlig aldrig været der, og kunne godt tænke mig at se den ø.

 

Men hvordan og hvorledes er det med at tage hund med til Bornholm??

 

Der er styr på alle vaccinationer m.m.

Men har I herindefra nogle erfaringer I gerne vil dele ud af... Nogle links mht. overnatning/camping hvor hunde er tilladt, og kan man have hunden "med på slæb", når man er ude at se seværdigheder??

 

Så ja, alt i alt, kan I hjælpe mig med at blive klogere

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh hvor spændende!

 

Vi skal også til Bornholm til sommer med min kæreste og svigerforældre - og selvfølgelig Barney :) det bliver super spændende og er meget spændt på hvordan han tager sejlturen (og hvordan jeg klare den :D).

 

Jeg har heller aldrig været der, så jeg glæder mig rigtig meget. Men kan desværre ikke så godt hjælpe dig med at svare på dit spørgsmål .)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valbytøsen

Hvor sjovt! Vi skal også til Bornholm her til sommer og efter meget leden fandt jeg ud af at ens hund nu bare skal have et kæledyrspas, så det er jo dejligt nemt :-P Og har fået af vide at de er hundevenlige, og at hundene gerne må være med i busserne og sådan...og der er vist nok to-tre steder, hvor de må løbe frit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

hvis det passer ind i ferieplanen kan du jo kombinerer det med DKK kreds 8(?) holder udstilling på Bornholm.

 

Kan desværre ikke hjælpe med hundevenlige tips om overnatning osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Bornholm er bare et pragtfuldt sted, vi skal også derover til sommer, mig, mine forældre, søskende og Koda

Men vi bor hos private vi har kendt igennem mange år, så derfor har vi fået lov at tage Koda med :D

Så vidt jeg ved kan du have hunde med til godt og vel alle seværdigheder, self. med undtagelse af museer og kirker osv. :cool: Bornholmerne er meget hundeglade så der er rigtig mange der har hunden med derovre :banan:

Nu har jeg været på Bornholm hvert år siden jeg var 5 og det er en helt fantastisk ø som i bare skal glæde jer til at besøge :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Puddi

Vi skal også til bornholm i sommerferien. Vi skal bo på en campingplads, hvor hunden godt må være med, man kan bare ikke benytte de opstillede telte, men skal medbringe sit eget. Det er 4 år vi skal derhen og der er skønt for hunde. Det er første gang vores skal med, men vores venner har altid haft deres med uden problemer. Og så må de selvfølgelig ikke løbe løs rundt på campingpladsen. Jeg tager et jordspyd med og et langt reb, så hun har det bare lidt frit. Ellers tager vi et lille hundetelt med, så hun har et sted at trække sig tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt at så mange skal til Bornholm i år :-D

Vi skal også derover i en uge, medbringende 4 stk Finske lapphunde.

Vi har kontaktet det lille rejsebureau, de har lavet en helt færdig pakket rejse til os. Vi skal over Sverige.

Vi skal bo i campinghytte, glæder os helt vildt, jeg har ikke været der siden jeg var barn.

Samtidig snupper vi et par udstillinger, nu vi er der :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Og så kommer der lige et spørgsmål. Nu er jeg ved at se på hvad vi kan se derovre - selvfølgelig med Barney ved vores side :)

 

Christiansø er udelukket (øv!) det ville vi ellers gerne have set.

 

Så har jeg undersøgt nogle andre steder, men kan simpelthen ikke finde ud af om hunde er tilladt eller ej og synes ikke jeg har held med min søgning. Men måske andre har været der og kan svare :)

Er hund tilladt følgende steder:

 

- Hammershus

- det lille museum der ligger ved hammershus

- middelaldercenteret

- sejlturen med M/S Thor

- Hammerhavnens bådfart

 

 

Hunde ikke tilladt:

- christiansø

- naturBornholm

- rovfugleshow (kun i bilen, hvilket kan blive en varm fornøjelse)

 

Andre seværdigheder som er værd at se, og som hunden kan være med til?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Så har jeg undersøgt nogle andre steder, men kan simpelthen ikke finde ud af om hunde er tilladt eller ej og synes ikke jeg har held med min søgning. Men måske andre har været der og kan svare :)

Er hund tilladt følgende steder:

 

- Hammershus

 

Hammershus må de i hvert fald godt..

Og vi var næste alene, da vi var der. Så vi hyggede os med den helt store gemmeleg.

 

2 voksne mennesker og en glad labbe snige sig rundt i ruinen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Vil da lige hurtigt hive frem i denne her tråd igen, vi er nemlig lige kommet hjem fra Bornholm hvor vi havde Koda (13 måneder gammel golden dreng) med. Og han måtte praktisk talt være overalt hvor man kunne være udendørs, og det galdt alt fra spisesteder, til seværdigheder til minigolfbanerne. :roll:

 

Har self. også taget tonsvis af billeder jeg skal have smidt op... men helt klart tommelfingeren i vejret når det gælder hund på bornholm, regner stærkt med at vi tager min Aya med næste gang vi skal afsted, :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er også kommet hjem og havde en super god tur :) barney (16 mdr.) var super at have med, og opførte sig rigtig fint :) Han var med stort set overalt, og fik klatret en del på klipper :)

 

Vi havde ham med ude og sejle, spille minigolf, og en masse andre ting.

 

Billeder fra vores tur kan ses her: Barney Bornholm - juli 2012 - Retrieveren

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...