Hop til indhold

Bayvantic- advantage ??


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Gæst Stella

Er lidt i tvivl.

 

Teitur er svært allergisk over for lopper, en hunds normale tal på en allergi test for lopper skal ligge under 150 og Teiturs ligger på 7890 !!! Så dyrlægen har advaret mig om at det er dyb alvor hvis han får lopper, så derfor forbygger jeg med Advantage, og her kommer mine spørgsmål så.

Jeg købte advantage da det var 100 kr billigere end bayvantic, men opdager så at det ikke tager flåter :stupid:

 

Jeg har allerede pillet de første flåter af Teitur og mig selv og da jeg bor et sted med mange flåter ( tæt på en plantage ) og da jeg selv har været ramt af borrelia med nerveskade i benet til følge, og den helt store tur på sygehuset med pencilin i drop og rygmarvsprøver og hvad ved jeg fordi jeg gik med det i et halvt år uden at nogen læger troede på at det evt kunne være borrelia. Derfor ved jeg hvad det kan medføre og det sidste jeg ønsker for Teitur er at han oven i alt det andet, får en flåtbåren sygdom.

 

Nu har jeg lige dryppet ham i nakken med advantage da jeg ikke har råd til at købe bayvantic før efter den 1.

 

Når jeg så får købt det her i starten af juni, må jeg så dryppe ham med bayvantic ?? det ville sige der går knap 14 dage i mellem advantage og bayvantic ??

 

 

 

Derudover så synes jeg der er meget i sådan en pipette. Det er dem til hund til 10-25 kg og Teitur vejer 16 kg og jeg synes at når vi har brugt halvdelen af pipetten, så har han det ud over det hele, fordi det ligesom løber selvom jeg prøver at fordele det rigtig godt og skiller pelsen godt ad, men så langhåret er han jo hellere ikke.

 

Skal man give hele pipetten for at det virker og hvad gør i når det fedter i hele pelsen ??

 

 

 

Jeg har tidligere brugt bayvantic og han reagrede ikke på det, men jeg synes det fedtede helt vildt i forhold til advantage og jeg har læst at det kan svie og brænde på huden. Men det er det eneste der tager flåter også. Frontline har jeg ingen tiltro til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst traineh

Hvad med at komme æbelcidder i vandet eller vandet. Det skulle holde alt væk og gør en masse andre gode ting. Er noget jeg har fået af vide her ind og jeg har ikke haft nogle problemer. Og så hver den først sprøjter jeg ham i halv æbelcidder og halv vand og så skal det bar luft tøres.

Men kan desværre ikke hjælpe med det andet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Jeg har desværre ikke tiltro til alternative ting.

 

Da Teitur og Tjalfe havde lopper i efteråret købte jeg mig fattig i ikke-giftige produkter og der var INGEN effekt overhovedet. Det var giftfri shampoo, giftfri spray til hunden og til hjemme og giftfri pipetter, det var penge ud af vinduet, det eneste der kunne få de bæster til at dø var at spraye Trinol 810 i hele hjemme 2 gange på en uge og at bruge bayvantic.

 

I øvrigt tør jeg ikke tage nogle chancer, hvis så æblecider ikke virker og han får lopper, jamen så har vi jo balladene, så den chance tager jeg ikke. Men tak for rådet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Han har netop udviklet allergi over for lopper, da de begge havde lopper non stop i knap 3 måneder. Vi kunne simpelthen ikke komme af med det. Brugte giftfri ting i alt for lang tid. Skulle have brugt Trinol og bayvantic med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav Bella frontline og bayvantic med ca. 3 ugers mellemrum. Som du nævner fedter pelsen mere ved bayvantic, ligesom hun virkede til at det sved lidt.

 

Med hensyn til doseringen, skal du anvende pipetter til den vægtklasse din hund tilhører. Der er nøjagtig det samme materiale i alle pipetter, men mængden er forskellig i forhold til hundens vægt. Derfor skal du ikke give hele pipetten af dem du bruger nu, med ca 3/4-4/5 af pipetten. Dette for at sikre at han ikke får for meget gift (som det jo er).

 

Jeg synes frontline virker fint mod lopper, med flåterne holdes kun væk med bayvantic. Den eneste ulempe ved bayvantic (ud over prisen) er at det skal dryppes flere steder, og at hunden kan nå det der dryppes over haleroden. Når nu det svider lidt, giver jeg det på et tidspunkt på dagen hvor jeg kan holde øje med at hun ikke klør og slikker i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm man kunne vel godt supplere advantage med æblecider eddike mod flåter? Hvis du starter nu, kan du jo se om det virker inden du køber bayvantic. Hvis du ikke synes det virker, er det jo en udemærket og meget sund eddike at bruge til madlavning og især i dressinger, så den behøve jo ikke at gå til spilde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov! Stella, jeg kom lige i tanke om at der er kommet en indsprøjtning mod lopper:???:

 

Jeg ved ikke mere end det, men det er vel værd at undersøge ved dr. Dyr? Og hvis sprøjten kan klare lopperne, kan resten måske klares med spray og grundig undersøgelse af hunden efter hver tur.

 

Jeg er ved at teste autan på Bella i disse dage for at se om det kan afskrække flåter. Jeg giver en melding om projektet om et par dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om æblecider eddike fedter - jeg har ikke selv prøvet at putte det på hunden, da vi indtil videre ikke har været plaget af flåter.

Men ja hvis han svømmer så meget, er det sikkert ikke den bedste løsning. Og det gælder jo egentligt også for Bayvantic:hmm:

 

Jeg har ikke flere lyse ideer, men den indsprøjtning Anne1979 snakker om lyder da interessant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Jeg gav Bella frontline og bayvantic med ca. 3 ugers mellemrum. Som du nævner fedter pelsen mere ved bayvantic, ligesom hun virkede til at det sved lidt.

 

Med hensyn til doseringen, skal du anvende pipetter til den vægtklasse din hund tilhører. Der er nøjagtig det samme materiale i alle pipetter, men mængden er forskellig i forhold til hundens vægt. Derfor skal du ikke give hele pipetten af dem du bruger nu, med ca 3/4-4/5 af pipetten. Dette for at sikre at han ikke får for meget gift (som det jo er).

 

Jeg synes frontline virker fint mod lopper, med flåterne holdes kun væk med bayvantic. Den eneste ulempe ved bayvantic (ud over prisen) er at det skal dryppes flere steder, og at hunden kan nå det der dryppes over haleroden. Når nu det svider lidt, giver jeg det på et tidspunkt på dagen hvor jeg kan holde øje med at hun ikke klør og slikker i det.

 

Jeg er selv meget i tvivl ang. doseringen - Mio ligger omkring 26kg, så jeg brugte den der hedder 10-25kg fordi jeg netop ikke ville give ham for meget "gift" - jeg fik så at vide af Bayer (producenten), at jeg roligt kunne give den pakke der hedder 25-40kg, så jeg var sikker på at han fik nok.. Jeg regner ikke med at man skal stole blindt på det, da de jo har en interesse i at sælge de større pakker og give udtryk for at deres produkt er "problemfrit", men de lød nu meget overbevisende - Hvad man så skal vælge er ikke let..

 

Jeg forstod ikke helt det du beskrev, som jeg har markeret med bold - Kan du evt. forklare hvordan du kom frem til 3/4-4/5 pipette, er det ud fra maks kg og hundens vægt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PrimaPet

Det lyder ikke rart, at de har udviklet loppeallergi :(

 

Har du forsøgt dig med f.eks. Skudo eller ShooTag?

Det er begge produkter, som ikke er skadelig for hunden.

Mange har stor gavn af dem. De skal begge sidde i halsbåndet og hver sin effekt.

Skudoen kan du udskifte batteri på hvert år, så kører den et år mere.

 

Umiddelbart tænker jeg, at hundene på et eller andet tidspunkt kunne blive resistent over for pipette-produkterne.

Det ville jo være fatalt.

 

Venlig hilsen

Suzan Schmidt

 

PrimaPet.dk - kvalitetsprodukter til kæledyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...