Gæst Puddi Skrevet Maj 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 23, 2012 Jeg fodrer med orijen, men ku godt tænke mig at veksle lidt mellem måske tre slags foder. Hvilken mærker vil i anbefale sammen med orijen? Kan det fx gå med olivers, kingsmor eller acana? Kom gerne med andre forslag:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Maj 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2012 Min første tanke er: Hvorfor? Jeg har hørt godt om alle de mærker du nævner, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du føler for at veksle imellem foderet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Fordi jeg har/har haft store problemer med at få min hund til at spise. Og så er jeg blevet anbefalet at veksle mellem lidt forskelligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Vi veksler mellem Orijen, Acana kornfri og RC. Sidstnævnte fordi vi får det gratis og hun gider at spise det:-) Hun har aldrig problemer med maven, og har rigtig lækker pels! Hvad er det for en Orijen du giver? For prøv at give et andet foder med en anden proteinkilde. Bella får Orijen adult, og derfor får hun Acana Ranchlands med ko:-) RC er også kylling (og masser af majs:() Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Jeg giver orijen adult. Men måske jeg bare skal prøve at veksle mellem de 3 varianter orijen har. Hun spiser stadig, men kun ca halvdelen af hvad hun burde ha på et døgn. Og det er når jeg giver hende minimum af hvad der står på posen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Bella er også småtspisende, og det hjælper hverken at fjerne foderet eller lave fodersøg. Men det hjælper lidt at veksle. Og så får hun egentlig mange godbidder og ben også, og hendes vægt er uændret de sidste par måneder. Hold øje med vægten og huld, men gå endelig ombord i flere varianter. Og få tjekket for hjerte og lungeorm hvis du ikke har fået det gjort. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 I øvrigt er Bella på sin sidste sæk hvalpefoder. Det fik hun netop for at give hende lidt sul på kroppen efter hendes sygdom. Så hun har fået Puppy large breed:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Jeg har fået tjekket hende for ALT. Og prøvet diverse aktivitetsting, bolde, fodersæk osv. Hun er ikke undervægtig. Men hun er kun 11 mdr, så vil jo så gerne at hun spiser hvad hun skal ha. Men jeg vil prøve at veksle som du gør med Bella. Måske er det bare 2 rigtige prinsesser vi har:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Hvor gammel er Bella? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Du kan bruge alt sammen med. Jeg brugte Taste of the Wild, men måtte hurtigt droppe Orijen, da Luna's mave ikke kunne "lide" det. Pt får hun Wolfsblut, det ville du også kunne bruge sammen med. Og de har mange varianter, hvis der ikke skal tages hensyn til protein og fedt% Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Ah, fedt procent behøver jeg ikke at tænke på Men det ændrer sig nok når hun bliver steriliseret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2012 Bella er nu 15 mdr. og 36 kg og er i perfekt stand:-) Hun blev steriliseret i januar, og det har ikke haft effekt på hverken pels eller ædelyst. Tror også at diagnosen må være "prinsesse":lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts