Hop til indhold

Previcox...


Bitten Soerensen
 Share

Recommended Posts

Hej med jer...

 

Jeg er i dén situation, at jeg fik aflivet min smukke dejlige tæve, Kenya sidste tirsdag...:megaked:

 

Inden dét, havde jeg købt et stort lager af Previcox, fordi jeg troede (og håbede) at hun kunne leve i lang tid endnu. :stupid:

 

Jeg er normalt ikke tilhænger af at købe/sælge medicin, der ikke er udskrevet præcis til ens egen hund - men jeg tænker lidt, at hvis der er en herinde, hvis hund alligevel er ordineret det fra sin dyrlæge, kan vi måske hjælpe hinanden lidt. (Jeg får lidt ud af det økonomisk, og du sparer lidt i fht. køb hos dyrlægen...) Desuden synes jeg det er for dumt, at sådan noget skal "smides ud"...

 

Jeg har 70 stk., og det er den der hedder: Previcox 227mg...

 

Hvis du er interesseret, så send mig en besked, og lad os finde ud af noget...

 

Hilsner fra

Bitten...

 

P.S.: Hvis jeg bryder nogle regler ved dette indlæg, beklager jeg meget - det er ikke hensigten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at du bryder nogle regler (jeg aner det ikke) men synes det er en god idè at man forsøger komme af med det til en anden der ellers skulle ud for at købe det. Alternativt skal det jo bare destrueres.

 

Jeg er ked af det på dine vegne at du har mistet din hund, men herinde er vi mange der ved hvordan det føles, så du er ikke alene. Du kan altid skrive om hende, vi har et subforum der hedder "til minde om", hvis det kan hjælpe lidt.

 

 

...... Og velkommen til. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst TrineHG

Trist, du måtte få din hund aflivet.

 

Når det er sagt, hvordan i alverden har du så fået fingre i 70 Previcox??? Vores ene hund er HD-hund, og får periodisk Previcox, men jeg lover dig, vores dyrlæge udleverer MAKSIMALT 10 stk. ad gangen. I week-enden fik vi brug for vagtdyrlæge til vores anden hund, og ikke på vilkår vi fik noget udleveret, uden at dyrlægen havde tilset hunden, og vi fik udleveret TO piller, og måtte herefter gå til egen dyrlæge.

 

Jeg forstår iøvrigt ikke dem, som køber sådan en portion - det er altså ikke okay at lege dyrlæge for sin egen hund! Det er jo ikke bolsjer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Trist, du måtte få din hund aflivet.

 

Når det er sagt, hvordan i alverden har du så fået fingre i 70 Previcox??? Vores ene hund er HD-hund, og får periodisk Previcox, men jeg lover dig, vores dyrlæge udleverer MAKSIMALT 10 stk. ad gangen. I week-enden fik vi brug for vagtdyrlæge til vores anden hund, og ikke på vilkår vi fik noget udleveret, uden at dyrlægen havde tilset hunden, og vi fik udleveret TO piller, og måtte herefter gå til egen dyrlæge.

 

Jeg forstår iøvrigt ikke dem, som køber sådan en portion - det er altså ikke okay at lege dyrlæge for sin egen hund! Det er jo ikke bolsjer.

 

Jeg ved ikke hvad der er "typisk" eller "normalt", men som sagt (skrevet ;-) ) så købte jeg denne portion hos min dyrlæge, som "bare" spurgte hvor mange jeg ville have/købe, da vi jo begge forventede at hun levede meget længere end hun desværre gjorde...

Jeg ved ikke om det har nogen betydning at jeg kender dyrlægerne ret godt, efterhånden, samt de kender mig, og hvordan jeg forvalter den medicin jeg får udleveret fra dem.

 

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du mener med din sidste linje - vil du ikke uddybe den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TrineHG

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt dit kendskab til dyrlægen har medvirkende årsag til, at du får udleveret en sådan dosis, men når jeg tænker på, hvor restriktive de dyrlæger, vi har været i kontakt med, er omkring sådanne medicinformer, finder jeg det betænkeligt.

 

Jeg vil gerne uddybe den sidste sætning: hvis man har en hund, der har smerter, mener jeg man bør opsøge sin dyrlæge og få en vurdering af, hvorfor hunden har det, som den har, og ikke bare "hælde" smertestillende i den, som var det hundeguffer. Giver det mening? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt dit kendskab til dyrlægen har medvirkende årsag til, at du får udleveret en sådan dosis, men når jeg tænker på, hvor restriktive de dyrlæger, vi har været i kontakt med, er omkring sådanne medicinformer, finder jeg det betænkeligt.

 

Jeg vil gerne uddybe den sidste sætning: hvis man har en hund, der har smerter, mener jeg man bør opsøge sin dyrlæge og få en vurdering af, hvorfor hunden har det, som den har, og ikke bare "hælde" smertestillende i den, som var det hundeguffer. Giver det mening? :-)

 

Ja, jeg er helt med på hvad du mener med sætningen - men er nok usikker på HVEM du mener, når du skrive "man"? (Og jeg vil nødig ud i en misforståelse...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TrineHG

@Bitten: Mener du sætningen "hvis man har en hund"? - Hvad vil du ellers forvente, jeg skriver: "Hvis Jesper, Knud, Hans, Bitten, Trine, mr. No name" har en hund? Det er en overordnet betragtning, hvor jeg mener, at INGEN bør sælge "overskudsmedicin", ligesom ingen bør fodre sin hund med medicin, der ikke er ordineret til den.

Redigeret af TrineHG
Glemte citat.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TrineHG

@ 49 -Okay, men det bekræfter mig så i, at det jo ikke er for sjov skyld, at vi har en lovgivning ang. receptpligtig medicin. Når det sælges frit tilgængeligt på et forum, som her, kan det meget nemt ende i de forkerte hænder.

Redigeret af TrineHG
Glemte citat.
Link til indlæg
Del på andre sites

Trist, du måtte få din hund aflivet.

Jeg forstår iøvrigt ikke dem, som køber sådan en portion - det er altså ikke okay at lege dyrlæge for sin egen hund! Det er jo ikke bolsjer.

 

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt dit kendskab til dyrlægen har medvirkende årsag til, at du får udleveret en sådan dosis, men når jeg tænker på, hvor restriktive de dyrlæger, vi har været i kontakt med, er omkring sådanne medicinformer, finder jeg det betænkeligt.

Jeg vil gerne uddybe den sidste sætning: hvis man har en hund, der har smerter, mener jeg man bør opsøge sin dyrlæge og få en vurdering af, hvorfor hunden har det, som den har, og ikke bare "hælde" smertestillende i den, som var det hundeguffer. Giver det mening? :-)

 

Jeg forstår din pointe, men jeg tvivler på, en dyrlæge udskriver SÅ mange på een gang - lovgivningen er utrolig stram på det punkt, og tak være lovet da for det.

 

Jeg kan godt høre på dig, at du tvivler på om jeg taler sandt. Dels skriver du at jeg "leger dyrlæge for min egen hund - og hælder smertestillende i hende som var det hundeguffer"... Eftersom vi to, hvad jeg ved af, ikke kender hinanden, så må du jo ha' konkluderet det ud af det indlæg jeg har skrevet... :vedikke:

 

Jeg véd hvad der er rigtigt, og hvor ansvarlig jeg er - og hvis du vælger at tro at du véd noget andet, så kan og skal jeg ikke lave om på dét... Men jeg ville ønske du ville læse hvad jeg skriver, og ikke hvad du tror jeg skriver...:pray:

 

Håber du får en dejlig aften...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TrineHG
Jeg kan godt høre på dig, at du tvivler på om jeg taler sandt. Dels skriver du at jeg "leger dyrlæge for min egen hund - og hælder smertestillende i hende som var det hundeguffer"... Eftersom vi to, hvad jeg ved af, ikke kender hinanden, så må du jo ha' konkluderet det ud af det indlæg jeg har skrevet... :vedikke:

 

Jeg véd hvad der er rigtigt, og hvor ansvarlig jeg er - og hvis du vælger at tro at du véd noget andet, så kan og skal jeg ikke lave om på dét... Men jeg ville ønske du ville læse hvad jeg skriver, og ikke hvad du tror jeg skriver...:pray:

 

Håber du får en dejlig aften...

 

Jeg tror, du skal læse igen, hvad jeg skriver - men jeg skal gerne kort ridse det op her:

 

1. Jeg kritiserer, at du får udleveret så mange stærke piller fra din dyrlæge - om dyrlægen har fejlvurderet din hunds levealder, vil jeg slet ikke kommentere på.

2. Dem, jeg mener, der "hælder hundeguffer" i deres hunde, er sørme da dem, der KØBER din medicin, det burde være tydeligt i sammenhængen.

 

Jeg har ingen grund til at betvivle dine gode hensigter, men jeg stejler saftsusme, når jeg, via alm. Googling for at læse mere om præparatet, falder over sådan en tråd her som een af de første. Hvis det var medicin for mennesker, ved vi jo godt begge to, hvad sådanne handler ville blive kaldt.

 

Men det er åbenbart tilladt her på stedet, så det skal jeg ikke "anfægte", men min mening om det, er vist klar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser på det at købe fra andre ud fra købers synspunkt - se tidligere indlæg om at købe præcis samme slags medicin som dyrlæge har ordineret til min hund. Jeg forstår din pointe om at andre måske også vil købe det fordi de tror at det kan helbrede deres hund uden at have konsulteret dyrlæge først

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TrineHG
Jeg ser på det at købe fra andre ud fra købers synspunkt - se tidligere indlæg om at købe præcis samme slags medicin som dyrlæge har ordineret til min hund. Jeg forstår din pointe om at andre måske også vil købe det fordi de tror at det kan helbrede deres hund uden at have konsulteret dyrlæge først

 

Det er præcis dér, min bekymring er.

 

Jeg gav engang min hund - i bedste mening - 2x2 Pamol over et døgn, fordi den havde smerter. Sidenhen lærte jeg, at det er det rene gift for en hund, da den ikke kan omsætte paracetamol. Kodymagnyl må den derimod gerne få. Man skal ikke "lege" dyrlæge selv. Så det er såmænd ligeså meget køber, som sælger, jeg "klandrer".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TrineHG
Havde din dyrlæge ordineret det?

 

Om min dyrlæge havde ordineret Previcox? JA, det fremgår da tydeligt at mit indlæg til en start. Min hund er angrebet af HD, har fået indsat guld, og i perioder er han nødt til at få en Previcox for at lindre smerter. Vi får MAX 10 ad gangen, og med vores unge hund på 15 måneder, hvor vi måtte ty til hundelægevagten i week-enden, fik vi TO, præcis nok til at dække week-enden, og ikke et gram mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TrineHG
Nej - pamol som du skrev i sidste indlæg. Skriver fra Tlf så det er besværligt at citere indlæg

 

Nååh, okay, sorry - du mente Pamol. Nej, det havde dyrlægen IKKE ordineret, og dum, som jeg var, da der er tale om HÅNDKØBSMEDICIN (men til mennesker), troede jeg fejlagtigt, at det var "harmløst". Der skete så ingen skade, men det kunne der have været sket. Og bl.a. derfor -grundet min dumhed - mener jeg, at man skal lade dyrlægen udskrive, hvad der bør udskrives. ISÆR, når vi taler receptpligtig medicin, hvilket Pamol jo ikke er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...