Hop til indhold

Foslag til race


skade
 Share

Recommended Posts

Gæst Tanja

Der er også en Coton de Tulear. Dem jeg kender er utrolig glade for at træne, energiske og glade for børn. D/S med DKK stambog ville jeg ikke vælge hvis den skal gå uden snor, da terriertypen har et stærkt jagtinstinkt. Pinschertypen er mere forsigtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg selvfølgelig ikke helt objektiv, men jeg vil også foreslå en puddel. Vores dværgpuddel ville helt fint kunne leve op til alle de ønsker, og han ville bestemt også trives godt med de rammer, du tilbyder :-) Ligesom med alle racer kan pudler have nogle problemer, så jeg vil foreslå en god opdrætter der tester sine hunde for bla. en arvelig øjensygdom, som de er disponerede for, men derudover er det en meget sund og robust race :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også kun mødt flinke cavalier. Men man skal være opmærksom på deres sundhed. Min veninde har en(Walther) jeg ofte har på besøg. Jeg har præsteret at tage ham med til konkurrence i agility(det gik yderst fornuftigt) og her i påsken skulle jeg også passe ham. Jeg skulle på træner uddannelse og tog bl.a. ham med. Her blev han lånt ud til en af de andre aspiranter. Det har ikke være noget problem da han har et helt fantastisk sind og bare accepterer den person der nu har fat i snoren på ham.

 

Første gang vi passede ham(hos min far) var noget af det første han gjorde at hoppe op i sofaen og sove på min fars mave. Det siger også lidt om dens tillid til mennesker.

 

Skulle jeg selv have en lille hund, så kunne det godt være sådan en lille en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også en Coton de Tulear. Dem jeg kender er utrolig glade for at træne, energiske og glade for børn. D/S med DKK stambog ville jeg ikke vælge hvis den skal gå uden snor, da terriertypen har et stærkt jagtinstinkt. Pinschertypen er mere forsigtig.

 

 

Jeg forstår ikke helt. D/s er da en pincher uanset? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også en Coton de Tulear. Dem jeg kender er utrolig glade for at træne, energiske og glade for børn. D/S med DKK stambog ville jeg ikke vælge hvis den skal gå uden snor, da terriertypen har et stærkt jagtinstinkt. Pinschertypen er mere forsigtig.

 

Jeg forstår ikke helt det med dsg, at de kan være terriertype, de er jo pinschere

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også kun mødt flinke cavalier. Men man skal være opmærksom på deres sundhed. Min veninde har en(Walther) jeg ofte har på besøg. Jeg har præsteret at tage ham med til konkurrence i agility(det gik yderst fornuftigt) og her i påsken skulle jeg også passe ham. Jeg skulle på træner uddannelse og tog bl.a. ham med. Her blev han lånt ud til en af de andre aspiranter. Det har ikke være noget problem da han har et helt fantastisk sind og bare accepterer den person der nu har fat i snoren på ham.

 

Første gang vi passede ham(hos min far) var noget af det første han gjorde at hoppe op i sofaen og sove på min fars mave. Det siger også lidt om dens tillid til mennesker.

 

Skulle jeg selv have en lille hund, så kunne det godt være sådan en lille en.

 

Ok, den lyder jo alligevel temmelig psykisk robust.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. at lære tricks og agility, så er puddel jo oplagt. Eller en bichon frisé :lun:

Har selv en bichon frisé og har haft en til før hende. Lumi gør mere end min første gjorde, men det er ikke generelt for racen at de gør det. Andet end de er vagthunde i hjemmet, men ligeså snart folk kommer indenfor, så bliver det afløst af glæde og hilsen.

De er meget adræte og blev tidligere brugt i cirkus, da de også er ret lette at lære tricks. Og ikke mindst glade hunde.

Dog med racen - de har små tårekanaler og øjnene løber en del. Det er da som oftest rent kosmetisk og heller ikke alle. Lumi har dog en del og det havde min tidligere hund også.

Men de er dejlige og nemme hunde :hjerte: Dog skal de redes ofte - og klippes hver anden måned ca.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke rigtig sige at en Cavalier er for blød... Men det er normalt ikke en hund der lægger sig ud med nogen. De "pleaser" normalt.

 

Man skal dig huske på at de fleste Cavalier stadigt har et velbevaret jagtinstinkt og vores er meget OBS på fugle. Han egnet sig bestemt ikke til at gå løs.

 

Hvad med en af de små terrier? Westie, cairn, skotte eller en af de helt små, yorkshire terrieren? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...