Hop til indhold

Hvalpe- kig


Gæst chilli
 Share

Recommended Posts

Gæst chilli

I morgen skal vi kigge hvalpe og jeg glæder mig som et lille barn til juleaften.

:banan:

Men hvad skal vi kigge efter.

 

Øjne.

Øre.

Navle.

Ingen afføring i pelsen.

Moderen.

Sindet på hvalpen, vi skal ha`den mellemste hvalp, hvis i forstår hvad jeg mener.

Omgivelserne.

 

Hvad skal vi mere kigge efter, nogen der har nogle gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilli

Skulle jeg måske have skrevet....de er med dkk stamtavle - alle papirerne er i orden, forældrene er hd og øjenlyste mm alt er ok hvad det angår.

 

Ørene må heller ikke lugte grimt, vel!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Begge forældre til hvalpene, se deres sind.

 

Alt efter racen - Jeg gik utrolig meget op i snuden, vejrtrækningen, ansigtsfolder m.m.

Og ikke mindst, er forældrene opdraget? -min hvalps mor er gøende og ikke glad for fremmede, mens faren er meget tllidsfuld og stille :-)

 

Og spørg indtil hvad hvalpene bliver vant til mens de er hos moren. Støvsuger, gulvvask, haven, bilkørsel, børn, katte m.m. De ting som er relevante for dig...

 

Og go fornøjelse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gamle er de nu? For det med sindet kan ændre sig meget - mange opdrættere "udpeger" ikke deres hvalpe til deres nye ejere før de er 7 uger (mener jeg det er - kom lige i tvivl), for før kan du ikke vurdere deres sind. Så hvis de er mindre end det nu, så ville jeg pt ikke tillægge den så stor vægt.

 

Ihhh hvor spændende for jer - håber I får en god dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilli

de er kun 3 uger - og det bliver opdrætteren der har det sidste ord, vi skal prøve på at lave en forløbig bedømmelse på hvorfor en/ hvilke vi er interesserede i. Opdrætteren udpeger som du siger hvalpen når den er 7 uger gammel.

Men derfor vil vi alligevel gøre vores bedste, med sindet.

Det jeg vil kigge efter er vægten, dvs ikke den største , der altid finder den største "pat", men heller ikke den der sidder i hjørnet og trykker sig. Det er første gang vi skal se dem, men regner med vi skal en tur mere derover, det er på sjælland så det tager os 3 timer hver vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som 3 ugers, mener jeg ikke, man kan se noget overhovedet, hvis ikke man har en hel dag for sig., De sover stadig så meget, kan udvikle sig med dages mellemrum og mht vægt, siger det intet om, hvem der bliver hvad, stor eller lille.

Den mindste kan nå at blive den største osv.

Men nyd at kigge hvalpe og få et godt indtryk af jeres kommende hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, kan godt forstå du glæder dig. Vi skal selv af sted om 1 uge og hilse på vores hvalp. Vi ved ikke endnu hvilken det bliver. Men der er født 7 tæver og 3 hanner og da vi skal have en han så ved vi at det bliver en af de tre.

 

Vi har, sammen med opdrætteren, valgt at det er hende der udpeger vores hvalp. Og det er jeg fuldstændig tryg ved. Hun er Dkk opdrætter og har forskellige uddannelser, så hun er klædt på til at udpege den optimale hvalp til os. God tur i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

3 uger gamle kan man ikke bedømme sindet på så lille en hvalp - og der skal da slet ikke pilles i ører, øjne og den slags, når de ikke er ældre.

 

Vent med at llave den første bedømmelse til hvalpene er blevet et par uger ældre og de er begyndt at rende rundt.

 

I stedet ville jeg bruge tiden på at kigge stedet ud hos opdrætter og hvordan denne er i forhold til sine hunde mv. Det er faktisk en ret vigtig del at danne de der indtryk og om man passer ind i det hele.

 

God hvalpe dag:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...