Hop til indhold

Grand danois eller anden stor hund - legeven Aarhus og omegn


Gæst Valborg - GD
 Share

Recommended Posts

Gæst Valborg - GD

Hej!

Jeg er på udkig efter en legekammerat til vores Valborg, en grand danois på 7 mdr. Hun er så legesyg og kan lide alle hunde, hun er godheden selv. Det skal gerne være en stor hund, så hun jo er et dejligt stort "skrummel" :-)

Hun vokser så meget, så hun må ikke være igang alt for lang tid af gangen. Så en times lege engang imellem vil være super.

Vi bor i Højbjerg v. Aarhus.

Håber der er nogen som vil lege og ikke bliver skræmt af størrelsen. Valborg tror virkelig hun er en lille skødehund :-)

Mvh Sarah

2012-05-27 15.18.35.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg bor på Fyn. Men kunne ikke lade være med at sige hvor utroligt nuttet Valborg dog ser ud :lun:

 

Det kan desværre være svært at finde legekammerater til vores "små" grander, da mange hundeejere lider af vrangforestillinger om sammenhængen mellem størrelse og temperament. Jeg håber det lykkes for jer! Min egen Vinnie fik styret sin legelyst via træning i en klub, hvor vi fandt nogle legekammerater. Måske var det en idé for jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du på facebook? Der er en gruppe der hedder 'Grand danois elskere - og her er ordet frit' hvor der er en masse GD'er. Jeg er sikker på du kan finde legevenner der!

 

I juli-august er jeg i sommerhus med to GD'er i nærheden af århus. Der kan vi helt sikkert godt finde på at mødes til gåture og leg, hvis du har lyst?

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller vi kan da i hvert fald prøve at lade hundene møde hinanden. Tror Valborg har godt af at prøve at være den mindste:-) Hvor bor du henne?

 

Jeg bor i Horsens, men vi kører gerne lidt efter det. Du skal bare lige vide, at jeg ikke vil have, at de leger i snor - Martha er for stor og tung til at holde, når hun tonser for fuld kraft, så leg foregår i fri. Er det ok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Bella, en schæferpige på 15 mdr. Hun elsker alle hunde, men har rigtig meget lyd på når hun leger. Hun kan godt lege ret vildt, schæferstyle, men er gid til at falde ned når hun bliver bedt om det.

 

Jeg har kun oplevet hende skrap når hun er blevet overfuset, og hun tror selv at hun er en lille hvalp:-)

 

Vi bor i Lisbjerg i Århus N., og kan sagtens køre efter legekammerater:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej Sarah.

Vi har en bullmastiff-tæve (Viola) på 5 mdr. hun mangler også en at lege med. Måske kan vi finde ud af noget. Vi bor i Viby, vores have er indhegnet så de kan nemt tonse rundt hos os :-). Mvh Sonja

Viola1 09-06-12.jpg

Viola 09-06-12.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en næsten magen til Annes, som også gerne vil lege med store hunde - leger ikke vildt voldsomt, men kan godt lide løbelege, og små bokselege... Men altså forvokset schæfer(ca. 70 cm i skulderhøjde) på 14 måneder, som er en stor gadedreng. Bor i Århus N, og flytter os også gerne for gode legekammerater.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sarah.

Vi har en bullmastiff-tæve (Viola) på 5 mdr. hun mangler også en at lege med. Måske kan vi finde ud af noget. Vi bor i Viby, vores have er indhegnet så de kan nemt tonse rundt hos os :-). Mvh Sonja

[ATTACH=CONFIG]87734[/ATTACH]

 

Helt OT, men hvor er hun bare fantastisk dejlig! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i Horsens, men vi kører gerne lidt efter det. Du skal bare lige vide, at jeg ikke vil have, at de leger i snor - Martha er for stor og tung til at holde, når hun tonser for fuld kraft, så leg foregår i fri. Er det ok?

 

Render hun bare stærkt, eller leger hun ved at "hoppe" ind i legekammeraterne? For så kan det være Zeus og jeg gerne vil lege en dag, hvis hun altså ikke tromler fuldstændigt? Ellers må vi lige have Anne og Bella med(?), er sikker på Bella nok kan lege med din også ;). Og så længe hundene ikke er alt for små er Bella og Zeus gode sammen med andre gode

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Valborg - GD
null

Hej Sonja.

Undskyld mit sene svar, havde slet ikke set nogen havde skrevet herinde.

Lad os da endelig mødes og se hvad hundene siger til hinanden.

Størrelses mæssigt passer de vel udemærket sammen. Leger Viola meget voldsomt eller?

Vi kan sagtens komme til jer.

Mvh Sarag

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sarah. Det kunne være sjovt at mødes. Vi har lidt travlt i denne uge, men måske i næste uge, sidst på dagen, eller den week-end der hedder d.25.-26. august. Viola leger ikke vildt, nærmere tungt (hun er en bastant pige).

Mvh Sonjaø

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valborg - GD
null

Næste uge passer også mig rigtig fint, dog ikke weekenden. Hvad siger du til torsdag eftermiddag/tidlig aften?

Vi kan jo se om de passer sammen legemæssigt, men Valborg er heller ikke voldsom, hun er bare lidt langsom :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...