Hop til indhold

Æble-cider-eddike mod utøj?


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Ja nu læste jeg herinde at man kunne bruge det mod utøj og tænkte så at det måtte jeg da prøve.

 

Barney har nemlig brug for at svømme hver dag og så virker det jo ikke med dryp i nakken.

 

Men jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg skal give ham? Indtil videre har han fået det i 4 dage og har fået en spiseskefuld om morgenen. Men er det nok til 30 kg. hund? Fandt nemlig en tæge på ham igår alligevel - men måske det også er lidt tid om at virke?

 

Og hvordan giver I andre det til jeres hunde? Han vil ikke have det over sin mad, heller ikke selvom det er blandet med torskelevertran. Så nu får han det smattet sammen med en klat leverpostej og det kan lige gå..

 

Håber nogen kan hjælpe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er rigtig at mine får 2 tsk. hver dag - da de får deres hovedmåltid med lidt vand på kommer jeg det på her - de æder det uden problemer.

Når du kun har brugt det i 4 dage, så skal du ikke forvente en virkning allerede - der vil gå noget tid - man kan så lave en blanding af vand og eddike og sprøjte på hunden og så lade det tørre af sig selv. Hvis hunden svømmer virker den jo ikke at sprøjte det på - så er det kun indvortes det skal hjælpe fra.

 

Mine har fået det gennem ½ år efterhånden - og vi har haft 1 flåt til nu - den sad på Charlie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi købte en flaske af det igår, fordi jeg kunne huske jeg havde læst om det herinde.. Og det var godt, men kunne ikke huske hvorfor og til hvad. Vi gav hende en tsk i hendes vand igår, det var hun vild med :mrgreen: Hun vejer 19 kg, skal hun have det dobbelte måske?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Beaglepack bruger du kun dette til flåter?

Og hvor mange kg hund får 2 tsk?

 

Nej - jeg bruger det ikke kun til flåter - jeg bruger det til den generelle helse - altså at eddiken renser kroppen ud for affaldsstoffer. Det styrker mave/tarm systemet. Det er også godt for gigt plagede hunde (jeg bruger det selv mod gigt)

 

Mine hunde vejer cirka 15 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
er lidt i tvivl om jeg selv har lyst til at indtage det mod min gigt ......

Hva med at sætte en klemme på næsen og så bare ned med det :lol:

 

Men jeg indrømmer at det er en syrlig fornøjelse - dog hvis vandet er godt koldt, så glider det nemmere ned:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg tager 2 tsk. i et glas vand hver morgen. Man skal forvente at der kan gå op til måned inden man kan mærke forskel - dette afhængig af hvor slem en gigt man har. Jeg tror der gik omkring 3 uger da jeg begyndte at mærke jeg fik mere varme i mine hænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Jeg har lige givet halvdelen af mine hunden det, de synes godt nok det var mærkeligt, og tydeligtvis så spiset de ikke så hurtigt som de plejer. Resten (jeg har valgt dem der spiser for at overleve) får Uniq insekt olie. Så kan jeg jo se om noget af det virker. De har fået flåt middel i nakken for ca. 14 dage siden, så det har lige lidt tid til at virke. Jeg har ikke noget imod at fjerne enkelt flåter, men 50 stk som jeg nogengange gør efter at have trænet i terræn med meget vildt er jeg ikke så begejstret for.

 

Til Beaglepack tak for svar

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige givet halvdelen af mine hunden det, de synes godt nok det var mærkeligt, og tydeligtvis så spiset de ikke så hurtigt som de plejer. Resten (jeg har valgt dem der spiser for at overleve) får Uniq insekt olie. Så kan jeg jo se om noget af det virker. De har fået flåt middel i nakken for ca. 14 dage siden, så det har lige lidt tid til at virke. Jeg har ikke noget imod at fjerne enkelt flåter, men 50 stk som jeg nogengange gør efter at have trænet i terræn med meget vildt er jeg ikke så begejstret for.

 

Til Beaglepack tak for svar

 

Vil du ikke være sød at opdatere hvad der virker bedst? :) Er begge dele til at spise? Hmm Barney er slet ikke vild med det, og spiser det kun meget skeptisk hvis det er blandet med noget virkelig godt..

Og også gerne hvor meget du har givet dine hunde af det :)

smart du har mange hunde så du kan forsøge for os andre :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Jeg skal nok holde jer underrettet, men der går nok 1 mdr tid inden virkning og desuden går der endnu længere inden jeg skal på jagt igen.

Min I får en tilbagemeldig så snart jeg har en vudering.

Jeg har to ting til jeg også gerne vil prøve, men selvom jeg har hunde nok til det, så skal jeg jo også selv kunne administrere det. Så dette er startskudet til et forhåbentlig giftfrit efterår

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

De 4 der fik olien spiste som de plejede. De er også vant til olie på maden, de fik mellem 10 ml og 25 ml og vejer mellem 12 og 30 kg

Dem der fik æblecidereddiken var lidt skeptiske. De fik mellem 2 tsk og 3 tsk og vejer mellem 15 og 20 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget fortynder I eddiken op med? Mine er på barf og kan ikke blande det i et kødben, synes det skal fortyndes vildt meget med noget alt for fedende, før den frastødende stank forsvinder.

 

Jeg blander det med makrel i tomat :-). de blir godt nok lidt røde i skægget af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine vil ikke engang spise makrel i tomat uden eddike ;-) har prøvet med kødfars, yoghurt, ost, torskerogn, men de nægter

Hmm, små kræsne vovser :-). Det blir sgi noget af et problem så . Hva hvis du kun tager lidt lidt i og prøver, men så akn du jo sidde hele dag og proppe i dine hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...