Museklik Skrevet Maj 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 29, 2012 Jeg fik købt kød til fryseren til Freya i weekenden. Jeg kom til at nævne for damen (RIGTIG HUNDEMAD), at jeg havde givet grisehaler til hunden... Og hun så helt forkert ud og sagde, at DET måtte jeg sandelig ikke, for svinekød var som beton i maven for hunden.... Jeg mener at have læst herinde, at flere supplerer med svin uden problemer? Hvad er jeres holdning til det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Beton for maven? Hold da op for en gang pladder Mine hunde får grisehaler og nøgleben fra gris dagligt eller næsten dagligt og det eneste der sker her er at afføringen bliver fin og fast. Jeg giver ikke gris som primær kødkilde, men supplerer med netop haler eller nøgleben som kalk-kilde og det fungerer rigtig fint. Fortsæt du bare med halerne, hvis din hund fungerer fint med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 min hund får også svinehaler af og til - jeg barfer ikke. det er rigtigt, at det giver lidt hård mave, men så længe din hund kan tåle det i fordøjelsen, kan jeg absolut ikke se noget problem i at give det engang imellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Nogle hunde kan få rigtig hård mave af svin, men ikke alle. Og svinehaler er ikke det værste. Så ryst på hovedet og ignorer forhandleren:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Vi bruger også svineben uden problemer. Jeg varierer meget i mellem kød/ben typer, men hun får da rimelig ofte svineben (ribben/rygben), og her volder det bestemt ikke nogen problemer med maven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret Maj 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Tak for svar. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Halen Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Tror misforståelsen skyldes at svineBEN indeholder større mængder gelatine og det derfor KAN give problemer med forstoppelse i tarmene. Bl.a. derfor man bruger gelatine fra svin til vingummi og husblas. Det betyder bare at du ikke skal give for mange svineben og og så holde øje med at hundens afføring er normal. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts