Hop til indhold

"Bidelegetøj" og allergi...


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Nu går jeg lidt i panik. Jeg har købt det her "bidelegetøj" til pigerne, som jeg tænker er ligesom nylabone, altså noget plast de kan tygge i, men som ikke kan spises. Det kan godt være det er mig der ikke læser det ordentligt, men jeg forstår det sådan på indpakningen.

 

Problemet er, at jeg gav begge hunde et hver i går aftes og Molly vandrede bare rundt og forsøgte at gemme det. Sille forsvandt og efter 5 min. tænker jeg at jeg lige ville tjekke op på hende. Så ser jeg til min skræk, at hun er ved at opløse det :shock:. Jeg var jo helt sikker på at det var plastik... Hun bløder også fra tandkødet (som også kan ses på billedet) men, de har jo heller ikke fået noget at tygge i meget længe. Er der nogen der kender de her "bidelegetøj" og ved noget om det. Jeg er jo bange for at Sille ikke kan tåle det...

 

Blandede af hundepigerne 032a.jpg

 

Der står at det er lavet af ikke genetisk modificeret majsstivelse, hvad betyder det?

Blandede af hundepigerne 034a.jpg

Blandede af hundepigerne 035a.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lavet af majsstivelse - er hun allergisk for majs? Jeg ville være mest bekymret over oksekødssmagen, der står intet om, hvor den kommer fra og den er nok et eller andet E-nummer.

 

Ikke genetisk modificeret betyder ikke noget for allergi, det er mere for din økologiske indstilling, gmo-majs er resistent mod skadedyr eller round up eller noget andet, men ingen ved helt sikkert, hvad der sker, hvis generne med resistens breder sig til andre planter.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok tak. Men så må jeg vente og se om hun reagerer... "bidelegetøjet" blev lagt væk i går aftes og det var ikke populært, men jeg tør ikke andet...

Jeg synes bare det er så forkert at kalde det "bidelegetøj". Havde der stået tyggeben, havde jeg ALDRIG købt dem :(

 

Jeg kan ikke se noget som helst E-nummer, men du har sikkert ret, øv, hvor er jeg snot dum :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er jo heller ikke ligefrem "majsfarvet" så der er nok osse et farvestof i..:shock:.

 

Jeg har aldrig rigtig fundet ud af, hvordan man finder bide- ruskelegetøj til hunde. Enten risikerer man en masse tilsætningsstoffer, eller osse kan legetøjet ikke holde til "omgang med hunde".

Alle de der boldelegetøjer der findes med tennisbolde, dem kan Silke splitte ad og pelse i løbet at et enkelt ubevogtet øjeblik. Så vi køber rigtige tennisbolde.

 

Hårde gummi- og plasticting interesserer hende ikke.

Så vi køber bamser til småbørn. De er som regel kontrollerede og godkendte i hovede og røv. Og de holder ret længe selv i Silkes kæber.

Man kan sagtens finde meget billige bamser på et loppemarked.

 

Men man kan sikkert også finde egnet hundelegetøj i en (børne)legetøjsforretning.. Der er mere kontrol..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Øv det ser mærkeligt ud, det burde ikke sådan kunne gå i opløsning.

Håber ikke der kommer nogen reaktion. Krydser finger.

 

Jeg har selv problemer med at finde noget hunden kan tåle og kan tygge i, jeg har så brugt de der plastben med vanilje smag, men dem kan jeg huske du også har prøvet og de var vist ikke nogen succes hos jer.

 

Dem som Teitur får i ny og næ tænkte jeg at du måske også kunne prøve til dine hunde, de er ret hårde. Veggies Light jeg har en liggende i skuffen, til hund på 20 kg, det er de største og har lige læst, de indeholder majs, kan hun tåle det, bliver i tvivl om majs er korn ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

og så er du ikke snot dum som du kalder dig selv. Ud fra hvad der står bagpå bakken ville jeg også rolig have købt det. Så det kan jeg godt forstå du også gjorde.

 

Generelt er der stor mangel på ordenlig oversigt over indhold i varen, og det er der på mange mange varer, halvdelen af de tyggeben man køber, aner man ikke hvad der er i, der står hellere sjælden på kassen eller pakken. Mange af dem som sælger det aner det hellere ikke. Når man ikke har allergi hund er man også sjælden opmærksom på det, det var jeg hvert fald ikke førhen, nu nærlæser jeg alt og må tæt gå tomhændet fra en butik fordi der har været alvorlig mangel på oplysning bag på en varer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor træls - og cavalierer er da ikke ligefrem 'hårdt-tyggende'. For dårligt!

Smilla får ingenting af sådan noget, men nu er vi så også så heldige at hun kan tåle heeeele 3 slags forskellig kød. (Og klør sig alligevel lidt hver aften igen nu.. nok til jeg skal hen og aflede). Æv dumme dumme allergi.

 

Krydser fingre for reaktionen udebliver og i slap med skrækken. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Uh håber ikke der kommer nogen reaktion. Sådan noget burde ikke kunne bides i stykker :shock:

Majsen er sikkert ikke et problem, det er snarere hvis det er tilsat noget kunstlig smag :hmm:

 

Jeg er selv afstået fra plastik dimser og dutter - selv sådan noget som de her populære Konger - dem bider mine i stykker og det er jo ikke sagen de sluger sådan noget.

 

Jeg fandt for nogle år siden, da Oscar var hvalp, så det er snart 5 år siden - noget legetøj som jeg siden har brugt rigtig meget - det er umuligt at bide i stykker. Vi har stadig noget fra Oscars hvalpetid og som Darwin siden har haft. Beaglerne leger rigtig meget med det.

Det hedder Pestages - og kan som regel købes i Super brugsen - læs om det her Petstages - Developmental Toys for Dogs - Orka Chewing

og her: Beaglernes allerbedste legetøj | Beaglepack.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser godt ud med det tyggelegetøj... problemet er bare, at de ikke kan se nogen mening i at ligge og gumle på noget der ingen smag har... Det skal kunne spises...

Jeg kan ikke få lov at se beaglernes bedste legetøj. den har problemer med at læse den ind. Jeg prøver igen i morgen.

 

Birgitta: Det Sille helst vil lege med er lamaze babylegetøj. De der små nogle til ankler og håndled. Dem elsker hun, men ikke som tygge ting. Hun vil leges med og vil ikke ligge og tygge i dem selv :vedikke:

Det er derfor jeg er lidt desperat. De har virkelig brug for noget at tygge i. Selv om de får børstet tænder hver dag og jeg renser for de tandsten jeg kan se, så har Molly lidt paradentose kan jeg se, nogle steder... Jeg er begyndt at "spule" hvos hun har problemerne, men en lille bitte sprøjt med en plast dims i enden. Det er ret effektivt. Det gør jeg så vidt muligt hver gang de har spist... Jeg er lige startet på det for en uges tid siden, så nu håber jeg at jeg snart kan se resultater. Molly har lugtet ud af munden i 1 1/2 års tid, men dyrlægen har sagt hun har fine tænder, men det er faktisk begyndt at hjælpe, at jeg har fundet på at spule dem. Hun synes det var træls de første par gange, men jeg tror hun har fundet ud af at det er godt for hende... Nå, det var lige et sidespring, men det er derfor jeg så gerne vil finde noget de kan tygge i...

 

Jeg har ikke set en reaktion endnu 7-9-13 (ud over det hun har problemer med i forvejen), men læste jo i en anden tråd, at det kan tage op til 3 uger, før man kan se noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...