Gæst 1stkholm Skrevet Maj 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 30, 2012 Hej. Her til aften begyndte min 8 måneder gamle FB tæve at halte på venstre ben. Hun støtter lidt på benet når hun går og knæledet er ikke låst. Men så vidt jeg kan forstå, så låser knæledet ved patella, er dette korrekt? Halten startede da jeg satte hende ned, som regn fra skyfrihimmel, og har løbet og sprunget rundt som en tosse tidligere i skoven i dag. Nogen der har en idé til hvad der kan være galt? Planer er pt. at se det an indtil fredag morgen, og så få en tid til dr. dyr hvis der ingen bedring er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 det synes jeg er en god plan, og så skåne hende indtil da. ved patella tror jeg godt, at knæet kan hoppe ud og så på plads igen - med efterfølgende ømhed, så det er ikke sikkert, at det kan udelukkes. men hun kan jo også "bare" have forstrukket noget eller overbelastet eller evt. lidt vokseværk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 Ved Patella låser benet fast - indtil knæet sidder rigtig igen. Min Oscar har sådan noget. Måske har hun overanstrengt benet - knogler og sener er jo ikke stærke endnu med den alder hun har - så en god ide at skåne hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 Jeg kan fortælle nu at hun halter mindre end før, dog halter hun stadigvæk. Jeg håber på det bedste og at det bliver bedre Mit indtryk er ikke at knæet låste på noget tidspunkt, da hun gik foran mig da jeg satte hende ned, og benet var stadigvæk bøjeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Altså jeg ville holde den fuldstændig i ro i et par dage, og kun lade den komme ud for at komme på toilettet. Hvis den stadigvæk halter efter 2 dage med komplet ro/hvile, så ville jeg tage til dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Mange tak for alle jeres råd/vejledning. Kan fortælle at min lille pige intet har at se i dag, hun går normalt og ligeså aktiv som hun plejer. Så håber det bare har været en forstrækning af en slags Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts