Hop til indhold

FB halt :(

Gæst 1stkholm
 Share

Recommended Posts

Gæst 1stkholm

Hej.

Her til aften begyndte min 8 måneder gamle FB tæve at halte på venstre ben. Hun støtter lidt på benet når hun går og knæledet er ikke låst. Men så vidt jeg kan forstå, så låser knæledet ved patella, er dette korrekt?

Halten startede da jeg satte hende ned, som regn fra skyfrihimmel, og har løbet og sprunget rundt som en tosse tidligere i skoven i dag.

Nogen der har en idé til hvad der kan være galt?:cry:

Planer er pt. at se det an indtil fredag morgen, og så få en tid til dr. dyr hvis der ingen bedring er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ved Patella låser benet fast - indtil knæet sidder rigtig igen. Min Oscar har sådan noget.

Måske har hun overanstrengt benet - knogler og sener er jo ikke stærke endnu med den alder hun har - så en god ide at skåne hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

Jeg kan fortælle nu at hun halter mindre end før, dog halter hun stadigvæk. Jeg håber på det bedste og at det bliver bedre :)

Mit indtryk er ikke at knæet låste på noget tidspunkt, da hun gik foran mig da jeg satte hende ned, og benet var stadigvæk bøjeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

Mange tak for alle jeres råd/vejledning.

Kan fortælle at min lille pige intet har at se i dag, hun går normalt og ligeså aktiv som hun plejer. Så håber det bare har været en forstrækning af en slags :)

Link til indlæg
Del på andre sites