Hop til indhold

På opfordring af klage

lilleraev
 Share

Recommended Posts

Der klages over...... at jeg ikke får lagt billeder nok ud af ham den 'lille'... Så jeg må vist hellere komme igang... :oops::genert:

Siden jeg har fået Marley, har der jo været en masse ting jeg har skullet holde øje med. Først var han verbal og næsten aggressiv når han så meget som så fremmede hunde, så det skulle der trænes meget på. Nu elsker han andre hunde, og er simpelthen så god til at væres sammen med dem :lun:

Så kom der bøvl med hans ryg. Den begyndte at kippe, og han kunne pive når han strakte sig eller stod på bagbenene, så vi har været til kiropraktor (og pyldre-mor, hvilket efterhånden burde blive mit navn istedet for lilleraev, malede fanden på væggen og troede det ville ende i aflivning), men efter i onsdags, ser det faktisk ud til, at han er helt i tip-top stand igen :5up:

Så nu burde jeg jo have tid til at uploade billeder og skrive lidt :)

Det går jo så f....ns hurtigt, og jeg synes nærmest ikke han ligner en hvalp længere. Da jeg fik ham, vejede han 9,9 kg og var samme størrelse som Emma (papillion/dsg/jack russel-mix). Igår da jeg vejede ham - 1,5 måned efter - vejede han 21,5 kg. Og han er på højde med en fuldvoksen labrador nu! :slem:

Vi har (og det er altså royal we, jeg er begyndt at sige, efter jeg har fået ham. Don't ask why :vedikke:) arbejdet rigtig meget på hans selvtillid. Han var jo lidt en lille splejs, da vi fik ham. Mørkeræd. Bange for hurtige bevægelser. Børn :scared:. Andre hunde - I kommer bare an, jeg skal nok nedlægge jer.

Jeg havde virkelig fået min sag for, og det er alligevel lang tid siden jeg har haft hvalp sidst, så jeg følge mig noget rusten og meget usikker på min egen kunnen og gøren. Men efter at starte til hvalpemotivation, fik jeg lidt bekræftelse i mine egne metoder og vupti, så vendte det hele 180 grader.

Marley elsker nu andre hunde, han kan omgåes børn, men er stadig lidt nervøs ved de hurtige, uforudsigelige bevægelser, så det arbejder vi stadig på. Mørkeræd er han egentlig også endnu, men så nøjes vi bare med at være i haven når det er mørkt. Kiropraktor gik vi til 2 gange, og har fået at vide, at vi ikke behøver at komme der mere, for han er helt perfekt nu, så de kvaler er også ude af verdenen. Hans hale er altid løftet nu, og han logrer hele tiden. Og han er en pisse irriterende krudtmongol, men hvor er det herligt at le hver 5. minut over en eller anden narrestreg han kan finde på :lol:

Og her følger der så lidt billeder:

6,5 uge gammel hjemme hos opdrætter:

IMG_1172.jpg

7 uger og snart klar til at komme med hjem

IMG_1193.jpg

8 uger og første dag hjemme:

IMG_1216.jpg

Se hvor lille han er!!!

IMG_1219.jpg

8 uger og et par dage... Der leges i haven

IMG_1250.jpg

9,5 uger gammel..