Hop til indhold

Yoda!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Så har vi fået plejebarn en uges tid, så pt. har vi 4 hunde i hjemmet.... Det er en slat og vi roder rundt i navnene og skal hele tiden tælle hvor mange hunde vi har hvor :lol:

Så tror vi er ret enige om, at vi ikke skal have mere end 3 hunde :engel:

 

Nu er Bamse jo også den eneste voksne og fornuftige i den flok vi har, så der er ret meget gang i den, selvom de egentlig er ret gode til at slappe af - Men når de er vågne, så er de VÅGNE!

Men var bange for, at vi næsten skulle have et bedøvelsesgevær frem, for at holde styr på flokken, da Yoda jo er hvalp, Kaia opføre sig som en hvalp og feriebarn er total understimuleret og er ikke vant til at omgås hunde i det daglige.

Heldigvis så er det slet, slet ikke nødvendigt og i skrivende øjeblik, har jeg 4 hunde liggende rundt om mine fødder :mrgreen:

 

Yoda synes vist bare feriebarnet er en velkommen legekammerat... Feriebarnet er knap så forelsket i Yoda.. Eller, det var han ikke i starten, men nu har Yoda vist fået charmeret sig ret godt ind på ham :lun:

 

Men Bamse har lidt svært ved at skulle holde styr på hele flokken og kan ikke heeeelt hitte ud af det, selvom jeg synes han tager det rigtig fint.

Han kom til at sætte give Yoda en uberettiget røffel i går, fordi han blev trængt lidt af et hoppende feriebarn og Yoda stod så bare tilfældigvis på den anden side.

Det var slet ikke alvorligt og det var tydeligvis ikke med vilje, for da Yoda pev af overraskelse, så var Bamse med det samme henne ved ham og kyyyysse alting bedre og smed sig på ryggen, så Yoda kunne få lov at kanøfle ham :lun:

 

Der har så faktisk ikke været mere bøvl siden, nu hvor flokken så småt er ved at finde hinanden.

Men Bamse var lidt overvældet over alle de hunde og det er godt at hele banden er ret så tilgivende overfor hinandens smuttere.

 

Pt. ligger Kaia og Bamse og putter og når Bamse tror han lige skal til at rejse sig og holde styr på feriebarnet og Yoda, så kigger Kaia lige på ham og løfter læben og så lægger han sig pænt ned igen :lol:

Det var så efter at Bamse har rendt i røven på Yoda hele morgenen og uddelt nysser... :vedikke:

 

Kaia er total upåvirket af alting og er vist ret godt tilfreds med, at have hendes Bamse for sig selv, mens de to andre trisser rundt og hygger.

 

Er ret imponeret over Yoda.

Han er en bøffel og vil frygtelig gerne lege lige så vildt med feriebarnet som han gør med Kaia og Bamse.

Det gider feriebarnet ikke og så fortæller han pænt Yoda det, hvilket så betyder at Yoda lige smider sig ned, så feriebarnet kan få lov at snuse og møffe lidt med Yoda og når feriebarnet så er helt tryg igen, så kan legen fortsætte.

Yoda er rigtig, rigtig god til at finde grænserne og overholde dem og feriebarn, som jo ellers ikke sådan lige bryder sig om hvem som helst, er vist blevet ret glad for Yoda :lun:

I hvertfald ligger de side om side og små-mysser lidt!

 

Derudover så er det ret tydeligt at se, at feriebarn vist nyder opholdet og har ret stor glæde af de 3 andre.

Der er ret god ro på banden når vi sætter os og slapper af - Men utroligt nok så kan alle 4 finde ud af at lege sammen på samme tid.

Så det giver altså gang i gaden, når de slår sig løs :stupid:

 

Nå... Afsted på arbejde.... Nu må vi se om den konstellation vi afprøvede i går med Bamse/feriebarn og Yoda/Kaia i hver deres hundegård er den rigtige, eller om feriebarn skal have sit eget værelse :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 467
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Miss_menelli
Det er altså bare SÅ fantastisk at læse, hvor godt det går og hvor glad du er for Yoda! Jeg er jo muligvis verdens stolteste farmor :blink:

Har du set på FB at Yoda har fået hele 9 halvsøskende i går! 9 er altså en pænt stor flok!

 

Hvem er feriebarnet?

 

Du kan roligt være stolt.

Han har simpelthen så godt et temperament og er så nem, at det næsten ikke burde være muligt.

Og så er han ved at udvikle sig til at blive en rigtig fin dreng, med nogle meeeega lange stænger. Tror han bliver OK høj og der går ikke længe inden han er højere end Bamse - Men mit gæt er, at han bliver rigtig, rigtig sporty - Præcis som jeg havde håbet :klap:

Glææææder mig til han er gammel nok, til vi kan komme i gang med løbearbejdet, for han bevæger sig så skønt trods dingleben og han er ret elegant af sådan en bette hvalp at være, så tror det bliver en fornøjelse at se ham arbejde i eftersøgningerne :5up:

 

Har set der er kommet flere Spot babyer :banan:

Og 9 stk. :shock: Det er altså noget af en flok!

 

 

Du må forresten også liiige få kameraet med ud og få taget nogle billeder af brormand - Er spændt på at se hvordan han har udviklet sig!

Har jo lidt et svagt punkt for netop ham, jo :lun:

Er han lige så nem og ukompliceret som Yoda? (kan ikke forstille mig andet :lol:)

 

Nå ja... Og feriebarnet er svigermekanikkens bomuldshund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan roligt være stolt.

Han har simpelthen så godt et temperament og er så nem, at det næsten ikke burde være muligt.

Og så er han ved at udvikle sig til at blive en rigtig fin dreng, med nogle meeeega lange stænger. Tror han bliver OK høj og der går ikke længe inden han er højere end Bamse - Men mit gæt er, at han bliver rigtig, rigtig sporty - Præcis som jeg havde håbet :klap:

Glææææder mig til han er gammel nok, til vi kan komme i gang med løbearbejdet, for han bevæger sig så skønt trods dingleben og han er ret elegant af sådan en bette hvalp at være, så tror det bliver en fornøjelse at se ham arbejde i eftersøgningerne :5up:

 

Har set der er kommet flere Spot babyer :banan:

Og 9 stk. :shock: Det er altså noget af en flok!

 

 

Du må forresten også liiige få kameraet med ud og få taget nogle billeder af brormand - Er spændt på at se hvordan han har udviklet sig!

Har jo lidt et svagt punkt for netop ham, jo :lun:

Er han lige så nem og ukompliceret som Yoda? (kan ikke forstille mig andet :lol:)

 

Nå ja... Og feriebarnet er svigermekanikkens bomuldshund!

 

Aarh - en lille Carla :-D Altså Carla er jo bare komplet fejlpræget og elsker BC'er - tror ikke alle cotoner deler den opfattelse...

 

Har lige været på rallycamp i weekenden med Viggo. Jeg havde Spot, Otto og Carla med og Birgitta havde Sif og Viggo. Det gik bare over al forventning. Viggo er SÅ nem at have med (lige bortset fra den morgen kl 5.30, hvor han var skidefrisk og ville afprøve hvor langt hans tunge kunne komme op i min næse..).

Han ser altså også sådan lidt ranglet og usammenhængende ud nu - det bliver skønt når de vokser lidt mere til og kan få lov til at løbe mere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Aarh - en lille Carla :-D Altså Carla er jo bare komplet fejlpræget og elsker BC'er - tror ikke alle cotoner deler den opfattelse...

 

Har lige været på rallycamp i weekenden med Viggo. Jeg havde Spot, Otto og Carla med og Birgitta havde Sif og Viggo. Det gik bare over al forventning. Viggo er SÅ nem at have med (lige bortset fra den morgen kl 5.30, hvor han var skidefrisk og ville afprøve hvor langt hans tunge kunne komme op i min næse..).

Han ser altså også sådan lidt ranglet og usammenhængende ud nu - det bliver skønt når de vokser lidt mere til og kan få lov til at løbe mere!

 

Kaia må være blandingernes svar på Carla - Hun har også et eller andet med bc'er og selv de hysterisk hidsige af slagsen knuselsker hun :stupid:

Feriebarnet er så småt ved at overgi' sig, men er knap så hjernevasket som Kaia.

 

Men fatter ikke du kan have en Bomuldshund med det liv de lever hos dig - Synes ikke vi laver andet end at pille ting ud af pelsen, på det stakkels kræ og det til trods for han er helt barberet i bund :lol:

 

Dejligt at Viggo også bare er en skøn spradebasse - Og har en tunge halvtså lang og spids som Yodas, så kan jeg godt regne ud, hvor langt den kan nå op i næsen. Synes at have oplevet noget ligende med mit eget kræ :engel:

 

Og.. Billeder... Billeder skal der til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaia må være blandingernes svar på Carla - Hun har også et eller andet med bc'er og selv de hysterisk hidsige af slagsen knuselsker hun :stupid:

Feriebarnet er så småt ved at overgi' sig, men er knap så hjernevasket som Kaia.

 

Men fatter ikke du kan have en Bomuldshund med det liv de lever hos dig - Synes ikke vi laver andet end at pille ting ud af pelsen, på det stakkels kræ og det til trods for han er helt barberet i bund :lol:

 

Dejligt at Viggo også bare er en skøn spradebasse - Og har en tunge halvtså lang og spids som Yodas, så kan jeg godt regne ud, hvor langt den kan nå op i næsen. Synes at have oplevet noget ligende med mit eget kræ :engel:

 

Og.. Billeder... Billeder skal der til!

 

Billeder kommer - det lover jeg :-D Og ja - tungen kan komme VIRKELIG langt op i næsen :shock:

 

Carla er jo klippet ned i sådan en slags kort hvalpeklip. Hun har måske 3 cm. pels. Det er super let at holde og hun har heller ingen problemer med at være med på ridetur osv. Men længere end det - så er pelsen en pestilens. For både hende og mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Billeder kommer - det lover jeg :-D Og ja - tungen kan komme VIRKELIG langt op i næsen :shock:

 

Carla er jo klippet ned i sådan en slags kort hvalpeklip. Hun har måske 3 cm. pels. Det er super let at holde og hun har heller ingen problemer med at være med på ridetur osv. Men længere end det - så er pelsen en pestilens. For både hende og mig.

 

Det var godt - Maaaasser af billeder, tak :klap:

 

Feriebarnet har max 1 cm. pels nu og synes det er næsten umuligt at holde ham nogenlunde fri for alt muligt skidt.

Men kan også godt være vi bare har flere ukrudts-ting herude de kære kræ kan hænge fast i :engel:

 

 

 

 

Og så er vi i øvrigt kommet hjem til 4 hele hunde, som opføre sig som om de altid har boet sammen. :mrgreen:

Der er fuldstændig ro på og de trisser rundt og hygger og snuser sammen, når de ikke lige ligger ved fødderne af os og bobler.

 

Al spændende aktivitet og træning er desværre også sat lidt i bero, da feriebarnet har et ret veludviklet ressource forsvar og det betyder så, han ikke kan kapere, at jeg laver noget med de andre hunde, uden han er med.

Samtidig kan han ikke gå uden line og har ikke det der ligner indkald. :roll:

 

Så alt spændende må vente til i morgen, når manden er hjemme og kan hjælpe med at styre banden.

Gider ikke risikere at lave ballade når nu de har fundet melodien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så er feriebarnet faldet fuldstændig til og vi har sådan en dejlig harmonisk flok, hvor der bare ikke er ret meget bøvl med noget som helst.

Skøøøønt!

 

Har været små-syg fra morgenen, men kunne så til sidst bevæge mig væk fra toilettet og blev enig med mig selv om, at vi vist alle trængte til at komme lidt ud.

Så pakkede banden i bilen og kørte afsted.

Fandt ved et tilfælde en læææææækker hundeskov - Kæmpe stor og med rigtig gode steder for hundene at boltre sig og eftersom det pis-regnede, så tog jeg chancen og lod hele banden fræse rundt derinde på samme tid. Tænkte der nok ikke kom andre på den tid af dagen, med det vejr.

 

Da de så havde drønet rundt noget tid, så kom der så alligevel en anden og jeg tænkte, at jeg hellere måtte pakke hundene i bilen, eftersom at Bamse og feriebarnet ikke er de bedste til fremmede hunde - Og med Yoda og Kaia som backup, såååå er jeg ikke sikker på en fremmed hund havde lyst til at møde dem :roll:

 

Så tog vi videre til en af de lækreste badesøer vi har i området, hvor vandet lavt rigtig langt ud og der er masser af dejlige områder at gå på.

Feriebarnet var i line, mens de 3 andre tossede rundt og fik badet.

Yoda eeeeelsker vandet.... Men vil altså helst holde sig så langt inde så han kan bunde. Men han skulle dælme nok sørge for at være noget af en velkomst komite for de to tosser, når de kom i land :klap:

 

Hele banden er fuldstændig kvæstede nu, selvom vi egentlig ikke var afsted ret lang tid.... Men det er åbenbart hårdt at have feriebarn på besøg :lun:

Der har stort set ikke været liv i dem, siden kl. 15, undtagen en halv time, mens manden lige var hjemme og vende inden han smuttede til fodbold... Den tid udnyttede Yoda så til at få pyntet sig med en klatreplante og se smaaaart ud med den på indtil vi skulle ind igen.

 

Og så billeder:

 

412466_10150975646173471_1164414734_o.jpg

 

 

621797_10150977396618471_756508783_o.jpg

 

 

327668_10150977396868471_1788897154_o.jpg

 

 

221457_10150977397108471_1176975587_o.jpg

 

 

325771_10150977409593471_1555875986_o.jpg

 

 

616161_10150977412313471_959449299_o.jpg

 

 

291482_10150977412608471_1623502964_o.jpg

 

 

277923_10150977413153471_900182083_o.jpg

 

 

614748_10150977413598471_691462512_o.jpg

 

 

327625_10150977413923471_1421032034_o.jpg

 

 

488177_10150977414433471_819275633_n.jpg

 

 

482143_10150977416548471_13197866_n.jpg

 

 

427204_10150977416788471_951876961_n.jpg

 

 

288607_10150977417013471_1426225145_o.jpg

 

 

616389_10150977417338471_221321562_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Miss_menelli

Yoda update :mrgreen:

Har endelig en dag med tid til en ordentlig update - Er ellers lidt presset for tiden.

 

Men Yodas tænder er begyndt at rasle ud af munden af ham... Han har stort set ingen af fortænderne i overmunden og det betyder så også, at der rigtig er plads til at tungen kan komme ud :lun:

Det får nok snart en ende, for de nye er godt på vej.

Han har ikke været særlig påvirket af tandskiftet, så har kun opdaget det ved, at han gerne slæber rundt på en pind han kan gnave i hele tiden.

Og slæber gerne en halv busk med op i sofaen, så han ikke skal ud og finde en ny hele tiden, når han har gnavet den første i stykker :stupid:

Det der med at pinde er forbudt indenfor, den arbejder vi stadig lidt på :mrgreen:

 

 

Han starter på hvalpefortsætter holdet på onsdag.

Vi blev enige om (mig og de andre trænere) at vi ville røvkede os på hvalpeholdet, da han stort set kan nok til at starte på begynderholdet.

Men han er jo så ung, at hvalpefortsætter nok er et bedre valg, så der er lidt unghunde at hygge med og vi træner samtidig med hvalpeholdet, så vi kan smutte derover og hygge med nogle af de andre hvalpe, hvis der er nogle gode match af legekammerater.

Og så er forventningerne heller ikke så høje, så der er mere plads til at han kan få lov at være hvalp, samtidig med at vi har nogle rigtig dygtige trænere til at udfordre os - Som selv går konkurrencer og som er rigtig dygtige sparringspartnere.

Så det glæder vi os til.

 

Han er simpelthen så afsindig skøn og han bliver ved med at udvikle sig til en mere og mere fantastisk hund!

 

Han er altid god for et godt grin og de her tosse-streger han laver er simpelthen uvurderlige.

Må indrømme, at jeg ikke tror vi får en omplacering igen, efter at have oplevet glæden ved en hvalp... Så skal det i hvertfald være den helt perfekte hund der kommer dumpende.

At se ham sniiige sig ud og stjæle en toiletrulle og vikle sig selv og de andre hunde ind i den er jo heeeerligt :sjov:

Kunne næsten ikke nænne at stoppe ham igen, for han havde det så sjovt.

 

 

Og hans temperament og sind... Det fås bare ikke bedre!

F.eks i dag, hvor vi tog til Søbymarked, som ikke er kæmpestort, men stadig med ret mange mennesker og rigeligt med nye indtryk...

Når vi står stille, så lægger Yoda sig bare ned og kigger.

Han virkede som om, at det var det allermest naturlige i verden at navigere rundt mellem alle de mennesker og ting - Der var jo en masse spændende dufte at undersøge!

 

På trods af alt det nye, så var han super nem at få kontakt med og han gik så fint og var nem at aflede, hvis han mente han skulle hen til noget jeg ikke synes han skulle i nærheden af.

Andre hunde hilser han fint på, men er helt OK med, at man heller ikke skal hilse på alle :5up:

 

Intet kunne hyle ham ud af den og alle mennesker der ville hilse, var han nye bedste venner.

Også børn - Nøj, hvor han dog elsker, elsker børn :lun:

Især to små piger var han fuldstændig skudt i og de hyggede et kvarters tid, hvor der blev krammet, kysset og vasket ører og næser på pigerne - Han var fuldstændig forgabt i dem og opførte sig SÅ fint!

Han er sgu' en sjov en, for hvor f.eks Kaia er nooooget skeptisk overfor folk der bevæger sig lidt anderledes f.eks hvis de går med stok eller er lidt dårligt gående, så synes Yoda at de er super interessante og vil fryyyygtelig gerne hen og hilse på dem.

Så han har hilst på stort set alle typer mennesker man kan tænke sig til i dag :lol:

Og han fik endda også hilst på en dame i en el-scooter, som han fik lov at komme på skødet af, da hun ellers ikke så godt kunne nå ham, jo! Og Yoda var lykkelig :mrgreen:

 

 

Må indrømme at jeg ikke havde forstillet mig en SÅ nem hvalp, med SÅ fantastisk et temperament.

 

Og hans tænd/sluk knap er virkelig udpræget og han er så afsindig nem at få ro på - Det kommer helt af sig selv.

Står vi stille, så lægger han sig og kigger - Går vi så kan man undersøge ting.

Det samme herhjemme.

Selv i "ulvetimen" så behøver vi kun lige kigge på ham, så lægger han sig ned og så sover han, eller finder noget at gnave i, hvis han ikke er træt!

 

Samtidig så er han jo en krudtugle, der kunne arbejde sig selv halvt ihjel - Han stopper ikke bare fordi han er træt og han så gerne træne og lave noget.

 

Det er simpelthen en skøn, skøn lille hund jeg har fået mig :lun:

 

Skal jeg sætte en finger på noget, så er det at hans glæde til tider løber af med ham.

Han kan f.eks komme drøøøøønende ind fra haven, opdage at man ligger i sofaen og blive SÅ glad for, at man var lige der, at han bare hopper direkte op i hovedet på en med hele kroppen logrende af glæde. Man må jo have været væk... Så gensynsglæden er lige stor om han bare har været et smut i haven, eller om han har sovet hele natten i buret.

Sødt... Men ret upraktisk og småfarligt, hvis man har en kop kaffe i hånden og ikke lige er forberedt.

Det er helt vildt svært at vænne ham af med, for han kommer med 120 i timen og er såååå glad, at han glemmer alt om han har ben og krop der også skal placeres et eller andet sted :stupid:

Så det kan være ret svært at få fat i ham inden han laver de her Ninja hop i hovedet på os.

Men det bliver bedre og indtil videre har vi været ret opmærksomme på det, så der er ikke sket ulykker endnu og han begynder så småt at forstå, at han har 4 ben og en krop der også liiiiige skal kunne være der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så har Yoda også været med ude og opleve hans første konkurrence.

Manden afhentede Bamse og afleverede Yoda, så jeg kun havde ham at koncentrere mig om og Bamse kunne komme hjem og køle af efter en dejlig dag.

 

Og Yoda tog det hele med sædvanlig ophøjet ro og fik vist charmeret sig ind på den halvdel af konkurrence pladsen der nåede at hilse på ham ;-)

 

Skal love for, at mit arbejde med ro er noget der sidder fast.

Han er fuldstændig cool med alt det der foregår omkring ham og han opføre sig virkelig som om det er det mest naturlige i verden, at blive slæbt med derud - Og skulle ligge stille og kigge på det der foregår :5up:

 

Han var super god til at koncentrere sig om mig og lave lidt småting derude, men fokuserede mest på, at han fik en god dag og fik kigget på det hele.

 

Men hvor er det dejligt at have så nem en hund med og det med at have en afslappet hund, der bare kan lægge sig og ikke lader sig forstyrre af en masse mennesker og hunde der passere og mingelere rundt omkring ham, det er jo noget nyt for mig.

Så det er simpelthen ren luksus at have ham med :lun:

 

Selv Kaia, som ellers har været en del med rundt tager det ikke halvt så fint som ham - Men hun var selvfølgelig også en måned ældre ed Yoda er nu, da vi fik hende.

Så vi gik glip af dyrebar tid med hende og det er tydeligt at mærke hvor meget Yoda generalisere ifht. når man får en lidt ældre hund.

 

Tror sgu' jeg bliver forfalden til det her med at få hunde fra hvalp, selvom det næsten er FOR nemt ;-)

Er spændt på at se hvilke fejl vi så har lavet, når han bliver lidt ældre - For indtil videre er han næsten for nem og perfekt til, at det kan være helt rigtigt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ihhh, han er jo bare mr. perfect! :lun:

 

I mine øjne i hvertfald :lun:

 

Jeg er helt misunderlig :lun: Ikke at vores to ikke har været perfekte, men gud fader hvor har jeg ikke bandet og svovlet over dem begge to :lol: SPECIELT Penny :lol: Hvis ikke det var fordi hun var en charmetrold, så havde jeg kvalt hende for længst :lol:

 

Hehe... Bander og svovler da også til tider :engel:

Men er nok bare... Afslappet med det her hvalpetamtam... Han er jo en mild hvalp, så det ballade han laver, er ret nemt at grine af :mrgreen:

 

 

_________________________________________

 

Ham og Bamse har efterhånden også fundet deres måde at omgås hinanden på.....

De er så mærkelige sammen de to, men det funger åbenbart for dem.

 

Bamse brummer af Yoda.... Yoda kigger på ham og hopper IND i munden på Bamse, som brummer noget mere og viser hele gebisset.... Yoda stikker snuden længere ind i munden på Bamse....

Og Bamse prøver at vende røven til ham i stedet.... Yoda hopper ind i munden på Bamse igen.... Bamse overgiver sig og de leger :stupid:

 

Det er helt tydeligt, at det er nogle overdrevne dæmpede signaler, som Yoda har fundet ud af virker - Og så er det bare blevet til "stik hele snuden ind i munden på sure Bamse og så bliver han glad" :vedikke:

Yoda gør det ikke ved andre hunde og det er tydeligt at se, at han udmærket ved hvor grænsen går og hvornår han skal få snuden ud - Eller helt lade være med at komme i nærheden af Bamse.

 

Men det er sgu' sjovt, som de får deres eget indbyrdes sprog.... Kaia dasker jo Bamse i hovedet når han knurre af hende... Det har hun fundet ud af virker.

Yoda... Ja, han stikker så bare snuden i munden på ham i stedet :lol:

Han har stor respekt for Bamse, men forguder ham og han er ovre det der med at prøve grænser af - Han ved PRÆCIS hvor de går og han overskrider dem godt nok sjældent.

 

Så der er helt vildt fin ro i flokken og de fungere rigtig godt sammen. :5up:

 

Kaia er også begyndt at sige fra overfor Yoda nu - Så hvalpefripasset er så småt ved at være opbrugt hos hende.

Og dingledyret er super fin til at forstå et "NU ER DET NOK", selvom han godt liiiige kan prøve en ekstra gang overfor Kaia, for hun er jo til at lokke med alligevel en gang imellem ;-)

 

 

Og så har vi vældig gang i træningen.

Er ved at sætte kommando på "her" og plads.

Nuuuh han arbejder med en super fin iver og er så glad, så glad! Verbal ros og en ordentlig omgang nusning - Og hvis han må få lov at hoppe i hovedet på mig, er næsten bedre end mad... Som ellers er GODT!

Så det bruger jeg som jackpot belønning, så jeg har den mulighed for belønning i konkurrencer.

Fantastisk at have en hund hvor ros og nusning reelt ER en STOR belønning. Det er guld værd i DcH programmet, hvor der jo ikke må belønnes mellem øvelserne hos et dommerhold og man kan risikere 4-5 øvelser i streg uden belønning.

 

Glæder mig rigtig meget til onsdag, hvor vi starter på hvalpefortsætter holdet.. :klap:

 

Nå ja... Og kindtænderne titter frem nu, så han har godt nok gang i alt han må gnave i - De genere og klør vist noget.

Han har en gummibold, men nogle dutter på, som han ligger og gnaver i laaaaaang tid og tænderne rasler ud for tiden.

Og det ser ud til hans ører begynder at dingle rundt igen.... Sååee... Historien om Yodas ører er vist ikke ovre endnu :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Dingledyret har været til træning på hold for første gang her til aften.

Øhj, hvor er han altså bare pragtfuld at arbejde med :lun:

 

Det var bare lidt sit og indkald vi arbejde med, så kravene var små.... Altså bortset fra, at det er første gang, han har skulle arbejde når JEG synes det, med en fyldt træningsplads.

Men Yoda er heldigvis fuldstændig enig i, at vi skal arbejde... Helst hele tiden.

Han har ingen problemer med at koncentrere sig, på trods af al postyret omkring ham og har den fiiiineste kontakt til mig og byder selv ind.

 

Han virker meget ældre og næsten voksen, når vi træner - Han er så super fornuftig og arbejder så fint og velovervejet :5up:

 

Og vi bruger enhver lejlighed til at træne "forholde sig i ro" når vi ikke lige har gang i en øvelse.

Egentlig så er det noget han har fuldstændig tjek på og han er super god til at lægge sig ned - Og sætter jeg mig ned sammen med ham, så kan andre hunde der prøver at lokke ham med på ballade-streger, ikke engang få lokket med ham! :lol:

Men det skal vedligeholdes, for orker ikke endnu en stresshund, der ikke kan slappe af mellem øvelserne og hvor man ikke kan føre en samtale med et andet menneske uden at hunden køre op i en spids. :genert:

 

Men tvivler nu alligevel noget på, at det nogensinde bliver et problem med Yoda... Han har i hvertfald en super velfungerende tænd/sluk knap!

 

Og så fik han jo en stak legetøj, fra Best Friends, fordi han kommer i Vi Med Hund nr. 10 - Nøj, der var glæde hos hele banden.

Bamse tog bolden med snor i, Kaia tog pivbolden og Yoda tog AAAAALT det andet :sjov:

 

Det kræver selvfølgelig billedbeviser :engel:

 

 

621957_10151004818073471_319043993_o.jpg

 

 

419885_10151004818288471_1847741415_n.jpg

 

 

 

 

Og lidt af Kaia:

 

 

201981_10151004818608471_164911544_o.jpg

 

 

616665_10151004818838471_540065370_o.jpg

 

 

 

 

Og Yoda igen:

 

414212_10151004819198471_3927263_o.jpg

 

 

621789_10151004819468471_940833287_o.jpg

 

 

459606_10151004819803471_339419690_o.jpg

 

 

620928_10151004820448471_1612510364_o.jpg

 

 

220179_10151004820728471_1121752048_o.jpg

 

 

309259_10151004822323471_1211941269_n.jpg

 

 

290767_10151004822848471_694697258_o.jpg

 

 

312958_10151004823093471_367974610_n.jpg

 

 

617026_10151004823433471_2074045255_o.jpg

 

 

574481_10151004823668471_1582757047_n.jpg

 

 

 

 

Og Bamse

 

 

555699_10151004824408471_277672196_n.jpg

 

 

582670_10151004824678471_2090780074_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Årh, altså... Bamse er blevet lidt meget glad for lillebror Yoda :lun:

 

Hold da op, hvor har han fået lang line og hvor hygger de bare helt vildt sammen nu.

Det gik noget hurtigere end jeg havde regnet med, da Bamse skal igennem nogle stadier, hvor nye hunde gradvist får lov til mere og mere.

Når en hund kan træde på ham uden at få en ordentlig røffel og de kan ligge tæt sammen og dutte snuder - SÅ er den anden hund 100% godkendt.

Det tager normalt knap et års tid at nå dertil.

Men Yoda har allerede nået det stadie.

Om morgenen ligger de og slikker på hinanden og Yoda ligger og mosler rundt oven på og under Bamse og ligger Yoda endelig stille, så går Bamse i gang med at dutte på ham, for at få gang i ham igen :lol:

 

De er også begyndt at lege rigtigt nu - Sådan RIGTIGT!

Yoda har jo fundet ud hvilke af Bamses brummelyde der betyder "leg med mig" og hvilke der betyder "skrid møgunge" og det betyder at de rigtig har fået gang i tumlen og ingen af dem er forsigtige længere :mrgreen:

Her til morgen begyndte Bamse endda at dutte Yoda i gang, hver gang Yoda troede han skulle holde en pause - Men Bamse mente altså de skulle ligge og lege kluddermor HELE tiden :lun:

 

Og Kaia og Yoda... A'men altså... Kaia er vist lykkelig for at have fået sin helt egen Bc og så endda en der både gider putte, lege vildt, lege stille og gnave i ting sammen med hende.

Det er rendyrket kærlighed mellem de to og de er så glade for hinanden.

 

Er rigtig glad for, at de trives så utrolig godt sammen inden Yoda rammer kønsmodningen.

Det giver i hvertfald de bedste forudsætninger for at alle kommer helskindet igennem dem periode.

I hvertfald så er det godt nok et hus fyldt med glade hunde der trives sammen i øjeblikket :klap:

 

 

Et lille men... Er lidt "nervøs" for den ene tand, som jeg synes sidder meget langt inde mod midten af ganen.

Det er en af kindtænderne, som jeg synes sidder forkert.

Og selvom vi har trænet tandvisning, så er den lidt svær at komme til at se og røre ved, så er ikke helt sikker.

Men vi holder lige lidt øje med den, for kunne godt frygte at den måske skal pilles ud :hmm:

 

 

Og så lige dagens billeder, at fluefangeren Yoda.

Han får lov til at hoppe rundt efter fluerne et par minutter dagligt, da han synes det er pisse sjovt - Men stopper ham efter nogle minutter, da der godt kan gå liiiidt selvsving i det :lol:

Men det er som om, at når han lige får lov et par minutter, så er han ligeglad med fluerne bagefter... Mærkelig lille hund :vedikke:

 

DSC_0258.jpg

 

 

DSC_0272.jpg

 

 

DSC_0293.jpg

DSC_0244.jpg

DSC_0250.jpg

DSC_0259.jpg

DSC_0269.jpg

DSC_0273.jpg

DSC_0292.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor er det altså sjovt at have stor hvalp i huset.

 

Bamse bliver en lille smule mere forelsket i Yoda for hver dag der går.

De har et ny udviklet morgen ritual, der går ud på at Yoda bliver båret ned fra trappen, Bamse følger lige efter og når Yoda bliver sat ned, så skal han hoppe i hovedet på Bamse og overdænge ham med mysser indtil Bamse overgir' sig og smider sig på ryggen - SÅ kan de derefter tage en tur rundt i haven :lol:

 

I dag så kom Bamse også med sit elskede piv dyr og lagde sig op af Yoda (hvilket er..... MEGET stort for Bamse) og brummede lidt af Yoda... Yoda var ligeglad og stak en pote i hovedet på ham og prøvede at dutte lidt til ham. Hvilket resulterede i en gang kluddermor af poter og div. legetøj de lå og trillede rundt mellem :lun:

 

 

Og Kaia sørger for eftermiddags rutinerne, der går ud på at ligge snude mod snude og små-gnave lidt i hinanden og skiftes til at ligge ovenpå hinanden.

Hun står desuden for mundhygiejnen i øjeblikket.

Det foregår således at Yoda åbner munden på fuld gab og Kaia stikker hendes snude ind i munden på ham og slikker på alle hans tænder og godt op af tandkødet :sjov:

Det kan de godt muntre sig med et kvarters tid om dagen :stupid:

 

Han hjørnetand har heldigvis rettet sig mere og mere op, jo længere den er kommet ud, så pt. sidder den acceptabelt - Ikke heeelt perfekt, men tror den retter sig helt :5up:

Den anden sidder i hvertfald som den skal.

Og så nyder han at vi stikker fingrene i munden på ham og massere hans gummer.

Så tænderne klør og irritere vist lidt i øjeblikket.

 

Synes lige han har taget et ryk opad i højden igen - Han er næsten lige så høj som Bamse nu :shock:

Men stadig lige dingel og ranglet :lun:

 

Fik også lige vist ham den første og eneste ting han har været lidt usikker overfor endnu.... Og af alle ting i denne verden, så er det en agilitybane han synes ser mærkelig ud på afstand :stupid:

Så den fik lige et ordentligt VOV med på vejen (shit, der er meget lyd i den lille hund) og SÅ skulle den ellers undersøges...

Måtte stoppe ham i at tage en tur på både balance, vippe og A-spring, hvilket han da ellers mente han sagtens kunne klare.

 

I stedet fik vi trænet lidt sit, plads og lineføring - Og så legede vi med tunnel, træstammer og så det flyvende tæppe, hvilket var reeeet besværligt for dingledyret er vims og har altså ikke for godt styr på lemmerne, selvom jeg prøver at træne lidt kropskontrol med ham :mrgreen:

Men han synes det var skide sjovt, eftersom han jo fik MAD for at bevæge sig rundt på den, og er der mad i farvandet, så kan Yoda ALT!

 

 

Og så har han virkelig fundet sin indre vandhund frem.

I søndags, da vi var ved vores yndlings sø, der svøøøøømmede han på livet løs og kunne sgu' næsten følge med Bamse - Den eneste grund til at Bamse var hurtigere end ham, var fordi han kunne bunde noget før og lavede sindssyghedsspring ud i vandet.

I det hele taget havde han noget af en fest ude ved det dersens vand og får mere og mere mod og tør svømme lige så langt ud som det skulle være, så længe Bamse er foran.

 

Så måtte liiige styre det der kasten med fyrtårnet, for er ikke helt overbevist om, at dingledyret skal have lov at svømme helt så meget som hvis det stod til Bamse.

Han har jo slet ikke musklerne til at kunne holde til det endnu.

 

Han har fået en vane med, at skulle hoppe i hovedet på os, når han skal op i sofaen... For man kan da ikke hoppe op nede ved vores fødder.

Nej, nej - Lige op i hovedet på os, med hele kroppen logrende af glæde :stupid:

Ret så upraktisk og vi prøver virkelig at fange ham inden han gør det.. Men han kommer bare spurtede og HOP, så er han oppe hos os.

Så vi må lige have fundet ninja reflekserne frem og få sat en stopper for det inden en af os får spiddet et øje på en hvalpepote :blink:

 

I det hele taget er han en lille vimmerdreng når han er vågen - Mest pga. tænderne tror jeg.

De irritere ret meget i øjeblikket og han skal gerne have noget i munden og gumle på hele tiden.

Som tidligere nævnt, så kan han godt lide vi massere gummerne og gør vi det, så falder han i søvn på skødet af os. :lun:

Men han har overhovedet ikke gnavet i noget han ikke må, siden han hapsede et par opladere lige da han flyttede ind, så han har fået lidt gummilegetøj og det ser ud til at være en hitter.

 

Og lige lidt billeder fra i søndags:

 

Weeeeee....

 

287442_10151013285253471_1640158122_o.jpg

 

 

 

 

Kom så og faaaang mig...

 

191991_10151013290523471_406887412_o.jpg

 

 

 

 

Og der er en grund til vi kalder ham dingledyret

 

553865_10151013291598471_211855574_n.jpg

 

 

 

 

Sømonster

 

329547_10151013296553471_657896751_o.jpg

 

 

 

Han minder mere og mere om Bamse :lun:

 

191238_10151013298403471_1247573316_o.jpg

 

 

 

 

Vååååd dingle

 

201849_10151013298788471_444834458_o.jpg

 

 

 

 

Og meeeega langbenet

 

202589_10151013299213471_298828144_o.jpg

 

 

 

 

Jeg når det, jeg når det, jeg når det....

 

616961_10151013299813471_1997185753_o.jpg

 

 

 

 

Pis os....

 

622594_10151013300028471_1446017692_o.jpg

 

 

 

 

Jeg fanger diiiiiig....

 

324740_10151013306898471_1893309960_o.jpg

 

 

221009_10151013308108471_1412217794_o.jpg

 

 

201709_10151013308383471_2048446849_o.jpg

 

 

 

Mine fantastiske drenge :lun:

 

456503_10151013308588471_1303180309_o.jpg

 

 

 

Og hele min skønne trio :lun:

 

 

278963_10151013284578471_60564387_o.jpg

 

 

614561_10151013286898471_1004693780_o.jpg

 

 

411388_10151013289548471_952926966_o.jpg

 

 

257823_10151013289893471_597611618_o.jpg

 

 

326696_10151013292358471_317361_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så er dingledyrets anden træningsaften veloverstået.

 

Øhj, hvor er jeg altså bare stolt af min lille mand :lun:

 

Der gik total kænguru i ham, da vi kom ud på træningsbanen og han hoppede og hoppede rundt af glæde over at NU skulle vi arbejde :lol:

 

Vi arbejdede videre med sit og jeg begyndte at gå fra ham - Det fangede han lynhurtigt, trods jeg ikke har arbejdet med det før.

Og så arbejdede vi med leg... Altså at få noget legeglæde i ham og finde ud af hvad der tænder ham.

I dag gad han sgu' da ikke det dersens legetøj - Enten kunne jeg stikke ham noget at spise, eller også kunne han bruge mig som legetøj.... :mrgreen:

 

Til sidst så fik vi gang i ham og fik trænet lidt slip på passivitet - Men det vidste jeg jo han kunne :engel:

 

Og for ikke at kede ham for meget, så fik vi arbejdet en smule med dækken, som han tilbyder ret fint nu.

 

Og til slut noget indkald - Det er jo heller ikke ligefrem et problem.

 

En ting jeg er SÅ glad for, er Yodas fantastiske evne til bare at lægge sig og slappe af, når vi ikke træner.

Er jeg passiv og ikke indbyder til frivillig adfærd, så lægger han sig bare og kigger, det uanset hvad der ellers foregår omkring ham.

Han er simpelthen SÅ god og hvis man så ham, så ville man nok tro han var ret så doven :lol:

 

Men intet kunne være længere fra sandheden - Han er helt vildt arbejdsivrig og vil allerhelst arbejde hele tiden.

Har ikke oplevet at kunne køre ham træt, så han melder ud, så det er super godt vi træner på den måde vi gør, så det automatisk bliver lagt nogle pauser ind :5up:

 

 

Og eeeeeeelsker den måde han lige vipper hovedet lidt på skrå og kigger på mig, når han prøver at hitte ud af, om han gør det rigtigt og man kan se hvordan det knaaaaager inde i det lille hoved :lun:

Uh, han har simpelthen sådan et skønt blik :hjerte:

 

Han er også helt igennem fantastisk til andre hunde.

Midt i træningen kom en lille yorkie dreng fisende hen i hovedet på ham og Yoda hilser så fint på ham og er så afsindig blid og imødekommende.

Han var godt klar over, at han skulle være lidt forsigtig og han er så voksen i hans omgang med små hunde.

Det er en fornøjelse at se :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Yotada... :lun:

 

Så tror jeg vist at alle hvalpetænderne er væk og de blivende er næsten alle sammen helt på plads - Og fiiiiiint saksebid :5up:

Kaia er også så småt ved at nedtrappe tandplejen og lader den stakkels hvalp få lidt fred.

Han var godt nok også ved at være træt af hende til sidst og gaaaad ikke have ordnet hele munden flere gang dagligt :mrgreen:

 

Han vokser super fint og kontrolleret nu, så alting hænger OK sammen og pelsen stritter til alle sider, for han er så småt ved at få en voksen pels.

Heldigvis, for han er godt nok mester i at få tiltrukket ALT der kan sætte sig fast i pelsen på ham.

Han ligner næsten en busk, når han kommer ind fyldt med burrer og korn.

I det mindste er han ikke pivet og vi kan hive lige så tosset vi vil, det genere ham ikke.

 

Og så eeeeeeelsker han at blive børstet og pillet ved.

Hans ører er lidt en never ending story.... Nogle gange sidder de som de plejer, andre gange ser det ud som om, at han får kip ører.

Men aner godt nok ikke hvad det ender med. Mon ikke de bliver siddende som de gør nu?! :hmm:

 

Der er stadig fuld knald på de to små og de hygger sig virkelig.

Bamse og ham tager den typiske tur om formiddagen og så gakker de lidt ud sammen hen på eftermiddagen, men ellers så sover de bare sammen :lun:

 

 

I skulle jeg til træning med Bamse og tænkte jeg ville tage Kaia med, og prøve at lade Yoda været helt alene hjemme indtil manden kom en halv time senere.

Indrømmet, så er det ikke noget vi har trænet ret meget, det der med at være helt alene.

Og så ville skæbnen at manden blev forsinket, så da han skrev at Yoda havde været alene 1½ time uden det mindste problem blev jeg ret lettet. :genert:

Men han havde godt nok også spurtet ud i hundegården og stod derude og ventede da jeg kom derud med hans mad og gnaveben - Og der sad de to andre i bilen, så det lod ikke til at røre ham det mindste da jeg tog af sted.

Og det er så åbenbart heller ikke noget problem :klap:

 

Ellers så er han stadig bare lige så nem, glad og skøn som altid :lun:

 

Og så billeder, som godt nok også ligge i billedtråden.... Men det er jo Yoda, så de må gerne vises to gange!

 

 

603482_10151026241998471_747515771_n.jpg

 

 

621967_10151026244113471_1726981951_o.jpg

 

 

339146_10151026244593471_1851896156_o.jpg

 

 

616253_10151026245418471_1840626000_o.jpg

 

 

328192_10151026245928471_652311460_o.jpg

 

 

327878_10151026250613471_681282170_o.jpg

 

 

191124_10151026254653471_293085854_o.jpg

 

 

191807_10151026258113471_1054879518_o.jpg

 

 

322057_10151026258753471_1731311376_o.jpg

 

 

459308_10151026259093471_366317249_o.jpg

 

 

226053_10151026259703471_1105591245_n.jpg

 

 

242579_10151028432948471_103731865_o.jpg

 

 

169540_10151028435343471_1979152249_o.jpg

 

 

405339_10151028435968471_1073158674_n.jpg

 

 

292372_10151028437178471_711492987_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...