Hop til indhold

Yoda!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli
Ej det gør det da slet ikke... pjat :blink:

 

Jeg slæber gladeligt alle mine 4 med op til mine svigerforældre - de har selv en datter efter Carla. Der er aldrig problemer og de nyder at være sammen. Hvis det planen på sigt, at det skal være muligt at tage alle 4 med, så er det da bare med at kaste sig ud i det!

 

 

Hihi... Mistænker der er mere ro på dine, end på mine når de er på besøg.

Eller... Dvs. Jensen kan slet, slet ikke falde til ro og vil KONSTANT lege med Kaia og Kaia er sådan lidt meget nem at lokke med på ballade :engel:

 

Sjovt nok, så har jeg en mistanke om at Yoda bliver endnu nemmere at lokke med.

Det er som sådan heller intet problem, ud over svigerne er total skidt-forskrækkede og tåler ikke den mindste smule skidt indenfor, så hundene skal nærmest i bad når de har været i haven - Det er simpelthen et cirkus af en anden verden, selvom vores er ret gode til at få tørret poter når de kommer ind... Det er bare ikke nok for svigerne :stupid:

 

Har sgu' også ondt af den hund. Det eneste tidspunkt han ser andre hunde, er når han er sammen med vores :???:

Der er ikke noget at sige til, at han er lidt forskruet... For han er simpelthen så nem og sød når han er ude ved os og det er også grunden til, at han muligvis flytter ud til os på fuldtid, hvis han ikke ændre sig hos dem.

 

Nå... Nu må vi se... Kan jo altid smide hundene i bilen en halv times tid, mens vi spiser og så køre igen med det samme når vi er færdige :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 467
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hihi... Mistænker der er mere ro på dine, end på mine når de er på besøg.

Eller... Dvs. Jensen kan slet, slet ikke falde til ro og vil KONSTANT lege med Kaia og Kaia er sådan lidt meget nem at lokke med på ballade :engel:

 

Sjovt nok, så har jeg en mistanke om at Yoda bliver endnu nemmere at lokke med.

Det er som sådan heller intet problem, ud over svigerne er total skidt-forskrækkede og tåler ikke den mindste smule skidt indenfor, så hundene skal nærmest i bad når de har været i haven - Det er simpelthen et cirkus af en anden verden, selvom vores er ret gode til at få tørret poter når de kommer ind... Det er bare ikke nok for svigerne :stupid:

 

Har sgu' også ondt af den hund. Det eneste tidspunkt han ser andre hunde, er når han er sammen med vores :???:

Der er ikke noget at sige til, at han er lidt forskruet... For han er simpelthen så nem og sød når han er ude ved os og det er også grunden til, at han muligvis flytter ud til os på fuldtid, hvis han ikke ændre sig hos dem.

 

Nå... Nu må vi se... Kan jo altid smide hundene i bilen en halv times tid, mens vi spiser og så køre igen med det samme når vi er færdige :engel:

 

Ja - okay. Kan godt se, at det er lidt noget andet end hos mine svigerforældre. DE vælger bevidst at vente med støvsugningen til efter vi har været der - de ved nemlig godt, hvordan det ser ud bagefter. MEn altså udover de 3 kg. jord de slæber med ind, så er de vældig

dygtige til at være rolige og slappe af derinde - i sofaerne naturligvis...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja - okay. Kan godt se, at det er lidt noget andet end hos mine svigerforældre. DE vælger bevidst at vente med støvsugningen til efter vi har været der - de ved nemlig godt, hvordan det ser ud bagefter. MEn altså udover de 3 kg. jord de slæber med ind, så er de vældig

dygtige til at være rolige og slappe af derinde - i sofaerne naturligvis...:-D

 

 

Kan vi ikke bytte svigerforældre? :engel:

 

Ingen hunde i sofaen - Ikke engang i stuen... Overhovedet.

De må helst ikke løbe for vildt i haven, for så ødelægger de græsset... De må endelig ikke bevæge sig ud i jorden, for så bliver de beskidtet eller ødelægger deres blomster.... Ikke tisse bestemte steder, så ødelægger de hækken... Osv. :stupid:

 

Men det tog også laaaang tid for dem, at vænne sig til hvordan det ser ud, ude hos os, hvor det altså er håbløst umuligt at holde skidt ude og holde alt rent altid :engel:

 

Er i det mindste glad for mine forældre, som gerne tager alle hunde, ikke tager svineri så højtideligt - Det kan jo fjernes - og som faktisk er ret slemme til at tage hundene med ud de steder hvor de kan blive allermest beskidtet :lol:

Og de bliver dybt skuffede, hvis vi ikke har hundene med ALTID og hvis de ikke gider ligge i ske med dem i sofaen, fordi det er for varmt :lun:

 

Men vi prøver og så må vi se - Ellers lære de nok enten at besøge os i hverdagene, eller invitere os i weekenden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan vi ikke bytte svigerforældre? :engel:

 

Ingen hunde i sofaen - Ikke engang i stuen... Overhovedet.

De må helst ikke løbe for vildt i haven, for så ødelægger de græsset... De må endelig ikke bevæge sig ud i jorden, for så bliver de beskidtet eller ødelægger deres blomster.... Ikke tisse bestemte steder, så ødelægger de hækken... Osv. :stupid:

 

Men det tog også laaaang tid for dem, at vænne sig til hvordan det ser ud, ude hos os, hvor det altså er håbløst umuligt at holde skidt ude og holde alt rent altid :engel:

 

Er i det mindste glad for mine forældre, som gerne tager alle hunde, ikke tager svineri så højtideligt - Det kan jo fjernes - og som faktisk er ret slemme til at tage hundene med ud de steder hvor de kan blive allermest beskidtet :lol:

Og de bliver dybt skuffede, hvis vi ikke har hundene med ALTID og hvis de ikke gider ligge i ske med dem i sofaen, fordi det er for varmt :lun:

 

Men vi prøver og så må vi se - Ellers lære de nok enten at besøge os i hverdagene, eller invitere os i weekenden :mrgreen:

 

Ej det er altså lidt svært at acceptere folk i familien har SÅ forskelligt et syn på hunde ift. hvad man selv har. Men det skal der selv. også være plads til...

det er jo ligesom bare ikke så tillokkende lige at svinge forbi og spise middag.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ej det er altså lidt svært at acceptere folk i familien har SÅ forskelligt et syn på hunde ift. hvad man selv har. Men det skal der selv. også være plads til...

det er jo ligesom bare ikke så tillokkende lige at svinge forbi og spise middag.:-D

 

Sådan er det jo... Desværre....

 

Har også opgivet at "opdrage" på dem og tror langt om længe, de har opgivet, at få os til at tage Jensen i "opdragelse".

Tror ikke de forstår vi ikke bare kan fixe ham, men de har da forstået, at tager vi ham, så beholder vi ham.

 

Jaja.. De er jo søde nok og de kommer med godbidder til hundene hver gang de kommer, knuselsker vores tossede kræ og de er såmænd også fuldstændig velkomne hos dem.

 

Så nu må vi se.

Update om Yoda/Jensen følger - Håber de bliver gode venner og vi kan have nogle hyggelige timer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Men så nåede Yoda lige præcis den alder hvor Bamse synes han er skide sjov at lege med :banan:

 

Shit, nogle ture de tager sig nu og hvor er de bare glade for hinanden :lun:

 

Bamse er så fantastisk, for han ved præcis hvor voldsom han kan være ved Yoda og har han lige været en tand for vild, så smider han sig da bare lige, så Yoda kan få lov at kanøfle ham!

Yoda er så sød og så glad, så glad for hans Bamse! Hele kroppen logre af glæde og han hopper og danser af glæde, så snart Bamse han lægger op til leg - den går nemlig begge veje nu. :klap:

 

De har simpelthen en fest uden lige de to :lun:

 

 

Ihh... Hvor alt bare ånder idyl og glade dage herhjemme :mrgreen:

 

Nå... Men den eneste ting jeg kan sætte en finger på, er at Yoda ikke frivilligt går ud og tisser i regnvejr - Det er han dælme for fin til, så hvis vi ikke lukker ham ud på den side af huset, hvor udhænget yder tilpas læ, så tisser han altså lige indenfor døren, hvis vi ikke giver ham et lift udenfor :stupid:

Så vi skal altså liige have lært ham, at den går bare ikke :lol:

 

Dejligt at Bamse nu også er klar på leg...så er der ved at være ro på derhjemme på det punkt :mrgreen: Og er det ikke rart at det største "problem" I har er at Yoda ikke vil tisse ude i regnvejr uden behørig læ?? :banan: det er da problemer på et niveau der er til at føle på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Dejligt at Bamse nu også er klar på leg...så er der ved at være ro på derhjemme på det punkt :mrgreen: Og er det ikke rart at det største "problem" I har er at Yoda ikke vil tisse ude i regnvejr uden behørig læ?? :banan: det er da problemer på et niveau der er til at føle på :blink:

 

Hehe.. Vi har det pænt nemt :engel:

 

Han er jo også super nem at have med på besøg og vi fik i dag bekræftet, at det ikke bare var en engangs fornøjelse at han var så nem hos min veninde.

 

Han var en lille stjerne og selvom Jensen var noget så skeptisk og knuuuuurrede noget af Yoda i starten, så var Yoda total upåvirket og valgte så at lade Jensen få snust og ignorerede ham ellers bare og var egentlig ret ligeglad med det lille sure bæst.

Jensen overgav sig da så også indenfor 5 minutter og et par minutter senere så det sådan her ud :lun:

 

 

[video=youtube_share;kL-FLB8782U]

 

Yoda er træææææt nu :lol:

 

Men de legede helt vildt godt sammen, især efter at Yoda var helt overbevist om, at den lille sure hund, nu også mente at han pludselig var en lille sød hund :mrgreen:

Det er simpelthen utroligt, så god han er til andre hunde, den kære lille Yoda :lun:

Selv de sureste sataner har han fået vundet over på hans side indtil nu - Også dem der normalt ikke bryder sig det fjerneste om hvalpe :klap:

 

Nå ja... Og det gik simpelthen så stærkt at de også lige tog en tur ind i huset - UDEN at få tørret poter :sjov:

Men det kom lige så hurtigt ud igen, helt uden at nogen behøvede hjælpe dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Yoda bliver simpelthen større og større... Begynder allerede sådan i glimt, at kunne skimte den voksne hund han bliver en dag :shock:

 

Og så har han lige vist os, at han altså vil sove i bur om natte - NÅ!

 

Stillede Kaias bur op i soveværelset, da det stod og rodede i stuen da jeg ikke havde plads til det i bilen.

De sidste 3 nætter har Yoda lagt sig derind og sovet med det samme og han har kun flyttet sig når han skulle ud og tisse.

Så tror vist vi er nød til at købe et større bure til ham, han kan sove i, for det er vist begrænset hvor længe han kan være i Kaias :lol:

 

Pudsigt egentlig, eftersom vi ikke rigtig har burtrænet, men bare givet lidt godbidder og ben i buret i starten og da han så var tryg ved det, så har vi kun brugt det når vi køre bil.

Men det kan han så åbenbart godt lide og associere det åbenbart med et sted man sover :5up:

 

Og så min lille dingle :lun:

Synes hans hoved er ved at have pænere proportioner og det hele hænger OK sammen lige i øjeblikket - Det gør det så nok kun et par dage, indtil et eller andet vokser fra resten af kroppen igen :mrgreen:

 

DSC_0143.jpg

 

DSC_0151.jpg

 

DSC_0153.jpg

 

DSC_0155.jpg

 

DSC_0156.jpg

 

DSC_0181.jpg

 

DSC_0219.jpg

 

DSC_0220.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg eeelsker dine fortællinger og Yoda løbebilleder :) Han er smuk!

 

Taaak!

 

Dejligt, at nogen synes han er skøn.... Og at jeg ikke bare spammer i vildskab :engel:

 

_________________________________________

 

Men mere spam!

 

Bamse har så igen, en "ignorer Yoda" periode i nogle timer, fordi Yoda blev liiige kæphøj nok og glemte alt om pli og høflig opførsel og hoppede lige i fjæset på Bamse flere gange, på trods af, at Bamse viste hele gebisset.

Bamse er så pænt meget overbærende og prøvede så bare at flytte sig, med det resultat at Yoda hoppede rundt i fjæset på ham for at få ham til at lege :stupid:

 

Diplomatiske Bamse smed sig så bare hver gang og ignorerede Yoda på det groveste og hver eneste gang Yoda kammer over, så spiller Bamse ignorerings-kortet og det er dælme noget der har effekt på bettemanden :mrgreen:

For Bamse er lidt Yodas helt og han kopiere Bamse helt vildt meget og er ovenud lykkelig, når han gider lege med ham :lun:

Håber lidt, at al den kopieren Bamse-adfærd kan give Yoda lidt af samme adfærd herhjemme, som Bamse har - bedre hund fås' nemlig ikke og Bamse er en drøm af en hund at have på landet :5up:

 

Yoda og Kaia.... De er bare Yoda og Kaia, Knold og Tot, Gøg og Gokke, Dupont og Dupont, Ying og Yang, sol og måne :lun:

De knuselsker hinanden, putter sammen, leger sammen, hygger sammen og er i det hele taget sammen så meget som muligt. Kun om morgenen, så tager Kaia sig en ekstra skraber i ro og mag, mens Yoda går med mig ned - Ellers så er de stort set at finde sammen hele tiden!

Tror Kaia er glad for at have fået en kammerat der gider lege lige så meget som hund gør, putte med hende og hygge gnave i samme pind.

 

Må dog gå ind og stoppe dem i deres leg engang imellem, da de ikke altid selv kan finde ud af at stoppe inden de går helt grassat og vælter hele huset :lol:

 

Yoda smed sig inde i buret igen i nat, så nu skal vi altså have købt et større bur til ham, han kan sove i.... Ved bare ikke hvad vi skal vælge.

Tror måske vi holder os til et stofbur, som har de her lidt lukkede sider, som vist er det han godt kan lide... Synes bare ikke helt de er så rummelige, så måske et af de her gitterbure, med et tæppe over, kunne være et alternativ :hmm:

 

Men hvor luksus er det lige, at have en hvalp, der knap nok er burtrænet, men trods det knuselsker sit bur og går omkuld så snart han kommer i det?! :klap:

 

 

Og så dagens billeder:

 

Elsker, elsker, elsker det her billede af mine to tosser :lun:

 

336312_10150935972818471_1365411898_o.jpg

 

 

Og smuksak!

 

553954_10150935973013471_315183138_n.jpg

 

 

Høøøjt græs, lille hund :mrgreen:

 

556571_10150935975958471_128413012_n.jpg

 

 

Synes simpelthen han er blevet så køn!

 

524192_10150935972598471_425341447_n.jpg

 

 

 

Og så lige en video af Kaia og Yodas hygge-leg:

 

[video=youtube_share;EZPPMYTqLU0]

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bliver han bare mere og mere lækker, og hvpr er det skønt at se ham og Kaia sammen :lun:

 

Mht. til bur, så har jeg købt dette til Cooper (30 kg lab), og det er virkelig lækkert og super nemt at passe sammen: Soft Dog Crates travelling at zooplus: Hunter Transport Box Outdoor

 

Det ser fint ud....måske det er vejen frem til Aussie også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Han bliver simpelthen så viiiiildt smuk. :hjerte: :hjerte: :hjerte:

 

 

Taaak :kys:

 

Det synes jeg jo også... Men grisemor og egne grise og det der :engel:

 

Du spammer ikke i vildskab......vi er altså nogen der følger med :tonki: :blink:

 

Hehe - Jeg lover at jeg følger med i dit spam tilgengæld, når du hvalp kommer.

Du må efterhånden være ved at gå ud af dit gode skind af spænding og forventningens glæde :klap:

 

Hvor bliver han bare mere og mere lækker, og hvpr er det skønt at se ham og Kaia sammen :lun:

 

Mht. til bur, så har jeg købt dette til Cooper (30 kg lab), og det er virkelig lækkert og super nemt at passe sammen: Soft Dog Crates travelling at zooplus: Hunter Transport Box Outdoor

 

Takker!

 

Det ser da vildt lækkert ud!

 

Lidt lækre, end de alm. kanvas bure i hvertfald :5up:

 

Og så kan set åbnes i siden, det er et ret stort plus!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hehe - Jeg lover at jeg følger med i dit spam tilgengæld, når du hvalp kommer.

Du må efterhånden være ved at gå ud af dit gode skind af spænding og forventningens glæde :klap:

 

 

Der skal nok komme MEGA hvalpespam :banan:

 

Jaaaaa, altså nu har vi jo ventet så længe, og det er gået galt en gang,....men jeg har en rigtig god følelse denne gang..så håber det lykkes:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Der skal nok komme MEGA hvalpespam :banan:

 

Jaaaaa, altså nu har vi jo ventet så længe, og det er gået galt en gang,....men jeg har en rigtig god følelse denne gang..så håber det lykkes:x:

 

Det vil jeg glæde mig til :mrgreen:

 

Og selvfølgelig lykkes det denne gang :5up:

 

 

 

Og så lige den lovede video af Bamse og Yoda der leger.

Sad med Kaia på skødet og hun skabte sig helt åndssvagt, fordi hun absolut ville være med, men synes altså lige drengene skulle have lov alene denne gang - Så der er godt med rystelser og mærkelige lyde - Og de drønede ind på kontoret for at lege videre og der sprang Kaia lige ned i hovedet på dem, så filmen stopper ligesom bare der :lol:

 

[video=youtube_share;6ga4lgKVm2k]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Yoda har været med på tur ved åen i dag....

Og så har han set får, for første gang i hans liv :mrgreen:

 

Ingen tvivl om, at hans hyrdeinstinkt er fuldstændig velbevaret og kunne rigtig godt tænke mig at se ham arbejde med dem engang.

Men lige i dag, var det en tur i line og han så kvæstet, at de god nok blev kiiiiiigget på og han var vældig interesseret i dem, men han lagde sig næsten til at sove ude på marken og havde kun tid til at æde lidt fårelort undervejs retur :lol:

 

Bamse... Der er bare INGEN tvivl om, at der er hyrdehund i ham.

Når han først ser får, så bliver han total bc og det er vildt som han skifter fuldstændig bevægelsesmønster og holdning :shock:

Det er næsten ikke til at kende ham, når han ser får!

Nu var det mig der havde ham i snor, så fik ingen billeder af det - Men for dælen altså, der er et instinkt der bliver vækket, når han ser de her uldne kræ, som man ellers ikke ser ret meget af i det daglige.

 

Og så sov Yoda ellers som en sten, da vi kom op til mine forældres sommerhus - Med hovedet på en af gæsternes fødder :lun:

 

Pusten er vist gået af alle tornadoerne nu - De har sovet lige siden vi kom hjem og der er ikke umiddelbart tegn på, at de vågner foreløbigt :blink:

 

Deeejlig og lidt våd dag! :5up:

 

523757_10150937644533471_913853722_n.jpg

 

 

194868_10150937645178471_590643532_o.jpg

 

 

555927_10150937650058471_1110090611_n.jpg

 

 

178753_10150937650648471_367852999_o.jpg

 

 

 

 

Og så fik han øje på fårene..... Og sådan stod han reeet lang tid :lol:

 

178032_10150937651523471_1564394358_o.jpg

 

 

 

Indtil, de altså skulle undersøges lidt nærmere :mrgreen:

 

311574_10150937653568471_539781369_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor sjovt at han har set får! Når han er lidt ældre skal du prøve en gang. Jeg lover dig, det er SÅ sjovt at se første gang. HUnden løber lidt rundt og så lige pludselig - så falder tiøren. Så er de bare helt med på, hvad det drejer sig om :-D

 

Hvis naboen gider lade være med at flytte sådan indenfor det næste stykke tid, så har de tilbudt vi kan få lov at prøve ham på deres får (de har huset til salg)

De har en 10 stykker og har dem egentlig kun pga. deres egen bc, som nu er ved at være for gammel til at gide noget som helst :lol:

 

Men vil helst prøve på får der er vant til at blive hyrdet første gang - De her gider jo knap flytte sig for den gamle hund længere (tror han er 14 år gammel :lun:) fordi han ikke rigtig oooorker det mere.

Tror dog jeg vil gøre alvor af det på et tidspunkt... Det kunne være sjovt at se, hvor udtalt instinktet er.

 

Og så har Yodas ene øre fra den ene dag til den anden, bestemt sig for, at det skal være et rigtigt kip-ører :mrgreen:

Det andet er ikke fulgt med endnu, så han ser SÅ røv-fræk ud og er afsindig charmerende med de her total dingle ører :lun:

 

Ham og Kaia fik et plysdyr i dag (Kaia fiskede det op af indkøbsposen, mellem godbidder og aftensmad - Men gik KUN efter pivdyret) og det har de ellers muntret sig med et par timer, indtil de fik det revet i stumper og stykker og så måtte jeg jo stoppe bæsterne, inden det endte som et snelandskab :stupid:

 

Synes han er inde i periode hvor han bare vokser og vokser igen - Han er meeega langbenet i øjeblikket og intet hænger sammen.

Men trods det, så synes jeg bare han bliver kønnere og kønnere :lun:

 

Og så er der billeder:

 

256342_10150944136643471_1316215683_o.jpg

 

 

256290_10150944140143471_1294822492_o.jpg

 

 

411485_10150944142608471_1235298540_o.jpg

 

 

334217_10150944143253471_85568688_o.jpg

 

 

256499_10150944145418471_230431235_o.jpg

 

 

295358_10150944146363471_822478518_n.jpg

 

 

389165_10150944147138471_1391390348_n.jpg

 

 

277920_10150944147588471_319501294_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Dingledyret Yoda :lun:

 

Yes :klap:

 

Alt er dingel - Undtagen det mellem ørerne på ham.

 

For en i helvede han er skarp :scared:

 

Ved ikke helt hvad vi skal på hvalpeholdet nu her til august, ud over at socialisere... For træningsmæssigt er han klar til hvalpe-fortsætter... Eller tæt på begynderholdet...... Han er 14 uger gammel :shock:

 

Sit, dæk, stå, plads, aflever til hånd og opstart på lineføring er der allerede som frivillig adfærd....

 

Og han tilbyder og tilbyder og prøver sig frem og han HUSKER ALT!

Og kæder alting sammen lynhurtigt!

 

F.eks den med plads - Den kom jo fra baljen, hvor han ud af det blå prøvede samme bevægelse som han lavede på baljen - Bare uden baljen.

Nu har han så kædet dæk sammen med mit venstre ben og tilbyder den både foran mig, eller drøner ind på plads og smæk-dækker.... Den kom bare ud af det blå, fordi jeg ikke accepterede en "smiiiiide sig med bagbenene ud til siden-dæk" og så prøvede han da bare noget nyt :vedikke:

 

Dertil kommer alle hyggetingene - Vi laver mange for sjov ting, bare for at opelske hans kreativitet og selvtillid.

På en eller anden mystisk måde, har jeg fået ham lært at sætte poten på mit ben :lol:

Og sådan er der helt vildt mange mærkelige ting, som han kan tilbyde nu....

 

Og vi træner altså kun 5-15 minutter dagligt :genert:

 

Tror lige jeg skal have alle Canis grundfærdigheder frem for at få lidt struktur på træningen, for ellers så stikker han lille hoved vist af fra mig....

Jeg som troede alting tog en evighed i starten, med sådan en hvalp.... Man kan blive klogere, når man får en bc hvalp i huset :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes :klap:

 

Alt er dingel - Undtagen det mellem ørerne på ham.

 

For en i helvede han er skarp :scared:

 

Ved ikke helt hvad vi skal på hvalpeholdet nu her til august, ud over at socialisere... For træningsmæssigt er han klar til hvalpe-fortsætter... Eller tæt på begynderholdet...... Han er 14 uger gammel :shock:

 

Sit, dæk, stå, plads, aflever til hånd og opstart på lineføring er der allerede som frivillig adfærd....

 

Og han tilbyder og tilbyder og prøver sig frem og han HUSKER ALT!

Og kæder alting sammen lynhurtigt!

 

F.eks den med plads - Den kom jo fra baljen, hvor han ud af det blå prøvede samme bevægelse som han lavede på baljen - Bare uden baljen.

Nu har han så kædet dæk sammen med mit venstre ben og tilbyder den både foran mig, eller drøner ind på plads og smæk-dækker.... Den kom bare ud af det blå, fordi jeg ikke accepterede en "smiiiiide sig med bagbenene ud til siden-dæk" og så prøvede han da bare noget nyt :vedikke:

 

Dertil kommer alle hyggetingene - Vi laver mange for sjov ting, bare for at opelske hans kreativitet og selvtillid.

På en eller anden mystisk måde, har jeg fået ham lært at sætte poten på mit ben :lol:

Og sådan er der helt vildt mange mærkelige ting, som han kan tilbyde nu....

 

Og vi træner altså kun 5-15 minutter dagligt :genert:

 

Tror lige jeg skal have alle Canis grundfærdigheder frem for at få lidt struktur på træningen, for ellers så stikker han lille hoved vist af fra mig....

Jeg som troede alting tog en evighed i starten, med sådan en hvalp.... Man kan blive klogere, når man får en bc hvalp i huset :lun:

 

Jamen er det ikke skønt at bliver udfordret lidt på en anden måde -altså at du skal tænke og være meget kreativ for at finde på ting han skal lære? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...