Gæst Heidi og Rex Skrevet Juni 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 Kan det virklig passe at Rex er blevet kræsen?? Eller kan det være den orme-pille han fik Torsdags? Han har ihverfald ikke spist sin mad op siden torsdag aften. Hvilken undre mig meget, da han aldtd har spist sin mad op på meget kort tid. Jeg har en prøve at noget hundefoder, jeg havde fået af dyrlægen og det besluttede jeg mig for at blande i han normale foder, så han fik halvt af hver. Han spiste i det tempo han plejer og har spist mere end han har gjordt siden i torsdags, men har ikke spist op. Der ligger kun det "gamle" foder tilbage i skålen... Hjælp mig, hvad er der galt med Rex?? Har han bare mistet appetiten eller er en blevet kræsen eller noget helt andet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2012 Nogle hvalpe er ikke synderligt interesserede i mad. Nyt mad er dog som regel interessant i nogle dage, så det kan være grunden til at han har spist det nye foder. Det er næppe ormepillen der har gjort ham kræsen, men da Bella var i behandling for lungeorm, var hun generelt utilpas mens hun fik ormemiddel. En hvalp sulter sig ikke. Jeg ville prøve at lade foderet stå fremme i et kvarter og så fjerne det. Jeg ville også få testet for hjerte og lungeorm, da disse typer orm kan give madlede. Selv veksler jeg mellem flere forskellige slags foder for at Bella ikke bliver alt for træt af det. Vi bruger hhv. kylling og okse som hovedproteinkilder. Hvis du kører et nyt foder ind, skal du huske at køre det langsomt ind, ligesom når man laver et egentligt foderskift. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juni 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 Har oplevet med alle mine hunde at de har nogle perioder hvor de ikke spiser det hele, men så længe de opfører sig normalt er det nok ikke alvorligt, men du skal ikke vende hunden til at få andre fordertyper eller menneskemad lige så snart den ikke spiser, men stadig give den man to gange om dagen, og lade det stå i ca. 20 min. Og så tage det væk igen... Pøj, pøj med det:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 Med så små hvalpe, der gør jeg så noget extra ud af måltidet. Og mine voksne er ikke kræsne. Men det er for mig vigtigt at holde fordøjelse igang, og de bør spise mindst 3 gange /døgn, da deres mavesæk er så lille at den kun kan rumme små portioner. Hvis du kun bruger tørkost , ville jeg bløde det op i lunken vand og lade det trække vandet. Så er væskeindholdet mere naturligt for den måske sarte mave. Jeg bruger også kogt kylling med udkogt ris, der koges i suppen fra kyllingen, + ærter+gulerødder fra frost. Man kan også bruge lidt torskerogn eller 400 grams dåser fra Hills mrk Puppy. Eller lidt kogt fisk , der dufter godt. Nogle hvalpe mister interesen for foder, når de fjernes fra hvalpeflokken og ikke har konkurrensen om at spise sig mætte. Her i huset er fodertid genstand for stor ophidselse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Heidi og Rex Besvaret Juni 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 Her i den uge hvor Rex ikke har spist op, har vi efter kort tid fjernet hans mad, når han har forladt det... Hver dag har vi vejede det mad der var formeget og deer har været imellem 20+50 gr tilbage. Ved ikke hvad der er sket men de sidste 5 måltider har han spist op. Så mors dreng er kørende igen. Han har ikke ændret anfærd imens. Har både skidt, leget og sovet som han plejer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Heidi og Rex Besvaret Juni 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2012 Stort tak for alle jeres råd. Her i den uge hvor Rex ikke har spist op, har vi efter kort tid fjernet hans mad, når han har forladt det... Hver dag har vi vejede det mad der var formeget og deer har været imellem 20+50 gr tilbage.Ved ikke hvad der er sket men de sidste 5 måltider har han spist op. Så mors dreng er kørende igen. Han har ikke ændret anfærd imens. Har både skidt, leget og sovet som han plejer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts