Hop til indhold

Allergi (indendørs)


Siiigne88
 Share

Recommended Posts

Har snakket med dylægen i dag, nova har allergi, og det er indendørsallergi.. Dem videre test er sat igang i dag, så vi kan finde ud af hvad det præcist er.. Men, men, men i forvirringen da jeg snakkede med dyrlægen glemte jeg at spørge ind til hvad det kan være.. Har læst på nettet, og umiddelbart synes jeg ikke jeg kan læse foderallergi under indendørsallergener.. Ved i det :confused: Det er fordi hun er på allergifoder, men hendes mave fungerer rigtig dårligt på det. Så tænkte om jeg mon ku forsæge med fx kylling og kartofler. Har nogle en viden om dette? Kan selvfølgelig spørge min dyrlæge i morgen, men må indrømme jeg har mere tiltro til jer, der selv har prøvet noget af det.. (alle er selvfølgelig velkomne til at svare, erfaring eller ej) al viden om allergi modtages med kyshånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Indendørs-allergi testes efter indendørs-panelet.

Det omfatter:

Loppespyt, 2 husstøvmider, 3 lagermider, katteepithel, kakerlak og 4 skimmelsvampe.

Altså en test for 12 forskellige ting.

 

Udendørspanelet omfatter 24 forskellige ting..

 

---Og så kan man få testet "ekstra" ting hvis laboratoriet har en test for tingen. F.eks. blev Silke testet for Malassezia, fordi hendes ører altid ser underlige ud.. Malassezia er en svamp, der trives i hundeører.. IKKE så godt at være allergisk overfor.. Men det var hun heldigvis heller ikke :mrgreen:.

 

Foderallergi er egentlig ikke nogen særlig almindelig tilstand. Der er næsten altid tale om en krydsreaktion på grund af en luftbåren allergi.

Der er ikke så mange krydsreaktioner ved mideallergierne, men der KAN være reaktion på mad, der indeholder ting som snegle, muslinger, østers og rejer.

Ikke lige ting, som man forbinder med hundemad, men en ting som glucosamin er tit lavet på "grønlæbet musling".........

 

Hvorfor er du sikker på, at Nova kun har indendørs-allergi?

 

LIge nu er der jo pollen allevegne, -ude som inde.. :???: Græspollen er der jo helt op til vores huse..

Og pollen kan give nogle flere krydsreaktioner i maden.....

 

Hvis hun f.eks. har birkepollen-allergi, så reagerer hun ikke på birk mere. For sæsonen er slut.

 

Men der kan komme krydsreaktion hvis hun spiser æble, pære, blommer, kirsebær, kiwi, fersken og nektarin...

Eller gulerod, kartoffel, tomat, selleri, dild, fennikel, estragon eller løvstikke.

Og så skal man også holde sig fra hasselnød, valnød, jordnød, cashewnød, kokosnød og paranød.

---Alle de ting kan man reagere på, --også hele vinteren-- hvis man lider af birkepollen-allergi.

Det er fra en "menneske-side" om allergi. Men meget af det passer sandsynligvis på hunde også.

 

Sundhedsguiden.dk - Krydsallergi

Link til indlæg
Del på andre sites

Foderallergi kan man ikke teste for. Fordi det tit er krydsreaktioner. Og fordi der ikke findes tests for egentlig allergi overfor foderemner.

 

Eneste måde at finde problemet er enten at sætte hunden på et allergi-tørfoder, som du vist har prøvet.

ELLER du kan prøve at give hende udelukkende kylling og kartofler. IKKE ANDET!!! Hun må ikke få godbidder eller frugt eller grønt. KUN én kilde til protein og én kilde til kulhydrat.

Eventuelt fedt skal så være kyllingefedt. Du kan bage kiks af kartoffelmel og kyllingefedt. Du kan lave godbidder af kyllingebryst i tern. IKKE færdigkøbte kyllingetern. Der er tit salt og andre tilsætningsstoffer i.

 

Ingen kosttilskud. Ingen fiskeolier... i første omgang.

Hvis hun så får det godt når hun kun får kylling og kartoffel i flere uger, så kan du prøve at tilsætte EN ting til foderet. Og fortsætte med det i ugevis. Går det godt, så kan du tilsætte endnu en ting.

 

Hvis du går for hurtigt frem, så kan du risikere, at du må gå helt tilbage til kylling og kartoffel for at slippe hurtigt af med symptomerne.

 

Jeg har ladet Silke få kartofler og svinekød. Det tåler hun fint. Hun får nu også fiskeolie. Og jeg er også startet med glucosamin ...igen.. Det er gået galt før. Måske fordi jeg tilføjede både glucosamin, chondroitin og MSM ret hurtigt fordi Silke har ledproblemer.....

Og jeg måtte gå tilbage til KUN kartofler og gris.

Nu er vi nået til kartoffel, gris, fiskeolie, glucosamin... og jeg er lige startet med MSM i dag. Jeg tror at det er chondroitin, hun har problemer med..

 

Det er virkelig lidt af et job... Og det er ejeren, der må gøre det hele. Dyrlægen kan ikke gøre så meget..

 

Hvor gammel er hun? Vi kan jo håbe på, at der ER tale om mideallergi. Så kan hun vaccineres og måske blive helt rask.

 

Hvilke symptomer har hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Håber I snart får afklaring - allergi er noget fanden har skabt - jeg havde en dalmatiner der havde hele 40 allergener - både indendørs, pollen og det skabte krydsreaktioner til foderet.

 

Er det f.eks. mider så skal man tænke lagermider i foderet. Vør også obs. på at ikke alle hunde tåler kylling - grundet antihistaminer - måske øko kyllinger kunne være en mulighed - ellers kan jeg anbefale kalkun som er langt bedre for mange hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber I snart får afklaring - allergi er noget fanden har skabt - jeg havde en dalmatiner der havde hele 40 allergener - både indendørs, pollen og det skabte krydsreaktioner til foderet.

 

Er det f.eks. mider så skal man tænke lagermider i foderet. Vør også obs. på at ikke alle hunde tåler kylling - grundet antihistaminer - måske øko kyllinger kunne være en mulighed - ellers kan jeg anbefale kalkun som er langt bedre for mange hunde.

 

Ej... Beaglepack, mener du ikke histaminer? Antihistaminer er jo det vi tager for at bekæmpe de histaminer, som der udløses, når vi udsættes for noget, vi er allergiske overfor.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun klør, taber pels i totter, bider i poter, mulen og klør lidt i ørerne.. Venter bare spændt på svar.. Sjovt, for før du skrev satte vi hende over på kylling og kartofler.. Så det er det hun får nu. Og virker til at nyde det..

 

Ja... det lyder som mideallergi..... Eller indåndingsallergi, som mideallergi også er. Desværre er der jo mider andre steder end i tørfoder....:(..

 

---Kylling og kartofler er jo rigtig menneskemad. Og langt mere lækkert end det kedelige tørfoder som næsten alle hunde efterhånden får det meste af deres liv.

Min første allergihund, Ramses, levede af kogte kyllinger og grundigt skyllede ris. Han kunne kvæle 3 velvoksne kyllinger om ugen :roll: (bernersennen).

Men han bare elskede den kost.

Faktisk måtte jeg have assistance til køkkenvasken, fordi jeg med tiden kom til at skylle så mange ukogte ris ud ved skylningen, så afløbet totalt-stoppede:oops:..

 

---Jeg synes egentlig ikke det er så besværligt at lave hjemmelavet mad til sin allergihund. Det skal bare ind i faste rutiner.

Jeg har altid store kogte kartofler i køleskabet. Jeg koger en grydefuld og så har vi til 3-4 dage. Når jeg tager de sidste, så sætter jeg samtidig en ny gryde over.

---Men ris er også en mulighed hvis man tror at hunden kan tåle dem. Ved mideallergi skal risene bare skylles 3-5 gange inden kogning. Gerne med vand fra den varme hane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly fungerer heller ikke på allergifoder, så hun får foder med hest som proteinkilde.. Er det ikke noget med det er bedst at starte på noget protein de ikke tidligere har fået :vedikke:

 

Joda... Hvis man kan finde kød, der er fremmed nok..... Hest er absolut en mulighed. Det kunne jeg bare ikke skaffe, fordi det ikke er til at få i supermarkederne. Jeg har ikke bil. Og har ikke plads til en ekstra fryser til hestekød.

 

Så jeg startede med hjortekød fra Føtex i DYRE domme sidste år. Jeg købte og købte for tusindvis af kroner. Men jeg synes ikke at det hjalp ret meget. Og Silke blev tyndere og tyndere, for der er jo ikke meget fedt i dyrekøller.

 

---Senere har jeg så fundet ud af, at hvis fødereaktionen skyldes krydsreaktion, så ligner hjort og okse -og lam- hinanden så meget, så man kan reagere på alle tre, hvis man reagerer på en af dem.

 

Det foder, som Molly får, er det så hestekød eller er det et tørfoder med hest i? Det sidste kan jo godt indeholde andre proteinkilder..

Men det betyder selvfølgelig ikke noget, hvis Molly kan tåle det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Joda... Hvis man kan finde kød, der er fremmed nok..... Hest er absolut en mulighed. Det kunne jeg bare ikke skaffe, fordi det ikke er til at få i supermarkederne. Jeg har ikke bil. Og har ikke plads til en ekstra fryser til hestekød.

 

Så jeg startede med hjortekød fra Føtex i DYRE domme sidste år. Jeg købte og købte for tusindvis af kroner. Men jeg synes ikke at det hjalp ret meget. Og Silke blev tyndere og tyndere, for der er jo ikke meget fedt i dyrekøller.

 

---Senere har jeg så fundet ud af, at hvis fødereaktionen skyldes krydsreaktion, så ligner hjort og okse -og lam- hinanden så meget, så man kan reagere på alle tre, hvis man reagerer på en af dem.

 

Det foder, som Molly får, er det så hestekød eller er det et tørfoder med hest i? Det sidste kan jo godt indeholde andre proteinkilder..

Men det betyder selvfølgelig ikke noget, hvis Molly kan tåle det..

 

Hun får tørfoder + vådfoder med hest + hesteben og hestekød.. Om det er foderet eller vaccinen der har hjulpet :vedikke: men nu kører vi videre med det, er dog ikke hysteriske med foderet længere :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det er sådan en fin allergivaccination specielt rettet mod hendes inhalationsallergier, så er det da sikkert den, der har hjulpet. For foderreaktionerne er jo for det meste krydsreaktioner på allergier. Så efterhånden som hendes allergi kommer under kontrol, så vil hun sandsynligvis også kunne tåle at spise flere forskellige ting igen..

 

Tillykke med det! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ej... Beaglepack, mener du ikke histaminer? Antihistaminer er jo det vi tager for at bekæmpe de histaminer, som der udløses, når vi udsættes for noget, vi er allergiske overfor.. :mrgreen:

 

Ha ha - jo selvfølgelig mener jeg histaminer - beklager jeg fik vendt rundt på det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Jeg har min første (og forhåbentlig sidste) allergi-hund nu. Hun er så hyperallergisk, så vi tager den helt store tur.

Det jeg fik af vide af min dyrlæge (som er rigtig dygtig til allergi) var: Start med hest og kartofler i 8 uger! Hest er bedre end lam eller kylling (ifølge dyrlægen), fordi proteinerne i hest er store og derfor lette at "dele" for hunden. Og så er det selvfølgelig også en proteinkilde, som de færreste hunde er blevet overeksponeret for ;) Men altså 8 uger før kroppen er renset fuldstændig ud. Så kan man begynde med lidt andet. Jeg har nu fået lov til at tilsætte lam også, men kun fordi hun ikke kunne holde huld på rent hest. Men har nu hele tiden fået at vide, at det var fint med fiskeolie...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg har ladet Silke få kartofler og svinekød. Det tåler hun fint. Hun får nu også fiskeolie. Og jeg er også startet med glucosamin ...igen.. Det er gået galt før. Måske fordi jeg tilføjede både glucosamin, chondroitin og MSM ret hurtigt fordi Silke har ledproblemer.....

Og jeg måtte gå tilbage til KUN kartofler og gris.

Nu er vi nået til kartoffel, gris, fiskeolie, glucosamin... og jeg er lige startet med MSM i dag. Jeg tror at det er chondroitin, hun har problemer med..

 

Jeg ved det er en ældre tråd, men vil lige komme med en kommentar alligevel. ;)

 

De sidste par dage har jeg læst om glucosamin, MSM og chondroitin så jeg er ved, at være skeløjet.

Som udgangspunkt troede jeg, at chondroitin var fremstillet af brusk fra kyllinger, men under al min søgen fandt jeg ud af, at det også kan være lavet af gris, okse eller fisk.

 

Så chondroitin er altså ikke bare chondroitin.:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Og glucosamin er lavet af grønlæbet musling...

Ikke lige sagen for en mideallergiker med kryds til fisk og skaldyr...

Silke fik store problemer sidste vinter, med både hud og ører. Og dyrlægen havde så travlt så jeg hverken kunne få hende til at skrive regning - eller give os en ny tid.

Jeg fik el scooter i foråret, som silke kan køre med på. Og det gav os mulighed for at skifte dyrlæge.

 

Den nye dyrlæge konstaterede straks, at Silke havde ræveskab og derfor hudbetændelse. Også i trædepuderne, så hun haltede....

Efter behandling går det nu næsten helt fint. Ørerne kløer lidt, men er uden infektion. Huden er rigtig fin når hun bliver vasket i specialshampoo en gang om ugen.

Hun får KUN RC Anallergenic plus godbidder lavet af gris. Plus hundekiks af kartoffelmel.

Det er sørme svært at undgå alle de ting, der kan genere.. Og nye ting kan jo komme til.

Men lige nu går det godt.. Hun fylder 12 til april og er ellers stort set rask.

 

Forresten gætter jeg på, at chondroitin også laves af grisehud.. Så Silke får, til sin store fornøjelse flæskesvær hver dag: grisehud i strimler, uden salt, tørret i ovnen til de er sprøde og lækre..

man skal virkelig passe på med alle kosttilskud til en allergiker. For de kan indeholde netop de ting, man ikke kan tåle..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har min første (og forhåbentlig sidste) allergi-hund nu. Hun er så hyperallergisk, så vi tager den helt store tur.

Det jeg fik af vide af min dyrlæge (som er rigtig dygtig til allergi) var: Start med hest og kartofler i 8 uger! Hest er bedre end lam eller kylling (ifølge dyrlægen), fordi proteinerne i hest er store og derfor lette at "dele" for hunden. Og så er det selvfølgelig også en proteinkilde, som de færreste hunde er blevet overeksponeret for ;) Men altså 8 uger før kroppen er renset fuldstændig ud. Så kan man begynde med lidt andet. Jeg har nu fået lov til at tilsætte lam også, men kun fordi hun ikke kunne holde huld på rent hest. Men har nu hele tiden fået at vide, at det var fint med fiskeolie...

 

Kan man ikke få lov til at redigere eller slette et indlæg man selv har lavet?

Jeg er i hvert fald blevet klogere siden, jeg skrev dette (eller måske ikke, hvem ved, når det kommer til allergi).

Link til indlæg
Del på andre sites

Den nye dyrlæge konstaterede straks, at Silke havde ræveskab og derfor hudbetændelse. Også i trædepuderne, så hun haltede....

Efter behandling går det nu næsten helt fint. Ørerne kløer lidt, men er uden infektion. Huden er rigtig fin når hun bliver vasket i specialshampoo en gang om ugen.

 

Det var da godt, i fandt en anden dyrlæge.:-)

 

Kender du Bio-Strath?

http://www.bio-strath.ch/536.0.html

 

Det er et rigtig godt produkt.

 

Min egen første erfaring med Bio-Strath ligger mange år tilbage, det var en dværgpinscher, som haltede på skiftevis det ene og det andet ben, dyrlægen mente det var en forstrakt muskel, efter et års tid på den måde begyndte jeg, at give hende Bio-Strath, og efter 14 dage var problemet væk.

Det kom retur hver gang jeg prøvede at stoppe med Bio-Strath, men forsvandt igen efter 14 dage når hun fik det igen.

 

Min mors veninde tabte det meste af sit sparsomme hår efter lang tids svær sygdom (ikke cancer), frisøren anbefalede forskellige ting, men disse havde ingen effekt. Men efter ca. 1 måned med Bio-Strath begyndte hårene at vokse frem igen.

 

Her kan du se hvad det indeholder (bl.a. spormineraler):

http://www.bio-strath.ch/analysis.0.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kan du se hvad det indeholder (bl.a. spormineraler):

http://www.bio-strath.ch/analysis.0.html

 

Her i formiddag fik jeg en meget positiv tilbagemelding vedr. Bio-Strath. :)

 

Når vi går tur hilser vil jævnligt på en lille puddel (og dens ejer ;)), som bor længere henne i blokken.

For ca. 14 dage fortalte ejeren, at pudlen har nogle hudproblemer, noget eksem, så den får specialkost, ølgær-tabletter og binyrebarkhormon.

Jeg fortalte hende om Bio-Strath.

Nu mødte vi dem så her i formiddags, og ejeren fortalte, at pudlens pels var blevet meget mere kraftig, de havde haft gæster, som havde bemærket det, og de havde spurgt om hun havde sprungen en klipning over.

Hun fortalte også, at hun havde kunnet skære ned på dosis af binyrebarkhormon. :) :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke er undersøgt og konstateret allergisk for både støvmider og lagermider. Og så er hun også allergisk overfor en lang række pollen. Hovedsagelig forskellige græspollen.

 

Og desuden krydsreagerer hun på forskellige animalske proteiner. Og visse urter og grøntsager tåler hun slet ikke.

Det er allesammen helt naturlige proteiner, både animalske og vegetabilske.

 

Hvis hun får et kosttilskud som Bio-strath baseret på en række naturlige vegetabilske produkter (selected herbal extracts) så risikerer jeg at hendes allergi ekspolderer og jeg kan igen bruge måneder på at få den under kontrol.. :vedikke:

 

Jeg kan ikke finde noget om at bruge Bio-strath til allergihunde? Der står ikke noget om, præcis hvilke planter der er tale om i Bio-strath. Det er da fint, hvis man kan gavne sin hunds immunsystem, men hvis man samtidig udløser en allergisk reaktion, så er det værre end ingenting..

 

Silke klarer sig for tiden uden binyrebarkhormon. KUN ved at undgå de ting, hun ikke kan tåle.

 

Der er jo mange årsager til både halten og eksem. Når man tror at man kender årsagen, så skal DEN jo behandles.

 

---Men Bio-strath kurerer da hverken allergi eller ræveskab...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Her i formiddag fik jeg en meget positiv tilbagemelding vedr. Bio-Strath. :)

 

Når vi går tur hilser vil jævnligt på en lille puddel (og dens ejer ;)), som bor længere henne i blokken.

For ca. 14 dage fortalte ejeren, at pudlen har nogle hudproblemer, noget eksem, så den får specialkost, ølgær-tabletter og binyrebarkhormon.

Jeg fortalte hende om Bio-Strath.

Nu mødte vi dem så her i formiddags, og ejeren fortalte, at pudlens pels var blevet meget mere kraftig, de havde haft gæster, som havde bemærket det, og de havde spurgt om hun havde sprungen en klipning over.

Hun fortalte også, at hun havde kunnet skære ned på dosis af binyrebarkhormon. :) :)

 

Mener du ikke Anima strath?

Det er i hver fald det jeg er begyndt at give mine hunde - i sær Oscar som har fået sådan en kedelig pels efter hans loppe angreb - så det håber jeg det virker på. Jeg er kun lige begyndt så har ingen mening om det endnu.

Mine drenge fik Bio strath da de var yngre og det gjorde at de ikke blev ramt af infektioner i nær samme grad som deres kammerater - så det var alle pengene værd dengang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo mange årsager til både halten og eksem. Når man tror at man kender årsagen, så skal DEN jo behandles.

 

---Men Bio-strath kurerer da hverken allergi eller ræveskab...

 

Med den problematik, som din Silke har, kan jeg godt forstå, at du er tilbageholdende med, at prøve nye ting.

 

Ja, der kan være mange årsager til halten og eksem, og selvfølgelig skal man behandle årsagen.

 

Men da jeg for små 30 år siden havde min første dværgpinscher mente dyrlægen, at det var en forstrakt muskel, og forklarede, at det var svært at gøre noget ved det.

Der er jo nok kommet mange behandlingsmuligheder frem siden dengang.

Men da jeg stod med en hund, der haltede, og der ikke kunne gøres noget ved det, og jeg så læste om et produkt, som måske kunne have en gavnlig effekt, og ihvertfald ikke kunne skade, så mente jeg det var et forsøg værd.

 

For ca. 3 uger siden gik jeg til dyrlæge med min nuværende dp, hun havde haltet et stykke tid, jeg gav hende allerede Bio-Strath af anden årsag, men fik den tanke, at det kunne være en løs knæskal, og så måtte vi jo omkring dr. dyr.

Dyrlægen gav mig ret i, at det tydede på en løs knæskal, men da hun mærkede efter kunne hun dels mærke, at knæskallen gled til "den forkerte" side (den glider normalt til den anden side, iflg. dyrlægen), og dels kunne hun mærke, at musklerne i låret var meget spændte, og den muskel og sene, som holder knæskallen på plads virkede løs.

Så hun mente, at hunden havde hoppet forkert ell.l., så musklen/senen var blevet forstrakt.

 

Jeg skulle så give vovse noget smertestillende i 14 dage, undgå at hun kommer op i det tempo hvor hun begynder at halte og så skulle hun have nogle laserbehandlinger.

 

Sideløbende med laserbehandlingerne har jeg sat dosis af Bio-Strath lidt op, giver hende noget silicium i homøopatisk form (som også styrker bindevævet) og lidt fiskeolie.

 

Den sidste uges tid har jeg kunnet se/fornemme en lille fremgang, og i dag fik hun den sidste laserbehandling hos dyrlægen.

 

Nej, jeg forestiller mig heller ikke, at Bio-Strath kan kurere skab, men om det kan kurere allergi ved vi jo faktisk ikke, måske kan det kurere nogle former for allergi, eller måske bare dæmpe generne og nedsætte behovet for binyrebarkhormon. Og det var vel ikke så tosset endda.;-)

 

Jeg påstår ikke, at Bio-Strath kan kurere alting, jeg fortæller blot, at det er et rigtig godt produkt, som kan gavne mange, både mennesker og dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du ikke Anima strath?

 

Nej, jeg mener Bio-Strath.;-)

 

Jeg kender godt Anima Strath, men første gang jeg købte Bio-Strath (til min første dp) spurgte jeg den lokale materialist om der var nogen forskel på de to produkter, og det påstod han, at der var, men han kunne ikke fortælle mig hvad forskellen var.

 

Af den side jeg har linket til tidligere fremgår det, at de indeholder det samme, jeg kan så ikke vide, om der er forskel i mængderne.

Men jeg har altid brugt Bio-Strath, og har på den måde kunnet bruge det samme produkt til mig selv, mine børn og vores hunde, blot i forskellige dosis.

 

Bio-Strath, indhold: http://www.bio-strath.ch/analysis.0.html

 

Anima Strath, indhold: http://www.bio-strath.ch/anima-strath-analysis.0.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Nej, jeg mener Bio-Strath.;-)

 

Jeg kender godt Anima Strath, men første gang jeg købte Bio-Strath (til min første dp) spurgte jeg den lokale materialist om der var nogen forskel på de to produkter, og det påstod han, at der var, men han kunne ikke fortælle mig hvad forskellen var.

 

Af den side jeg har linket til tidligere fremgår det, at de indeholder det samme, jeg kan så ikke vide, om der er forskel i mængderne.

Men jeg har altid brugt Bio-Strath, og har på den måde kunnet bruge det samme produkt til mig selv, mine børn og vores hunde, blot i forskellige dosis.

 

Bio-Strath, indhold: http://www.bio-strath.ch/analysis.0.html

 

Anima Strath, indhold: http://www.bio-strath.ch/anima-strath-analysis.0.html

 

Ok tak for info - jeg har været inde på Anjos side og man kan jo sige at der generelt ikke ser ud til at være forskel - undtaget er prisen. Den til dyr er billigere i forhold til den til mennesker og så er der doseringen som jeg ikke tør begynde at rode med - tænker lidt i forhold til at man ikke giver for mange dråber "menneske bio strath" så der ikke gives for meget calcium, fosfor og magnesium i forhold til hunden. Min ældste beagle er 9 år så derfor skal der passes på at han ikke overdoseres, med lige netop d 3 ting.

Jeg ser hvad der sker hen af vejen og om jeg mærker eller ser nogen forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...