Hop til indhold

Hvalpe spørgsmål


Gæst Balder2552
 Share

Recommended Posts

Gæst Balder2552

Hej folksens :) jeg har fået min labrador hvalp for en uge siden og den piver hvis man ikke leger med den, skal man bare inogere det ?

 

- Han skal prøve og sove selv på fredag, hvad nu hvis han piver som han nok gør. Skal vi bare lade ham være eller skal vi lade ham pive. Fordi tænker hvis jeg tager ham ind i soveværelset igen, kan jo jo begynde forfra? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til:vinken:

 

Hvis hvalpen piver for opmærksomhed, ville jeg ignorere den fuldstændigt! Jeg har selv en schæfer, og hende var vi nok ikke konsekvente nok med på det punkt, og i dag snakker hun stadig meget hvis hun keder sig:-)

 

Med hensyn til at flytte ud af soveværelset - er der mon nogen chance for at du i nat kan sove uden for soveværelset og i nærheden af hvalpens kurv? Og sørge for at hvalpen har noget der lugter af dig?

 

Vi sov i sengen med nogle bamser som Bella havde i sin kurv om natten og når hun var alene hjemme - så duftede der altid af os:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke alle der vil have hund i soveværelset:-) For vores vedkommende er det ikke muligt, da vi har en stejl trappe. Men jeg sov på sofaen i halvanden uge, og stod op 1-2 gange hver nat.

 

Mem hvalpen skal jo bare langsomt vænnes til at sove et andet sted end i soveværelset, hvorfor jeg har foreslået at sove i nærheden af hvalpens sjovested et par nætter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Balder2552

Ja. Har også sovet ude i gangen ved ham i 3 dage, men vil gerne sove i soveværelset fredag. Men hvad hvis han begynder og pive, skal jeg så ligge med ud til ham eller ikke? Ville jo bare mene han går det til en vænne jeg kommer hvergang han piver :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du skal putte ham (vi har et putteritual der hedder: tisse af, stort kys og kram og så en godnatsnack) og så gå i seng. Hvis han begynder at pive lige når du er gået, så giv ham et par minutter til at falde til ro. Hvis han bliver ved, ville jeg gå ud og berolige.

 

Hvis han vågner om natten og piver, er det nok fordi han skal ud. Det er helt normalt at hvalpe ikke kan holde sig en hel nat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke alle der vil have hund i soveværelset:-) For vores vedkommende er det ikke muligt, da vi har en stejl trappe. Men jeg sov på sofaen i halvanden uge, og stod op 1-2 gange hver nat.

 

Mem hvalpen skal jo bare langsomt vænnes til at sove et andet sted end i soveværelset, hvorfor jeg har foreslået at sove i nærheden af hvalpens sjovested et par nætter.

 

Jeg læste det som om hvalpen allerede sov i soveværelset.. Fejltolkning kan jeg se nu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...