Hop til indhold

Ny


Gæst 3drengemor
 Share

Recommended Posts

Gæst 3drengemor

Hejsa

 

Jeg er ny her på siden og indehaver af en dejlig løvedreng der hedder Zorro, der kommer fra kennel Lykkely.

Han er knap 9 mdr, et billede kommer lidt senere.

 

Er der nogle af jer der klipper selv?

Hvor finder man vild/vejledning til det?

 

Hilsen

Jeanette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 3drengemor

Tak.

 

Han var løveklippet da vi fik ham og egentlig ville vi have ham i hvalpeklip. Man nu har vi vænnet os til det løveklippede, og det paser rigtig godt til ham. Skal se om jeg ikke kan få taget et billede af ham så man kan se ham i hel figur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor fint :-D

 

I/du kan sagtens klippe ham selv i løveklip, hvis skabelonen stadig er der, er det at følge den.. Der er også muligheden at kontakte jeres opdrætter og høre om hun vil klippe ham eller kontakte en anden löwchen opdrætter eller en anden løveejer og se om de vil klippe ham og vise jer, hvordan i selv skal gøre :-)

 

En almindelig hundefrisør kan måske også gøre det? Men der er nogen der har reglen at ejerne ikke må være til stede når hunden ordnes har jeg hørt.

 

En klippemaskine og skær er en lidt stor enkeltgangsudgift, men i forhold til at afleverer hunden hos en frisør er den hurtigt tjent ind :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 3drengemor

hundefrisør har vi ikke haft det store held med, hun kendte ikke racen og det blev lidt spøjst. Klippemaskinen er indkøbt og jeg har gjort det en enkelt gang, det blev nogenlunde;-)

Hvordan med poterne, er de kortklippede eller er de lange hår helt ned til tæerne? og så ansigtet, hvordan gør man der?

Link til indlæg
Del på andre sites

hundefrisør har vi ikke haft det store held med, hun kendte ikke racen og det blev lidt spøjst. Klippemaskinen er indkøbt og jeg har gjort det en enkelt gang, det blev nogenlunde;-)

Hvordan med poterne, er de kortklippede eller er de lange hår helt ned til tæerne? og så ansigtet, hvordan gør man der?

 

Løverne har de karakterisktiske sokker på, men tæerne bliver klippet og under trædepuderne også. Nogen vælger at lade håret ved øjne og næse gro frit og til sidst kan det lægges så det generer øjnene mindst muligt, men jeg har lært at klippe ved øjenkrogen så øjnene er fri for pels. Det kan også klippes med saks.

 

I disse to tråde kan du se löwchen udstillingsklip og der kan anes ved flere af billederne at tæerne er klippet :-)

 

http://www.hunde-forum.dk/lowchen/29355-de-damer.html

 

http://www.hunde-forum.dk/lowchen/29378-gentlemen.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher
Hejsa

 

Jeg er ny her på siden og indehaver af en dejlig løvedreng der hedder Zorro, der kommer fra kennel Lykkely.

Han er knap 9 mdr, et billede kommer lidt senere.

 

Er der nogle af jer der klipper selv?

Hvor finder man vild/vejledning til det?

 

Hilsen

Jeanette

Hej og velkommen her :-)

Hvor ser din lille dreng dejlig ud ! Mange klipper selv sine løver og som man siger så gør øvelse mester, så det er bare med at klippe igen og igen :-)

En hundefrisør plejer ikke at være den store hjælp når man vil holde den i løveklip, da de som regel ikke aner hvordan det ser ud eller hvordan man klipper den rigtigt, så det vil jeg ikke anbefale at gøre! Jeg synes derimod at du skal kontakte din opdrætter og spørge om hun ikke vil klippe ham, så du har noget at gå efter næste gang du skal klippe .. Ellers er du altid velkommen til at komme til Nordjylland, hvor jeg ved at Kennel-Lowchen altid er klar på at hjælpe alt og alle .. Hun er også god til at komme med råd og forklaringer .. Håber det hjalp lidt:mrgreen:

Hvis du har andre spørgsmål, skal du være mere end velkommen til at skrive en privat besked til mig eller bare skrive herinde.. Ellers er Kennel-Lowchen også et rigtigt godt bud på hvor man finder god vejledning.. Og hos hende, eller mig, er der intet der hedder dumme spørgsmål, så det er bare med at spørge løs :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...