Hop til indhold

Overgang fra hvalpefoderplan - voksenfoderplan (BARF)

Museklik
 Share

Recommended Posts

Freya er 9 mdr. Hun har altid været småtspisende, og BARF er det, der har fungeret bedst. Hun får lige nu 4% af kropsvægten fordelt på to daglige måltider (grunden til de 4% frem for de anbefalede 5% er, at hun spiser ikke op, og frem for at smide samme store mængde ud hver dag, har vi reduceret mængden). Hun begynder at levne lidt mere igen + er faktisk kun rigtig sulten til aften (hun er udpræget b-hund, sover længe og er en langsom starter). Ofte smider jeg en halv til en hel morgenportion ud....

Derfor overvejer vi at påbegynde ændringen fra hvalpefoderplan til voksenfoderplan - altså: til 1 måltid/dag og gradvist (over 3-4 mdr, så hun rammer et år - eller afhængig af hendes appetit) ned på 2% af kropsvægten.

Jeg tænker dog, at jeg vil vente med at indføre fastedag til hun er lidt ældre?

Lyder planen ok? Jeg er virkelig træt af at smide 100-200 g dyr mad ud hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Jeg begyndte vist egentlig bare at glemme at give morgenmad og så fik de jo det mere til aften, og så var der ikke mere i det. Det virkede fint.

Og nogle hunde kan godt selv justere når de ikke har brug for mere mad, det er måske det hun gør, eller også er hun bare lidt teenager for tiden og har en del hormoner :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Emil har kun fået mad en gang om dagen siden han var 8 mdr. Han gad ikke morgenmaden. Da vi så gik over til at fodre råt fortsætte vi bare med en gang om dagen til ham, nemlig sen eftermiddag/aften. Han får ikke 4 % af sin kropsvægt. Nok nærmere 2,5 %. Jeg vejer ikke rigtigt, men hælder op hvad jeg synes der er passende og "mærker" jævnligt på ham, for at følge udviklingen (han har jo så hulens meget pels, så jeg ikke kan nøjes med at kigge !)

Kunne du ikke bare prøve at fodre een gang og så lidt mindre og så holde øje med at hun holder vægten ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det lyder som en fin ide når hun levner.

Det vigtigste er ikke hvor meget hun får at spise, kun at hun får nok. Procentsatserne er vejledende og hvis hendes vægt er fin så har du helt sikkert fat i den rigtige ende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites