Hop til indhold

Hvalpetræf


Missing
 Share

Recommended Posts

Gæst little-wagner

Hehe det ser godt nok dejlig ud, Glade hunde og gode billeder

Også er det bare fedt at det er så festligt :mrgreen:

men det bedste af det hele og hundene ser glade ud :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er to, der godt kunne trænge til en nedklipning og derefter fast børstning.

 

Der er slet ingen problemer med så mange sammen :hjerte: Der var jo også tre, der ikke var familie (et pudelmix, en Briard og en Spinone)

 

Mht pelsplejen, så er længere pels = mere fast pleje. Eftersom min får lov at bade hver dag og rende i krat og skov, så er det ikke optimalt med alt for lang pels. Den skal børstes efter den har været våd, og ja, det er han så stort set hver dag. Den nemmeste er klar helt nedklippet (som den store lyse grå), men jeg er mere til mere pels. Buzz har længere pels på benene og er ved at vokse lidt ører ud igen (jeg klippede al pelsen af dem for at få hvalpepelsen væk)

 

Jeg synes faktisk ikke, at pelsplejen er det store problem. Så længe man er på forkant og børster engang imellem (og så holder en nem klip) Al den tid man ellers kunne bruge på at støvesuge og fjerne hår, kan jo gå med det :blink:

 

Med pelspleje tænker jeg også på klipning, plukke hår i ørene, børste, filtre burre ud af ørene og andre steder og hvor meget jord kan sådan en ikke lige slæbe med ind efter en tur ved hesten..

 

Og jeg har ikke rengøringsvanvid, så bruger ikke fandens meget tid på at fjerne hår i hjemmet selvom jeg har to fælde hunde..

 

Jeg har jo passet en mellempudel i 10 dage af flere omgange, den sødeste lille hund! og ca. hver anden dag skulle jeg lige rede øre og hale ud (som var det der var langt) og det var jo sådan set fint nok..Men så skal dyret jo stadig klippes hver anden måned! Gør du det selv og er det til at finde ud af?

 

Men jeg er vild med pudeltemperamentet og blandt andet netop det at det også er mit indtryk at de er meget uproblematiske med andre hunde og at de har humor:)

 

Vil gerne møde nogle flere storpudler, kan man ikke komme med til sådan et pudeltræf engang?;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Med pelspleje tænker jeg også på klipning, plukke hår i ørene, børste, filtre burre ud af ørene og andre steder og hvor meget jord kan sådan en ikke lige slæbe med ind efter en tur ved hesten..

 

Og jeg har ikke rengøringsvanvid, så bruger ikke fandens meget tid på at fjerne hår i hjemmet selvom jeg har to fælde hunde..

 

Jeg har jo passet en mellempudel i 10 dage af flere omgange, den sødeste lille hund! og ca. hver anden dag skulle jeg lige rede øre og hale ud (som var det der var langt) og det var jo sådan set fint nok..Men så skal dyret jo stadig klippes hver anden måned! Gør du det selv og er det til at finde ud af?

 

Men jeg er vild med pudeltemperamentet og blandt andet netop det at det også er mit indtryk at de er meget uproblematiske med andre hunde og at de har humor:)

 

Vil gerne møde nogle flere storpudler, kan man ikke komme med til sådan et pudeltræf engang?;)

 

 

Buzz slæber ikke mere skidt med ind end andre hunde :hmm: Jeg klipper efter behov og klarer det selv. Det tager vel en times tid for både ansigt/poter og krop. Ørerne er sådan at tage et nap eller to hver dag, ellers en gang om ugen samtidig med kløer og en hurtigt overbørstning.

 

Lige det her var kun familietræf. Jeg har faktisk ikke været med til træf i pudelklubben

Link til indlæg
Del på andre sites

Buzz slæber ikke mere skidt med ind end andre hunde :hmm: Jeg klipper efter behov og klarer det selv. Det tager vel en times tid for både ansigt/poter og krop. Ørerne er sådan at tage et nap eller to hver dag, ellers en gang om ugen samtidig med kløer og en hurtigt overbørstning.

 

Lige det her var kun familietræf. Jeg har faktisk ikke været med til træf i pudelklubben

 

Men bare det at skulle huske sådan noget..jeg er bare så bange for at ende med sådan en dårligt holdt hund som der er et par stykker af på dine billeder..Men det kan godt være det ikke er så slemt som man tænker det til, når man ikke er vandt til det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men bare det at skulle huske sådan noget..jeg er bare så bange for at ende med sådan en dårligt holdt hund som der er et par stykker af på dine billeder..Men det kan godt være det ikke er så slemt som man tænker det til, når man ikke er vandt til det..

 

Slet slet ikke. Jeg vil være rimelig skråsikker og sige, at de to på billedet så godt som aldrig bliver børstet. Jeg synes ikke det er svært at huske lige at tage en kam engang imellem. Og så længe pelsen ikke bliver meget lang, så er den nem (imo)

Link til indlæg
Del på andre sites

Med pelspleje tænker jeg også på klipning, plukke hår i ørene, børste, filtre burre ud af ørene og andre steder og hvor meget jord kan sådan en ikke lige slæbe med ind efter en tur ved hesten..

 

Og jeg har ikke rengøringsvanvid, så bruger ikke fandens meget tid på at fjerne hår i hjemmet selvom jeg har to fælde hunde..

 

Jeg har jo passet en mellempudel i 10 dage af flere omgange, den sødeste lille hund! og ca. hver anden dag skulle jeg lige rede øre og hale ud (som var det der var langt) og det var jo sådan set fint nok..Men så skal dyret jo stadig klippes hver anden måned! Gør du det selv og er det til at finde ud af?

 

Men jeg er vild med pudeltemperamentet og blandt andet netop det at det også er mit indtryk at de er meget uproblematiske med andre hunde og at de har humor:)

 

Vil gerne møde nogle flere storpudler, kan man ikke komme med til sådan et pudeltræf engang?;)

 

Er sikker på jeg gerne må tage dig med en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...