Hop til indhold

Hvalpetræf


Missing
 Share

Recommended Posts

Buzz og jeg har mødtes med de fleste af hans søskende til træf og hygge. Der kom 5 fra første kuld (ud af 6) og 5 fra andet kuld (ud af 7). Buzz er fra det yngste kuld.

 

Det er helt utroligt, så stor forskel der er på dem. Meget skyldes selvfølgelig klipningen.

 

Jeg havde naturligvis taget kamera med - der er langt flere billeder, men jeg prøver lige det der med begrænsning :genert:

 

Buzz og jeg var første på stedet. Så dukkede der flere op.

 

Først møder Buzz sin storebror (teknisk set samme farvevariant, men to vidt forskellige hunde)

 

IMG_2115.jpg

 

 

Sølvfarvet bror fra samme kuld som Buzz (og en af de hvalpe, jeg var smask-forelsket i - er du gal han er blevet stor :lun: ....og korthåret)

 

IMG_2118.jpg

 

 

Sølvfarvet storebror...jo jo, der er fjedre indbygget :lol: Han er den største af dem alle

 

IMG_2120.jpg

 

 

Mor :hjerte:

 

IMG_2122.jpg

 

 

Buzz, Største storebror og så en gæstehund, som de ikke er i familie med, men som bor sammen med Bernhard (en af Buzz søskende)

 

IMG_2123.jpg

 

 

*weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee*

 

IMG_2138.jpg

 

 

IMG_2148.jpg

 

 

Sidst afsatte han fra Buzz kuld. Igen teknisk samme farve som Buzz, men Buzz er grånet meget mere end ham her (som jeg også overvejede at hente flere gange :lol:)

 

IMG_2165.jpg

 

 

Så fik vi besøg af en hund, der synes forsamlingen var vældigt spændende :lol:

 

IMG_2167.jpg

 

 

Farver og klip i et virvar

 

IMG_2192.jpg

 

 

Klipvarianter igen

 

IMG_2197.jpg

 

 

IMG_2199.jpg

 

 

Buzz og bror fra samme kuld (de er samme farvevariant, så det er tydeligt, at Buzz bliver lidt lysere end sin bror)

 

IMG_2261.jpg

 

 

Gæstehund og Buzz

 

IMG_2310.jpg

 

 

 

Bror fra samme kuld

 

IMG_2357.jpg

 

Bror fra samme kuld (minder helt utroligt om Buzz....virkelig meget..bare anden klip)

IMG_2362.jpg

 

 

Bror fra 1. kuld

 

IMG_2361.jpg

 

 

Bror fra 1. kuld

 

IMG_2372.jpg

 

 

Bror fra samme kuld og søster fra 1. kuld (søster er den farve, som Buzz nok ender med at blive :hjerte:)

 

IMG_2421.jpg

 

 

Farveforskel på Buzz og bror fra samme kuld i samme variant

 

IMG_2479.jpg

 

 

HUNDELAGKAGE :klap:

 

IMG_2498.jpg

 

 

IMG_2519.jpg

 

Med lidt på snuden :hjerte:

 

IMG_2539.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Festlig forsamling - Pudler ser altid så smilende ud :hjerte:

 

Det klip som moderen og nogle af hvalpene har - med langt hår på ben, ører og hale - var også sådan min barndoms Pudel/Terrier var klippet. Det look kan jeg rigtig godt lide. Jeg er ikke så vild med klippede ører, men når jeg tænker tilbage på alle de gange Bingo havde ost eller andre klæbrige ting tygget godt og grundigt ind i ørerne, kan jeg godt se det praktiske i det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan slet ikke se billederne :/

 

Stadig ikke?

 

Festlig forsamling - Pudler ser altid så smilende ud :hjerte:

 

Det klip som moderen og nogle af hvalpene har - med langt hår på ben, ører og hale - var også sådan min barndoms Pudel/Terrier var klippet. Det look kan jeg rigtig godt lide. Jeg er ikke så vild med klippede ører, men når jeg tænker tilbage på alle de gange Bingo havde ost eller andre klæbrige ting tygget godt og grundigt ind i ørerne, kan jeg godt se det praktiske i det :lol:

 

Hvis man holder dem så langhårede på ben/ører m.m., så er der en del pelspleje. De skal børstes en del for ikke at filtre. Buzz får længere ører igen (det har han haft før), men det bliver ikke så langt som de andres. Jeg vil hellere bruge min tid ude i naturen med ham, end med kam i hånd :lol: Al respekt for dem der gider.

 

Han får også lidt mere pels på benene, men ikke så meget mere endnu. Jeg kan nøjes med en meget kort gennembørstning en gang om ugen.

 

Skønne billeder:lun: - ser ud til at I havde en god dag!

 

Fantastisk dag :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Festlig forsamling - Pudler ser altid så smilende ud :hjerte:

 

Det klip som moderen og nogle af hvalpene har - med langt hår på ben, ører og hale - var også sådan min barndoms Pudel/Terrier var klippet. Det look kan jeg rigtig godt lide. Jeg er ikke så vild med klippede ører, men når jeg tænker tilbage på alle de gange Bingo havde ost eller andre klæbrige ting tygget godt og grundigt ind i ørerne, kan jeg godt se det praktiske i det :lol:

 

Den klipning hedder terrierklip. :blink:

 

Groa har korte ører, eller får hun hele tiden snask i dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønne billeder - sikke en dejlig forsamling :lun:

Skal ikke have en Puddel, men kunne godt gå hen over blive lidt forelsket i det klip med lange øre og lidt pelslængde på benene :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stadig ikke?

 

 

 

Hvis man holder dem så langhårede på ben/ører m.m., så er der en del pelspleje. De skal børstes en del for ikke at filtre. Buzz får længere ører igen (det har han haft før), men det bliver ikke så langt som de andres. Jeg vil hellere bruge min tid ude i naturen med ham, end med kam i hånd :lol: Al respekt for dem der gider.

 

Han får også lidt mere pels på benene, men ikke så meget mere endnu. Jeg kan nøjes med en meget kort gennembørstning en gang om ugen.

 

 

 

Fantastisk dag :lun:

 

 

 

Jo nu kan jeg :D fantastiske billeder :D de ser godt nok ud til at have råhygget sig :D

Link til indlæg
Del på andre sites

uha, mor er smuk:hjerte: Og så ham den store sølv bror.. men det er nok pelsen der gør det, elsker også de lange ører:)

 

Nogle af dem ligner da nogen der godt kunne bruge lidt mere pelspleje?

 

Slet ingen problmer med så mange hunde sammen?

 

mig kan godt lide pudler og alt indeni en pudel er bare lige mig...der er bare den faktor der hedder pelspleje..suk

Link til indlæg
Del på andre sites

uha, mor er smuk:hjerte: Og så ham den store sølv bror.. men det er nok pelsen der gør det, elsker også de lange ører:)

 

Nogle af dem ligner da nogen der godt kunne bruge lidt mere pelspleje?

 

Slet ingen problmer med så mange hunde sammen?

 

mig kan godt lide pudler og alt indeni en pudel er bare lige mig...der er bare den faktor der hedder pelspleje..suk

 

Ja der er to, der godt kunne trænge til en nedklipning og derefter fast børstning.

 

Der er slet ingen problemer med så mange sammen :hjerte: Der var jo også tre, der ikke var familie (et pudelmix, en Briard og en Spinone)

 

Mht pelsplejen, så er længere pels = mere fast pleje. Eftersom min får lov at bade hver dag og rende i krat og skov, så er det ikke optimalt med alt for lang pels. Den skal børstes efter den har været våd, og ja, det er han så stort set hver dag. Den nemmeste er klar helt nedklippet (som den store lyse grå), men jeg er mere til mere pels. Buzz har længere pels på benene og er ved at vokse lidt ører ud igen (jeg klippede al pelsen af dem for at få hvalpepelsen væk)

 

Jeg synes faktisk ikke, at pelsplejen er det store problem. Så længe man er på forkant og børster engang imellem (og så holder en nem klip) Al den tid man ellers kunne bruge på at støvesuge og fjerne hår, kan jo gå med det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en skøn poodle-bande :lun:

 

Du skriver, at der ikke var nogen problemer med flokken. Er det sådan generelt med pudler, ved du det? Altså, at de er gode til at omgås fremmede hunde...

 

Klipper du selv Buzz? Han ser dejlig sporty ud uden at være helt skaldet :-)

 

Jeg har selv en svaghed for pudler - de er bare skønne :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en skøn poodle-bande :lun:

 

Du skriver, at der ikke var nogen problemer med flokken. Er det sådan generelt med pudler, ved du det? Altså, at de er gode til at omgås fremmede hunde...

 

Klipper du selv Buzz? Han ser dejlig sporty ud uden at være helt skaldet :-)

 

Jeg har selv en svaghed for pudler - de er bare skønne :lun:

 

Det er en generel pudelting (i hvert tilfælde de store) Jeg har mødt en enkelt, der ikke var god til andre, men der tror jeg helt klart, at opdrættet har været medvirkende til det (den han var på ingen måde relateret til de her)

 

Jeg klipper ham selv :blink: Jeg vil nemlig gerne have en sportsmodel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en skøn poodle-bande :lun:

 

Du skriver, at der ikke var nogen problemer med flokken. Er det sådan generelt med pudler, ved du det? Altså, at de er gode til at omgås fremmede hunde...

 

Klipper du selv Buzz? Han ser dejlig sporty ud uden at være helt skaldet :-)

 

Jeg har selv en svaghed for pudler - de er bare skønne :lun:

 

Nu var det ikke mig, du spurgte, og jeg har jo ikke selv pudel... men min oplevelse er, at pudler generelt kommer rigtig godt ud af det med andre hunde, også helt fremmede hunde, og at de ikke ønsker konflikter. Dem, vi møder i forskellige sammenhænge, er altid venlige og sociale og vil gerne hilse/lege, men er rigtig gode til at forstå, hvis den anden hund ikke gider, og i så tilfælde er de ikke anmassende. Selv Buzz, der er glad og energisk "jeg-vil-såååå-gerne-lege"-hoppeboldsunghund forstod med det samme, da Tyson sagde, at det gad han altså ikke, og respekterede det. I samme øjeblik, Tyson besluttede sig for, at det da måske kunne være ok at lege lidt alligevel, var han selvfølgelig klar på sjov - men uden at blive for voldsom og overivrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var det ikke mig, du spurgte, og jeg har jo ikke selv pudel... men min oplevelse er, at pudler generelt kommer rigtig godt ud af det med andre hunde, også helt fremmede hunde, og at de ikke ønsker konflikter. Dem, vi møder i forskellige sammenhænge, er altid venlige og sociale og vil gerne hilse/lege, men er rigtig gode til at forstå, hvis den anden hund ikke gider, og i så tilfælde er de ikke anmassende. Selv Buzz, der er glad og energisk "jeg-vil-såååå-gerne-lege"-hoppeboldsunghund forstod med det samme, da Tyson sagde, at det gad han altså ikke, og respekterede det. I samme øjeblik, Tyson besluttede sig for, at det da måske kunne være ok at lege lidt alligevel, var han selvfølgelig klar på sjov - men uden at blive for voldsom og overivrig.

 

Nemlig :hjerte: Han prøvede at lege med en flatter-hvalp på 14 uger i går (for Maya var travlt optaget af at grave eftermus) Der lagde han sig helt ned og lavede legebevægelser liggende, fordi den lille flatter var lidt nervøs

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak fordi I deler jeres pudel-erfaringer :5up: Mit eget indtryk er også, at pudler er ukomplicerede med andre hunde, men det er altid dejligt at høre andres meninger.

 

Jeg overvejer, at Selma skal ha' en pudel-lillesøster på et tidspunkt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun anbefale en pudel :lun: :5up:

 

Ja, jeg er helt enig, og jeg tror også, at en mellempudel vil være et godt match til en basenji, som er omkring 41 cm i højden. Selv om Selma er 7 år nu, så er hun stadig meget aktiv og legesyg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en generel pudelting (i hvert tilfælde de store) Jeg har mødt en enkelt, der ikke var god til andre, men der tror jeg helt klart, at opdrættet har været medvirkende til det (den han var på ingen måde relateret til de her)

 

Jeg klipper ham selv :blink: Jeg vil nemlig gerne have en sportsmodel :mrgreen:

 

Pudler er gode til at omgås andre. Vi har været til flere træf i PK, det går i reglen godt, når blot ejerne lige husker at holde øje med deres krøller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...