Hop til indhold

Hugormebidsforebyggelse?


Trei
 Share

Recommended Posts

Vi skal på ferie i Vestjylland om ikke så længe og sommerhuset ligger lige ud til heden og der vil blive gået mange ture der. Bør jeg for en sikkerheds skyld have et eller andet i baghånden hvis nu Ozzie skulle være så uheldig at blive bidt af en hugorm? Ville I tage noget med?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad vil du da tage med?

 

Nøglerne til bilen, så du kan komme afsted til dylle, samt et par gode arme så du kan bære kræet til bilen.

Ellers er der ikke så vanvittigt meget du kan gøre.

 

 

Og jeg er vokset op "derude på heden". Har endnu til gode at stå i situationen med en hund, selvom jeg i dén grad går rundt i terrænet, og ikke på vejene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Piller? Det er jeg nysgerrig efter! Min eneste viden er fra myndeklubben, hvor en hund blev vildt syg og der var ingen danske dyrlæger med modgift, de måtte helt til Norge efter det

 

Ja, hvis jeg husker rigtigt så er det noget med at man kan få en pille eller to som man kan give sin hund hvis den bliver bidt, man skal stadig skynde sig til dyrlæge og al det der men pillerne skulle vist købe lidt tid. ... måske jeg bare skal ringe til dyrlægen imorgen og høre om det, nu når jeg også får gjort dig nysgerrig. Vi må da vide det. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Ja jeg er også nysgerrig, da jeg har en hund med snuden i samtlige huller, som hun overhovedet kan finde...

Sidste gang var det halen på en brun "slange", der skyndte sig væk... :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var teenager, havde vi en hund der havde snuden for langt fremme på en ferie ved vestkysten.

Vi var ude og gå da han blev bidt af en hugorm. Han peb og lagde sig ned og savlede helt vildt.

Vi fik ham lokket med hjem til sommerhuset og der blev ringet til en dyrlæge der bad os komme derind.

 

Han fik nogle sprøjter med forskelligt medicin. Tror måske der også har været noget adrenalin i en af dem, og så kunne vi tage ham med hjem igen.

 

Dagen efter var han klar igen. Noget træt og MEGET hævet fra læberne og ned til brystkassen.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg færdes i hugorme land med 4 hunde i 12 år. En gang er den ene hund blevet bidt op i lysken af en hugorm.

Han vejede 16 kg. og lagde sig ned med det samme. Far bar ham ud af skoven og vi hentede bilen og fik ham kørt hjem. Ringede selvfølgelig til dyrlægen allerede ude i skoven men hun var desværre ude på en anden opgave, men bad os vente. Hunden var dårlig, og der gik en time inden vi fik dyrlæge hjælp. Dette var en lørdag. Dyrlægen kom og gav en masse som skulle hjælpe. Søndag var han lidt bedre, men ikke meget. Mandag var der stadig ikke de store fremskridt. Da var vi afsted med ham igen og han fik mere modgift. Han klarede den og kom sig uden mén. Dog fik vi besked på at han altså skulle have været ind igen søndag, men det ved vi så til en anden gang. det er jo svært at vurdere om hunden er blevet tilstrækkelig frisk til at den bare skal komme sig.

 

Gå du bare tur og lad være med at bekymre dig :) Mine hunde har i hvert fald klaret sig i alle de år, og jeg har årligt set mange hugorme og kun denne ene gang er hunden blevet bidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...