Gæst Cæsar2011 Skrevet Juni 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2012 Jeg har en gravhunde-hvalp på snart 18 uger. Han er sød og dejlig, men jeg synes at han virker meget bange og utryg. Går jeg ind i et andet rum, gør og piver han til jeg kommer ud igen, skal han lige vente i bilen mens jeg betaler bensin, gør og piver han, dette er også hvis der er nogen andre hos ham, feks, min kæreste, som også bor her. Det værste er dog, når han står bundet. Han gør hysterisk og pivir og græder, indtil jeg kommer ud igen. Min gamle hund gjorde også alt dette, så hvad er det lige, jeg gør galt? Den anden hund gøede dog ikke hvis der var andre hos ham, men det gør den lille nye Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Juni 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2012 Du skal vænne hvalpen til gradvist at kunne håndtere disse situationer, dvs. du lukker bare lige døren efter dig og komer derefter tilbage som intet var hændt. Jeg kan godt forstå din hvalp er ked af at stå afbundet ved en butik, du forlader ham jo og han bliver utryg i situationen hvilket han udtrykker, så du kan høre det. Vær opmærksom på at det han gør/den stemning han er i i en situation, er det han forbinder samme og lignende situationer med, næste gang han står i den. Det han derfor lærer hvis du fortsætter fremover er at utryghed hører til disse situationer og at den adfærd han viser nu er den der hører til situationen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sws Besvaret Juni 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2012 Problemet er måske, at han er ny;-) Han er ikke blevet vant til stedet endnu. Han kender jo egentlig kun dig/jer;-) Så måske, at du ikke skulle gå væk fra ham, de første par uger;-) Derefter kan du begynde at gå væk fra ham lidt af gangen:-) Gør det gradvist;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hgb Besvaret Juni 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2012 Jeg vil anbefale dig at læse nogen bøger om hundeadfærd, fx af Lone Greva eller Irene Jarnved - eller læse på nettet. Der kan du få en masse basal viden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cæsar2011 Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Problemet er måske, at han er ny;-) Han er ikke blevet vant til stedet endnu. Han kender jo egentlig kun dig/jer;-) Så måske, at du ikke skulle gå væk fra ham, de første par uger;-) Derefter kan du begynde at gå væk fra ham lidt af gangen:-) Gør det gradvist;-) Har også tænkt på at det er fordig at han er så ny, men den anden hund var jo ikke ny til sidst, og han gøede hele tiden lige galt.. Det er heller ikke noget problem at være alene hjemme.. han ikke når jeg går ud og han skal være alene hjemme. Men hvis jeg lige går på wc, i bad eller lignende, så er den helt gal Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cæsar2011 Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Vil jeg prøve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Hvordan ved du at han ikke reagerer på samme måde når han er alene hjemme? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cæsar2011 Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Det ved jeg fordi jeg ville kunne høre ham gø gennem døren når jeg går ned ad trappen, og jeg har spurgt mig for hos dem der bor under og ved siden af, og de siger at han hverken gør eller piver, og de ville kunne høre det, da vi bor i et stort hus, som er delt op i 4 lejligheder, der er kun tynd væg mellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts