Gæst jepsen Skrevet Juni 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2012 Dupond har den sidste måned sovet meget, været rigtig træt, spist meget, haft lettere til stres, tisset meget, kastet op og haft diarre. Nu har han fået taget blodprøver og de viser hans nyre-tal er lave Han skal ind igen og undersøges. Der vil de så beslutte, om han skal på meds eller om vi skal vente. Nogen der har erfaring med nyre-tal???? Er der noget, jeg kan gøre, for at "hjælpe" ham? Ændre kost eller noget? Jeg kan klare afrevne negle, glas i poter osv. Det her er lige lidt stor en mundfuld. Jeg prøver at tage den med ro, men jeg er virkelig bekymret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Åh da, det lyder da ikke godt. Måske du kunne ringe til dyrlægen og høre om foder? Min Luna havde høje levertal og har en sart lever, så der skulle vi ind og kigge på andet foder. God bedring til Dupond Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Åh da, det lyder da ikke godt. Måske du kunne ringe til dyrlægen og høre om foder? Min Luna havde høje levertal og har en sart lever, så der skulle vi ind og kigge på andet foder. God bedring til Dupond Tusind tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Nej har ikke rigtigt hørt om det, kun forhøjet nyretal, men ved dem er det noget med special kost (tørfoder, diætfoder). Håber i finder ud af det :ae: Men det lyder som om din dyrlæge er i gang med en god udredning. Hvad har han kastet op, sit foder eller hvordan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Nej har ikke rigtigt hørt om det, kun forhøjet nyretal, men ved dem er det noget med special kost (tørfoder, diætfoder). Håber i finder ud af det :ae: Men det lyder som om din dyrlæge er i gang med en god udredning. Hvad har han kastet op, sit foder eller hvordan? Det var kun galde, der kom op. Jeg kan finde alt muligt om forhøjet nyre-tal , men intet om for lavt! Så det besværliggør lidt situationen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Greyhounds Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Hvad er det egentlig de tal fortæller? Hvad måler man og hvad er et godt nyretal? God bedring til Dupond. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst boble Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 for lave tal BEHØVER IKKE at værer dårligt... de tal man går ud fra er et estimat at hvad GENNEMSNITTET's tal er... og med mindere at i har gl blodprøver liggende kan ikke garanterer at hans normal nyrer værdier bare ligger lavt... selvfølgeligt skal det tages seriøst men træk vejeret og se hvad dr.dyr siger... ved du precis hvilken nyrer værdier det er der er lave??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 På min 1 ste genbrugshund , der ofte havde tarmsmerter , mener jeg de målte noget alal restprotein i blodet, og hvis det var højt, kunne det nærmest virke som en blodforgiftning. Her måske kødindhold, som nyren ikke kunne omsætte???? Idag er der nok kommet mere jhandy analysemetoder, så måske måler de på et stof, der viser nyrerens funktionsevne, , som så er for lav. Min hund fik så hjemmelavet foder og klarede det fint. Men med mindre kød i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 for lave tal BEHØVER IKKE at værer dårligt... de tal man går ud fra er et estimat at hvad GENNEMSNITTET's tal er... og med mindere at i har gl blodprøver liggende kan ikke garanterer at hans normal nyrer værdier bare ligger lavt... selvfølgeligt skal det tages seriøst men træk vejeret og se hvad dr.dyr siger... ved du precis hvilken nyrer værdier det er der er lave??? Nej ved ikke hvilke nyre-værdier, der er lave. Jeg ringer til Dr. Dyr mandag, så jeg kan få lidt svar. Han har også en RIGTIG lav hvile-puls. Dr. Dyr sagde, at det kunne være fordi han er i ENORM god form eller også hænger det sammen med nyrene. Men jeg trækker vejret og slapper af. Dupond har været i godt humør i dag og har løbet mere end han har de sidste 5 dage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts