Hop til indhold

Overtagelse af ældre hund - hvad gør vi?


Gæst Brutax
 Share

Recommended Posts

Gæst Brutax

Hej,

 

 

vi har for en måned siden overtaget en 5 årig hun-hund, en blanding af en japansk spidshund og shetland sheepdog. Vi kender lidt til dens opvækst, og den har ikke haft de bedste ejere. Manglende gåture, leg og opdragelse. Den er hverken vant til andre hunde eller mennesker.

 

 

Den virker glad og efterhånden tryg, når den er omkring os. Vi er begyndt med lidt lydighedstræning og det går ret fint, den kan til tider virke underdanig og lidt sky når den får ros eller er bange for at gøre noget forkert.

 

 

Vi oplever en del problemer når det ringer på døren og særligt hvis det er høje yngre fyre der er på besøg, damer/piger reagerer den ikke så kraftigt på. Den flyver op og gøer vildt når der er nogen ved døren og den gøer fra den høre nogen ved døren og indtil den kommer til døren og den fortsætter også når vi åbner og lukker folk ind. Den har 2 gange snappet en høj fyr.

Er der nogen der har et bud på hvad vi kan gøre for at få dens gøen og snappen stoppet?

Vi har prøvet en del og bl.a. kommandoen 'stille' og lokken med godbidder, men den lytter ikke på os når først den er i gang ved døren.

 

 

Vi oplever flere problemer, men dette med gøen og snappen er det værste. Den er også ret ustyrlig når vi møder andre hunde/personer når vi er ude at gå tur.

 

 

Alle ideer/foreslag modtages med kys-hånd :)

 

 

Vh.

de lidt fortvivlede hundeejere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber Ninjamor ser dette indlæg, det tør jeg kke svarer på.

Har selv haft en genbrugshund, der hidsede sig voldsomt op ved gæster, men med tiden faldt han ned, husker dårligt hvad jeg gjorde. Jeg har jo altid mere end een og de hidser hnanden op.

Men nye hunde kan virke meget frustrerede, når andre en nærmeste familie lukkes ind i deres hjem. Du skal i hverfald forhindre at hans udfald mod fremmede lykkedes, enten ved at lukke ham væk eller tage ham i snor. Og så evt vente med sammenføring, stadig i snor , når de farlige høje fyre sidder bænket stille og roligt. Så kan de evt haste en godbid uden at kigge på ham. Så han opfatter gæster som positive. Og lad dem ikke røre ved ham uden han viser stor positiv interesse for kontakt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld ,læste godt det er en tæve. Mht hunde og mennesker på gåture, så oplevede jeg det samme, så langsom tilvænning og gå i en stor bue udenom alle. Og hvis hun viser aggresivt eller urolig adfærd, har afstanden været for kort.

Så i skal lære at aflæse dette på hendes reaktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh det lyder ikke sjovt. Jeg håber at der kommer mere kyndige personer på banen end mig. Mht. Stille kommandoen, så er den nemmere at indlære når hun ikke er ophidset. Altså lær den en gø kommando, og så lær den stille i den sammenhæng.

Når kommandoen sidder der, kan i begynde at bruge den når der er folk ved døren.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst sarafia

Mange af de omplaceringshunde vi har haft igennem her har gjort det samme. Der har vi simpelthen stillet en bøtte med pølsestykker på trappen (vi har trappe op til hoveddøren) og en lille seddel på døren med stor skrift skrevet : LÆS FØR DU BANKER/RINGER PÅ!!! forklaret på sedlen at de nu starter et orgie af gø og det er det vi træner, så skrevet de skal tage en håndfuld pølser med ind og smide på gulvet til hunden. således er hunden beskæftiget med at finde pølsestykker på gulvet og ænser egentlig ikke gæsten før man er kommet ind osv. Det har virket her på en 10-15 hunde. og ja vi har flere hunde og har ikke haft slagsmål pga. det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...