Hop til indhold

Malinois hvalp!


Gæst Vibe
 Share

Recommended Posts

Jeg har læst et par gange, at belgierejere herinde SKAL vise billeder, så here goes :lol:

 

Hun er 6 uger på billederne, og skal hentes om 1½ uge, når hun er 8 uger! Behøver jeg sige, at vi glæder rimelig meget?? :banan:

 

Hun er fra kennel Zerberusdk, af brugslinjer og skal bruges til IPO. Og så er hun en værre charmetrold :hjerte: Og vi har valgt, at hun skal hedde Ducati (som motorcyklen).

 

d (9).jpg

 

Mon der er andre med malle-hvalpe herinde for tiden?

D.jpg

d (4).jpg

d (5).jpg

d (7).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser hun sød ud, tillykke med hende!

 

Er det normalt med hvide poter på den race, det synes jeg aldrig jeg har set før?

 

Det tænkte jeg også? Jeg ved de må have hvide tåspidser og lidt hvidt på brystet, men sådan en nærmeste hel hvid pote som den der, er jeg godt nok også lidt i tvivl om egentlig er hel gangbar? :hmm:

 

 

Men über kær er hun da i hvert fald :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de søde kommentarer til den lille bandit :mrgreen:

 

Ang det hvide, så nej det er ikke så ofte de har det. hendes far (daneskjold aragon) har hvidt bryst, så det er fra ham nogle af hvalpene har fået hvidt. Det er jo slet ikke relevant for os, om det er tilladt eller ej, da vi aldrig skal udstille hende. Men kiggede da lige i racestandarden, og der står at en smule hvidt på bryst og tæer er tilladt.

 

Men der findes skam udstillingsmalinois - men deres sind og arbejdsegenskaber er mere lig tervuren end en "rigtig malinois". Og så er der lidt forskel på udseendet, de har mindre ører, tit lidt kraftigere og med lidt mere pels.

Redigeret af Vibe
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Det gir simpelthen ingen mening i hele verden at tage en af de (eller måske nærmere dén) aller bedst arbejdende brugshunde og begynde at lege udstillingshund med den.

Selvfølgelig må man udstille sin malle, men er man ikke interesseret i at arbejde ganske målrettet med den, så skal man bare holde snitterne væk og købe en anden race som man kan udstille.

 

Billedet af udstillingsmodellen skriger til himlen, selv om det er en af de racer med størst spredning i typen, så synes jeg simpelthen ikke det ligner en malle, en belgier ligner det, men ikke mallen.

Jeg tænker så ikke umiddelbart brugslinje når jeg ser det andet billede, de maller jeg har set og kendt til har ihvertfald været af en andet type.

 

Nå, men det korte af det lange :pift:

 

Dejligt at du har valgt en brugshund for at bruge den, og selvfølgelig skal sådan en hedde Ducati det ville være jævnt selvmodsigende at kalde den for Harley ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fuldstændig enig med dig. jeg synes det er ærgeligt at så mange racers oprindelige brugsegenskaber er avlet fuldstændig væk pga ønsker om et specielt udseende. fx den langhårede collie. Heldigt at der i nogen racer fortsat avles i brugslinjer også som med border, aussie, schæfer osv.

 

Ang billederne, ja jeg synes også show-mallerne har et rigtig belgierfjæs. at den anden ikke ligner de brugsmaller du har set, tjah - de ser jo også forskellige ud:-P her er et billede af Ducatis far, han er så ret stor 40 kg:

 

Daneskjold-Aragon-----7nqt5_c-G3OrKNuBWYxvCaKoE44d7knzQ8yIZlYliZc,.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bjyrka

Jeg fik min Malinois sidste søndag 17 juni,hun er bare dejlig hun følger mig overalt på farmen og hvis hun ikke kan finde mig går hun til mit kontor og sidder og venter,det gør hun også hvis jeg kører hj.fra. inden jeg vil køre siger jeg til en ansat om at se efter hende,når jeg kommer hjem siger han det var sgu let for da du var ude af indkørslen gik hun på kontoret og er ikke set siden.Hun er altså kun 75 dg gammel,jeg synes hun er fantastisk.

 

Vh Niels

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...