Gæst Minini Skrevet Juni 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2012 Vi har for 2 uger siden fået en lille labrador. Eller lille og lille, han vejede 13 kg som 11½ ugers hvalp. Han har været eksemplarisk, og vi har en god kontakt med ham. Han forstår et nej, og klarer flot at være alene hjemme. Men... Når vi har været ude på vores store græsplæne og tisse, eller har gået en tur, vil han ikke med ind. Han trækker ikke i snoren eller piver, men sætter sig bare demonstrativt ned med logrende hale. Hvad skal vi gøre? Vi er meget modstander af ryk i snoren, og prøver med godbidder, opmuntrende ord, "løbe om kap ind", men ingenting virker. De sidste to gange han har gjort sådan, har vi simpelthen løftet ham og båret ham ind, og derefter rost ham for at være rolig og sidde pænt når vi kommer ind. Men det er ikke meningen vi skal løfte på ham, og der vil ikke gå lang tid før vi ikke kan løfte på ham mere. Hjælp! Venlig hilsen Eigils mor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 stort tillykke med ham! hvad med nogle endnu bedre godbidder, små pølsestykker fx så skal han nok følge med... Og husk indimellem at sidde og hygge lidt med ham. Og så er det for resten forbudt at fortælle om ny hvalp uden at der følger billedspam med! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Minini Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Han får slet ikke menneskemad. Vil det ikke gøre hans mave tosset at få andet end hans hundemad? (som han er helt tosset med:) ) En forfærdelig gang billedspam kommer i aften;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Han får slet ikke menneskemad. Vil det ikke gøre hans mave tosset at få andet end hans hundemad? (som han er helt tosset med:) )En forfærdelig gang billedspam kommer i aften;) Hvalpe er sgu' sjove Men der sker ikke noget ved at bruge pølse eller kyllinge stykker til træning - Det skal bare ikke være som godbidder når kræet tigger ved bordet :blink: Forventer i hvertfald ikke at min gamle hund, som bruges til konkurrencer gider arbejde for sit tørfoder. Han ville nok gøre det - Men han arbejder væsentlig bedre for kylling/pølser/roastbeef/hundepaté osv. Og så længe du ikke stopfodre hvalpen med pølser, så skulle maven ikke gå i udu af det. Gode godbidder er for mange hunde en super motivation for at samarbejde og jeg ville nok start med lidt indkalds træning. Start med at sige hundens navn og stik den en godbid. Gør det nogle gange indtil den reagere på navnet og kigger på dig, selvom den var koncentreret om noget andet. Så kan du strække afstanden og sværhedsgraden stille og roligt og bruge det når du vil have ham ind. Men i starten og i et godt stykke tid efter skal der vanke en lækker godbid for det. Det skal være mere attraktivt for ham at komme med jer ind, end det er at blive ude og snuse og hygge. Hunde lære jo hurtigt hvad der betaler sig og det skal i den grad ligge i ham, at det bedste i verden er at følge jer og komme når der bliver kaldt - Og det gøres bedst ved at han virkelig bliver belønnet for det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Min Maggie (nu på 13 måneder) elsker sin have, og hvis det stod til hende, så boede hun derude de fleste af døgnets timer (bortset fra om natten, hvor hendes fornemmeste opgave er at hugge min hovedpude). Jeg har fra starten givet en lille guffer, når hun kom ind ad døren. Det hjælper lidt på, at det har værdi at komme ind igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Han får slet ikke menneskemad. Vil det ikke gøre hans mave tosset at få andet end hans hundemad? (som han er helt tosset med:) )En forfærdelig gang billedspam kommer i aften;) Vi havde samme princip, da Store Fugl var hvalp. Kun hans gode foder og nul andet. Jeg skal hilse og sige, at hans mave kunne gå total i udu, hvis nogle gav ham et eller andet eller han selv fandt noget og spiste det. Jeg tror en hund skal have lidt forskelligt, for at være styrket til velmenende mennesker, ting den finder og andet af samme skuffe i denne verden. Hvis I så samtidig kan kombinere det med f.eks. at lære ham at komme ind fra haven, når I kalder er det da en win-win situation Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2012 Hæfter mig ved at løbe om kap. Hvalpe løber kun når de leger ,som regel fangstlege og så hvis de bliver forskrækkede. At løbe om kap , kan gøre, at hvalpen tror, noget farligt er på vej og ejer også er bange. Jeg har set mange hvalpe, der så skræmte ud i kropssrog, hvis ejer løb med dem. Men ejeren opdagede det ikke. Så hvalpen kan få på fornemmelse, at stedet man løber fra er farligt eller kan blive det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juni 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Velkommen til og billeder tak skønt og originalt navn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts