Hop til indhold

Rød og mister pels på albuer


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Sætter lige et par billeder ind af Cody. Så kan du se hans albuer.

Hans startede også tidligt og med røde hævede hårsække.

Min opdrætter siger at det ligger i generne om hvor modtagelige de er for tryk-albuer.

Alle hendes hunde har det stort set og det er total forkælede sofa-hunde, der også har hundesenge i hele huset.

Andre linjer kan leve hele deres liv i hundegårde, uden det mindste

 

cody.jpg

 

Fed creme kan holde det nede.

Jeg prøver at ta mig sammen til at smøre med kopattesalve, da han er begyndt at ligge meget ude på altanen igen, så de er blevet meget grimme igen

Cody roskilde.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har også "liggemærker", mere på den ene albue end den anden. Hun ligger faktisk mest i sofa og på tæpper, men har fået det alligevel. Huden er hård og lidt nopret. Jeg kan, som Lab-lover med Cody, holde det nede med fed creme som kopattesalve. Det er bare det der med at huske at få det gjort:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke havde også meget tidligt lidt røde, slidte albuer. Og jeg var osse noget bekymret.. Man ser jo tit ældre hunde med store fortykkede pletter uden pels på albuerne.

 

Jeg TROR, at Silkes slid forsvandt igen, næsten, fordi jeg begyndte at give hende Viacutan, som jeg også havde givet til min tidligere hund. Jeg tror endda, at jeg gned lidt af olien ind i huden på albuerne.

 

Silke har da lidt fortykket hud på albuerne i dag. Men ikke mere end at det er dækket af pelsen. Og nu er hun jo altså 10 år..

 

( ps.: At fjerne pelsen er ikke nogen god ide, for pelsen beskytter jo også mod tryk udefra.)

 

Hvad er der for olie Barney får i maden? Det er jo ikke nok, at der er meget af den. Det skal helst osse være en speciel sammensætning af omega3 og omega6..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres svar. Det er rigtig dejligt at høre erfaringer og meninger. Tror I at det gør ondt på hunden eller genere den (det er nemlig ikke mit indtryk?). Han flytter selvfølgelig soveplads nogle gange hver nat, men tror i det er fordi han er generet? Han har altså mange forskellige ligge muligheder. 3 forskellige kurve hvor han ligger forskelligt i dem alle, sengen, sofaen og 2 forskellige slags gulv (fordelt på 3 små rum :D). Så tænker han kan gøre det mest behagelige.

 

Hvordan undgår man at det der fede creme bliver smurt ind i alt mulig - husker fra hesten at det er noget tykt klisteret stads som nemt kommer på gulv, sofa osv?

 

svamp var selvfølgelig også en mulighed - bare underligt han lige får det på begge albuer??

 

Barney får ganske almindelig fiskeolie fra matas (de der fiskeoliepiller til mennesker) samt torskelevertran da der skulle være optimal vitamin fordeling i, i forhold til fiskeolien hvor de er sorteret fra. Så det skulle altså være optimalt? men han har lidt tør pels sagde dyrlægen sidst, det er selvfølgelig lidt mærkeligt. Men har også lige købt nyt foder som er baseret på fisk så det kan være det hjælper på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...