Hop til indhold

Rød og mister pels på albuer


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Min golden retriever på 15 måneder er blevet rød på albuerne. Han har mistet lidt pels, huden er mørkerød og lidt skællede, og en smule hævet på den ene albue. Det er sådan oppe på siden af albuen - altså ikke noget han ligger på, med mindre han ligger ned på siden, hvilket han selvfølgelig også gør. Han har en kurv i alle rum (selvom vi bor i en lille lejlighed og der ikke er langt mellem kurvene :blink:), og alle kurve er forskellige. Han må desuden være i sofaen, men vælger tit at ligge sig å gulvet. Vi har sådan noget ret ru gulvtæppe pt. men flytter lige om snart hen hvor der er sådan noget "falsk" trægulv. Men det er kun på albuerne huden ser sådan ud?

 

Han får rigeligt med olie i maden og synes ikke det bør være noget derigenne.

 

Hvorfor pokker ser han sådan ud lige på albuerne? (Eller på benet lige ud for albuen). Han har fået anmærkninger på begge albuer, men det kan vel ikke have noget med det at gøre?

 

Andre der har hunde der ser sådan ud, eller har forslag til hvad det kan være?

 

Det er ikke ømt når man rører ved det, han klør ikke i det, han er ligeglad med at jeg sprayer det i aloe vera og faktisk var det et rent tilfælde at jeg opdagede det, da den anden pels dækker hen over det.

 

Nogen som har prøvet noget lignende??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tja.... Bamse har noget der minder om, bare ikke helt så voldsomt som det lyder til med Barney.

 

Men Bamses kommer bare fra hvordan han ligger og man kan se det ændre sig alt efter om han i en periode vælger et blødt sted at ligge, eller som om sommeren hvor han altid ligger hvor der er køligst - Der kan albuerne godt se lidt grimmere ud.

Det genere heller ikke og dyrlægen sagde, at noget god fed salve var det eneste at gøre ved det og jeg ikke skulle bekymre mig om det, så længe der ikke er sår på.

 

Men skal han ikke snart vaccineres, så kan dyrlægen lige tage et tjek på det? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

jo han klør lidt, men dyrlægen sagde at det ikke betød noget og at der ikke var noget som tydede på allergi overhovedet. Han kunne slet ingen reaktion få selvom han kløede ham overalt.

Og han klør heller ikke på albuerne?

 

Nej dyrlægen synes ikke der var grund til at få taget prøve på huden, da han slet ikke er generet af kløen.

 

Maria: han er lige blevet vaccineret i tirsdags. Og vil jo da helst spare turen til dyrlægen hvis det kan lade sig gøre. Der er ikke sår, bare rødt og lidt skællede og den ene er en smule hævet, men han er komplet ligeglad med at man rører ved det. Bare underligt han kun får det lige der - resten af kroppen rører jo også ved gulvet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Når han også klør sig, som du skrev i et andet indlæg, ville jeg altså også begynde at mistænke allergi ?

 

Mange store tunge hunde får hård hud på albuerne, men oftes ikke før de er noget ældre, og det er oftes hunde der ligger meget på jorden, gulvet og fliser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
jo han klør lidt, men dyrlægen sagde at det ikke betød noget og at der ikke var noget som tydede på allergi overhovedet. Han kunne slet ingen reaktion få selvom han kløede ham overalt.

Og han klør heller ikke på albuerne?

 

Nej dyrlægen synes ikke der var grund til at få taget prøve på huden, da han slet ikke er generet af kløen.

 

Maria: han er lige blevet vaccineret i tirsdags. Og vil jo da helst spare turen til dyrlægen hvis det kan lade sig gøre. Der er ikke sår, bare rødt og lidt skællede og den ene er en smule hævet, men han er komplet ligeglad med at man rører ved det. Bare underligt han kun får det lige der - resten af kroppen rører jo også ved gulvet?

 

:hmm:

 

Du må lige sige til, hvis jeg skal nærstudere og pille lidt, og se om det minder om Bamses.

 

Men albuerne er åbenbart tit udsatte når de lægger sig. :vedikke:

 

Når han også klør sig, som du skrev i et andet indlæg, ville jeg altså også begynde at mistænke allergi ?

 

Mange store tunge hunde får hård hud på albuerne, men oftes ikke før de er noget ældre, og det er oftes hunde der ligger meget på jorden, gulvet og fliser.

 

Åbenbart også de mindre tunge - Bamse vejer kun 17-18 kg.

Men det har nok også noget at gøre med hvordan de ligger. :vedikke:

 

Er dog enig med dig i, at det er en god ide at være obs på allergi delen - Lyske, ører, poter osv. plejer at være gode at holde øje med for tegn på irritation.

Så jo ret tydeligt hvad et foder fri for lagermider har gjort for Bamse, selvom det ikke lige havde noget at gøre med hans albuer og han var ikke engang voldsomt medtaget af allergien.

 

Tilgengæld stoppede al kløen af ører, gnaven poter og det røde i lysken forsvandt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså han klør slet ikke på albuerne, så ved ikke hvordan det er blevet rødt. Underligt hvis det er infektion at det lige præcis er kommet på begge albuer, men ja, det minder mest om en infektion af en eller anden art.

 

Jeg er selvfølgelig opmærksom på allergi, men som det er nu er der intet der tyder på allergi, hvilket min dyrlæge også siger. Han klør lidt, men slet ikke nok til at det genere ham,og som sagt kunne dyrlægen ingen reaktion få ud af ha,. Han har intet med ørene og har aldrig haft det (som den eneste af mine hunde), han er ikke rød i poterne og klør sig aldrig her. Heller ej i lysken.

 

Maria du må gerne kigge lidt på ham - er du der på onsdag???

 

Ja det ender jo nok med en tur til dyrlægen igen, for selvom han ikke virker generet vil jeg da gerne lige ved hvad det er.

 

Tak for jeres bud :)

 

Ang. foder så leder jeg stadig efter et foder som jeg synes han fungere fantastisk på. Ud over foder får han alle mulige godbidder og han får også en del menneskemad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Altså han klør slet ikke på albuerne, så ved ikke hvordan det er blevet rødt. Underligt hvis det er infektion at det lige præcis er kommet på begge albuer, men ja, det minder mest om en infektion af en eller anden art.

 

Jeg er selvfølgelig opmærksom på allergi, men som det er nu er der intet der tyder på allergi, hvilket min dyrlæge også siger. Han klør lidt, men slet ikke nok til at det genere ham,og som sagt kunne dyrlægen ingen reaktion få ud af ha,. Han har intet med ørene og har aldrig haft det (som den eneste af mine hunde), han er ikke rød i poterne og klør sig aldrig her. Heller ej i lysken.

 

Maria du må gerne kigge lidt på ham - er du der på onsdag???

 

Ja det ender jo nok med en tur til dyrlægen igen, for selvom han ikke virker generet vil jeg da gerne lige ved hvad det er.

 

Tak for jeres bud :)

 

Ang. foder så leder jeg stadig efter et foder som jeg synes han fungere fantastisk på. Ud over foder får han alle mulige godbidder og han får også en del menneskemad.

 

Yes - Har hvalpehold.

Så kan godt lige se om det ligner Bamses og prøve at tage det creme med jeg har brugt til Bamses albuer, så kan du prøve det, hvis det ligner Bamses.

Ellers sender jeg dig bare til dyrlægen med ham ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige prøvet at tage et par billeder, men desværre har jeg kun tlf. og den tager dem ikke i super kvalitet :/

 

Hunde er helt "hård" på stedet, og det er ligesom om hunden er sådan en hård tynd klump i huden under såret. Jeg er ved at uploade billederne og så kommer de lige på med det samme. Har også taget et billede af huden lidt længere op på benet så forskellen rigtig kan fornemmes. Men må nok besøge doktor dyrlæge - synes det ser lidt mystisk ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, det ved jeg sørme ikke, men jeg kan godt se at han er rød... Det væsker ikke vel?

Hvis der ikke er sår, så prøv at smøre ham med noget fed creme. Tjek om det breder sig... Eller må du barbere pelsen, så kan holde øje. Ved godt det ikke er kønt :mrgreen: men det vokser ud igen. Måske har han det ekstra varmt der og der har lige været nogle varme fugtige dage...

Bare lige lidt brainstorming...

God bedring til han i hvert fald og :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er ikke nemt at se med alt det lange pels...

Når du beskriver det lyder det for mig som trykmærker, altså fortykket hud på belastede steder. Det er oftest ældre og tunge hunde der får det, men kan hunden lide at ligge på kølige klinker om sommeren eller klinker med varme om vinteren, ja så kan selv mindre hunde få trykmærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej synes ikke han virker varm, men lidt svært at mærke grundet pelsen og svært at sammenligne, da det er på begge albuer.

 

Hopsa: vil de så ikke bare blive sådan lidt læder agtige? han er jo helt mørkerød? (men er ikke øm - må gerne pille ved det) og er det ikke underligt at han kun får det på albuerne?

hmm han ligger på vores gulvtæppe eller på lineoliens guld i køkkenet, og selvfølgelig ligger han meget, men han er jo en ung og aktiv hund og synes ikke at han har ligget voldsom meget på det sidste? jeg har sommerferie så er hjemme så han ligger ikke bare og sover 8 timer i streg (kun om natten :D).

 

Måske det vitterligt var en god ide at barbere området så jeg kan holde øje med det, og lettere kan behandle det med sprayen (som han tåler fint :) ). Men samtidig tænker jeg at det måske er lidt beskyttet inde under pelsen?

 

Han klør som sagt ikke i det.

 

Han er en "sports" model og vejer kun 29 kg og er i rigtig fin foder stand så synes da det er lidt underligt hvis han får tryk mærker? også fordi de er helt røde, det synes jeg er underligt.. Men måske at du har ret

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej synes ikke han virker varm, men lidt svært at mærke grundet pelsen og svært at sammenligne, da det er på begge albuer.

 

Hopsa: vil de så ikke bare blive sådan lidt læder agtige? han er jo helt mørkerød? (men er ikke øm - må gerne pille ved det) og er det ikke underligt at han kun får det på albuerne?

hmm han ligger på vores gulvtæppe eller på lineoliens guld i køkkenet, og selvfølgelig ligger han meget, men han er jo en ung og aktiv hund og synes ikke at han har ligget voldsom meget på det sidste? jeg har sommerferie så er hjemme så han ligger ikke bare og sover 8 timer i streg (kun om natten :D).

 

Måske det vitterligt var en god ide at barbere området så jeg kan holde øje med det, og lettere kan behandle det med sprayen (som han tåler fint :) ). Men samtidig tænker jeg at det måske er lidt beskyttet inde under pelsen?

 

Han klør som sagt ikke i det.

 

Han er en "sports" model og vejer kun 29 kg og er i rigtig fin foder stand så synes da det er lidt underligt hvis han får tryk mærker? også fordi de er helt røde, det synes jeg er underligt.. Men måske at du har ret

 

Jeg ville ikke begynde at rode med alt muligt hvis du er i tvivl om hvad mærkerne skyldes. Hellere lade dem være og mærke efter en gang om ugen så du kan følge med i om det er noget der breder sig. Hvis det er noget der bekymrer dig så er det kun dyrlægen der kan hjælpe. Trykmærker kan godt have en anden farvetone end den øvrige hud, men hvis han er MEGET rød, eller varmere på det sted, så tyder det jo på infektion og det skal så behandles.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...