Gæst Karoline Skrevet Juni 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2012 Hej Jeg har en skøn Shih Tzu-hvalp på 11 uger. Han har dog altid (tror jeg) haft et "problem" med sit venstre øje. Det er som om, der sidder en slags byld/vorte lige på den nederste kant. Han siger ingen ting, når jeg trykker på den, men når jeg renser hans øjne, er det som om, han piber mere, her på det venstre øje. Han er ikke påvirket af det og klør og kradser IKKE i det. Det virker også som om, der er kommet lidt betændelse i øjet, og det er en smule mere lukket end de raske, højre øje. Bylden er lyserød, og på indersiden af øjet ved bylden, har øjet et anden farve. Jeg ved ikke, om dette har noget at sige. Jeg har kigget billederne i gennem fra kennelen, og der kan jeg egentlig godt se, at han også har bylden. I sundhedsbogen står der, at han har fået tjekket øjnene. Jeg kan desværre ikke få vedhæftet et billede. Håber nogen kan hjælpe! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Det kan være noget a'la bygkorn hos mennesker - prøv at google det? Eller netdyredoktor.dk : Follikulær conjunktivitis Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Tjah... Har han været hos dyrlægen? Altså jeres egen? Det er nok en god ide at få lavet et helbredscheck på ham.. Hvis opdrætters dyrlæge har overset at der var noget galt med det ene øje, så kan der være andre ting, der er blevet overset. Og under alle omstændigheder skal øjet jo behandles af en dyrlæge. Så lille en hvalp skal man ikke eksperimentere på.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Puha, stakkels lille pus. Hvis du synes der er kommet lidt betændelse i, så er det altså ikke til at spøge med. Ikke for at skræmme dig, men det kan godt gå hen og blive en alvorlig ting. Er der gult snask? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts