Hop til indhold

Spørgsmål vedr. betaling for parring...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg kan se flere steder (også i flere tråde herinde) at folk som betaling for en parring ønsker fx en tævehvalp fra kuldet....

 

Hvad gør man i en sådan situation, hvis det er aftalen, og der ikke kommer nogen tæver?

 

Bare mig der er nysgerrig... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se flere steder (også i flere tråde herinde) at folk som betaling for en parring ønsker fx en tævehvalp fra kuldet....

 

Hvad gør man i en sådan situation, hvis det er aftalen, og der ikke kommer nogen tæver?

 

Bare mig der er nysgerrig... :mrgreen:

Da Hailey skulle parre en tæve, var prisen en hvalp, eller en hvalps pris :-)

Jeg vidste så at jeg ville have en han, og der kom 3 hanner og 2 tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvad så hvis der kun kommer en hvalp - går den så til hanhundeejeren? Eller er der specielle aftaler hvis der kommer meget få hvalpe?

Hanhunde ejeren har som regel førstevalg, så det er bare ærgerligt for resten af hvalpekøberne ;-)

 

Køberne til de resterende hvalpe kunne ikke få oplyst hvem der var deres hvalp før jeg havde valgt min.....det var først da de var 7 uger, og de var blevet hvalpetestet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et spm. mere fra spørgejørgen...

 

Og hvis nu tæveejeren får hvalpe for at han/hun selv kan beholde en. Men så kommer der kun en hvalp - og den går så til hanhundeejeren. Er det så bare ærgeligt eller hvad (selvfølgelig kan der laves særaftaler/forhandles efterfølgende, men i princippet)?

I princippet er det bare ærgerligt, da hanhunde ejeren SKAL have sin "betaling" uanset om der kommer 1 eller 10 hvalpe. Det kan jo også ske at hanhunde ejeren ønsker kr i stedet for en hvalp ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...