Hop til indhold

tungt bagben. er det tegn på hun har ondt.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hej ´jeg har sådan en vane med at tøre Tulles poter når hun har været ude og gå,

 

jeg har lagt merket til når jeg tøre hinnes bagpoter at det ene ben er blevet tungere en det anet kan det betyde hun har ondt et sted?? og er det noget man bør gå til dyrlægen med??.

 

der er ikke andre en det at se hun gik let underligt i går men på det tidspungt var hun vist osse ret kåd men det var bagkroppen som var let sver at styre eller noget men ellers har hun sprunget rundt som en lille gaselle i går aftes så hun er ikke tynget af det vis der er noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne godt tyde på, at hun ikke så gerne vil lægge mere vægt på det ben, der stadig er i jorden. Eller at det gør ondt i et af ledene at løfte benet, der er tale om, altså at bøje i ledet gør ondt. Det med at bagkroppen er svær at styre kan også være tegn på begyndende spondylose.

 

Tror det er en god ide, at få hende undersøgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke været oppe med hinne inu det passer skit den her uge men neste uge skal jeg nog få det gjort.

 

det er ikke det helt store så det går nog hun lekker vel et sted imellem ingen ting og begyndene ryg / led problemer.

 

vis nu hun har nogle problemer med ryggen/led vad kan dyrlægen så enlig gøre ved det anet en at hun kan få smertestellene??.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som regel kan lægen ikke gøre så meget - medmindre det sidder et sted, hvor de kan blive opereret for det. Men ellers er behandlingen som regel, at man skal sørge for at få opbygget noget muskelmasse, så musklerne støtter omkring det svage led. Her er vandtræning rigtig godt - specielt til Tulle som er en rigtig tung hund, så belaster hun ikke sine led så meget, når hun bliver trænet. Ellers er de rigtige kost tilskud også en god ide at se på, hvis der er begyndende ledproblemer.

 

Krydser fingre for, at det ikke er noget slemt! Martha har også nogle gange en tendens til at lægge mere vægt på et bagben, når hun står - det skyldes, at hun nogle gange bliver skæv i ryggen, og derfor går vi til kiropraktor hver 3 mdr, så vi forhåbentligt undgår at denne aflastning giver permanent ledproblemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne godt tyde på, at hun ikke så gerne vil lægge mere vægt på det ben, der stadig er i jorden. Eller at det gør ondt i et af ledene at løfte benet, der er tale om, altså at bøje i ledet gør ondt. Det med at bagkroppen er svær at styre kan også være tegn på begyndende spondylose.

 

Tror det er en god ide, at få hende undersøgt.

 

jeg er ikke helt sikker på om det med at bagkroppen er sver at styre er noget nyt for det var vest osse noget der blev spekuleret over da jeg fik hinne men det er svert at huske sånden helt presist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...