Hop til indhold

Hvorfor gør hun det?


HNP
 Share

Recommended Posts

Vores hund på 8 mdr er begyndt på noget underligt noget..

 

Nok 1-2 gange om dagen når vi nærmer os vores hjem så laver hun "rullefald" og spiller død. Vi er sikre på det er fordi hun vil gå længere, men der er ikke noget mønster i det. Det kan være efter en tur på alt fra 10 minutter til 2 timer. Andre gange har hun vildt travlt med at komme hjem?

 

Sommetider så lægger hun sig ned hvis hun ser en anden hund tæt på. Men det er langt fra altid? Ville også være pænt belastende hvis hun gjorde det altid, fordi der er så mange hunde her. Hvorfor gør hun det? Nogle hunde går hun pænt forbi, andre er hun ligeglad med, men vil hun gerne hilse så er hun begyndt at lægge sig ned, og når den anden hund så kommer tæt på hende så skynder hun sig op og er så vildt glad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor har også haft en laaaaaaaang periode hvor han skulle ligge sig på ryggen og skrige mens han rullede, efter nogle ture. Også efter super lange ture. Tror bare han syntes det var hyggeligt, vi kunne jo ikke lade være med at klappe ham på maven :lol: Altid på græs, så måske det også duftede lidt dejligt?

 

Og det med at ligge sig og springe op, argh det gør Voodoo også, jeg forsøger at få ham til at lade være, de færreste hunde som fatter den leg. Han gør det tit hvis jeg har været ude med Motor alene, så ligger han sådan i haven og springer op i hovedet på Motor som kommer vildt glad og vil sige hej :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter er også en af de hunde der smider sig ned når der kommer andre... Desværre synes vi det var så sødt da han var lille at han fik lov, og så er det jo smart at han ligger sig hver gang han ser en hund fremfor at løbe hen til den, såd et har vi lidt "fremelsket"... Vi havde dog ikke tænkt over konsekvensen.. Så hvis vi er på gåtur og Dexter ser en hund så ligger han sig.. Og han rykker sig IKKE til hunden er væk eller han har fået lov at hilse :lol:

 

Med hensynt til din og at den smider sig så tror jeg også det bare er en "det er så hyggeligt" flip den får..

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter er også en af de hunde der smider sig ned når der kommer andre... Desværre synes vi det var så sødt da han var lille at han fik lov, og så er det jo smart at han ligger sig hver gang han ser en hund fremfor at løbe hen til den, såd et har vi lidt "fremelsket"... Vi havde dog ikke tænkt over konsekvensen.. Så hvis vi er på gåtur og Dexter ser en hund så ligger han sig.. Og han rykker sig IKKE til hunden er væk eller han har fået lov at hilse :lol:

 

Med hensynt til din og at den smider sig så tror jeg også det bare er en "det er så hyggeligt" flip den får..

 

Åh, hvor er jeg glad for at Dexter også gør det! Troede kun at det var chi'er og Bella der gjorde sådan noget:lol:

 

TS - det lyder bare som en fjollet unghund:-) Men gør hvad du kan for at hun ikke lægger sig når hun ser andre hunde. Tag det fra mig og Shii:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke lige hvordan jeg skal få hende til at lade være med at lægge sig ned? Hun gør det langt fra altid. Er det sådan normal hundeadfærd, at det må de bare ikke gøre eller hvordan hænger det sammen? Igår gjorde hun det over for en solsort :hmm: Måske den var nemmere at studere når man lægger ned:hmm:

 

Men ja hun er en fjollet unghund, og finder på alle mulige sjove ting :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ved ikke lige hvordan jeg skal få hende til at lade være med at lægge sig ned? Hun gør det langt fra altid. Er det sådan normal hundeadfærd, at det må de bare ikke gøre eller hvordan hænger det sammen? Igår gjorde hun det over for en solsort :hmm: Måske den var nemmere at studere når man lægger ned:hmm:

 

Men ja hun er en fjollet unghund, og finder på alle mulige sjove ting :lun:

 

Nej det er som sådan ikke fordi hun ikke må gøre det, men møder i en fremmed hund, er det langt fra de fleste som bryder sig om det. Det er ikke så høflig en måde at møde en anden hund på, kan man sige - de skal jo gerne sende venlige signaler allerede på afstand, ikke gå direkte mod hinanden osv, det 'bryder' en hund lidt ved at ligge og stirre.. hvis du forstår hvad jeg mener.

 

Hunden som ligger ned synes vel bare det er overdrevent morsomt, men prøv at kig på de hunde som kommer i mod jer, hvis de synes det er mærkeligt og bliver lidt usikre, synes jeg du skal lokke hende op i stå position med et par godbidder. Eller sætte dig foran hende så hun ikke kan se den anden hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er som sådan ikke fordi hun ikke må gøre det, men møder i en fremmed hund, er det langt fra de fleste som bryder sig om det. Det er ikke så høflig en måde at møde en anden hund på, kan man sige - de skal jo gerne sende venlige signaler allerede på afstand, ikke gå direkte mod hinanden osv, det 'bryder' en hund lidt ved at ligge og stirre.. hvis du forstår hvad jeg mener.

 

Hunden som ligger ned synes vel bare det er overdrevent morsomt, men prøv at kig på de hunde som kommer i mod jer, hvis de synes det er mærkeligt og bliver lidt usikre, synes jeg du skal lokke hende op i stå position med et par godbidder. Eller sætte dig foran hende så hun ikke kan se den anden hund.

 

Nårh sådan. Indtil videre er der ikke nogle hunde der har reageret specielt underligt på det, men vil prøve at få hende til at lade være alligevel. Lyder som en god idé nemlig. Undrer mig bare over det ikke er altid hun gør det :hmm: Der kan gå alt fra 10 min til flere dage imellem :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Nårh sådan. Indtil videre er der ikke nogle hunde der har reageret specielt underligt på det, men vil prøve at få hende til at lade være alligevel. Lyder som en god idé nemlig. Undrer mig bare over det ikke er altid hun gør det :hmm: Der kan gå alt fra 10 min til flere dage imellem :hmm:

 

Voodoo gør det langt fra altid, måske gør han det helst ved hunde han kender, det er jeg ikke helt sikker på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med at lægge sig ned når der kommer en anden hund og så fare op som en trold af en æske og hilse det kan godt være ret svært at få dem til at holde op med... har jeg hørt :genert: Troede endelig at jeg havde fået Ozzie til at lade være (har trænet meeeeeget på at få hende til at lade være) og så gør hun det så lige to gange igår :damn::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag har vi mødt hele 3 andre hunde der gjorde det. Min gjorde det ikke idag :vedikke: Altså mange hunde gør det, men kan ikke lide andre gør det? Hvorfor gør de det så? Min er ligeglad med andre hunde gør det? Den ene vi mødte var en stor sort labradoragtig hund, der nægtede at flytte sig før den havde hilst og bagefter først da den ikke kunne se os mere :sjov:

 

Hvordan træner man sin hund i ikke at ligge sig ned?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også hørt det skulle være svært at lære dem at lade være med :genert:

 

Det undelige er at Hogan selv gør det, men ikke kan lide når andre hunde gør det ved ham :rolleyes: Dobbeltmoralske hund!

 

Hov! Kender du en der hedder Diana der har en sort hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Idag har vi mødt hele 3 andre hunde der gjorde det. Min gjorde det ikke idag :vedikke: Altså mange hunde gør det, men kan ikke lide andre gør det? Hvorfor gør de det så? Min er ligeglad med andre hunde gør det? Den ene vi mødte var en stor sort labradoragtig hund, der nægtede at flytte sig før den havde hilst og bagefter først da den ikke kunne se os mere :sjov:

 

Hvordan træner man sin hund i ikke at ligge sig ned?

 

Sørger for den ikke kan komme til det, om det så er at tage i halsbåndet lige før den gør det - altså ikke med vold og magt selvfølgelig, og så lokke den op. Synes godt man kan se når de skal til det, Voodoo ser i hvert fald vældigt fræk ud med ørerne.

 

Og han kan heller ikke lide når andre gør det, han kan godt blive en smule bange ligefrem, dummerniks :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hun snakkede godt nok en del om at de vist lignede hinanden da de var små? Den syntes jeg nu ikke :mrgreen: Men Molly ser mega lækker ud :lun:

 

Ja, men de ligner hvis kun hinanden på farven? Og tak hun er også en bette lækkermås :lun: Din ser også meget sød ud :lun: Tror faktisk jeg har set ham (og dig) en enkelt gang eller 2 på afstand :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men de ligner hvis kun hinanden på farven? Og tak hun er også en bette lækkermås :lun: Din ser også meget sød ud :lun: Tror faktisk jeg har set ham (og dig) en enkelt gang eller 2 på afstand :hmm:

 

Hehe ja de er i hvert fald begge hvide :-D Mange tak, han er også dejlig.

Det kan godt være i har set os, vi går en del laaaaange ture ude i øst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo det :-D

 

Hvis vi ser hinanden en dag, må de da lige hilse på hinanden. Bare i snor for Hogan er jo som sagt ikke så meget for fremmede hunde der løber ham i møde :mrgreen:

 

Det er bare helt ok. Min kan heller ikke lide nogle der kommer løbende, men hun vil altid gerne hilse på fremmede hunde. Hun elsker alle hunde :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

det med at lægge sig ned ved møde med fremmede hunde har jeg hørt er noget fra " urhunden" - at vise at man er venlig over for den fremmede hund , jeg har observeret at mine hunde når de møder fremmede hunde på steder hvor der er plads altid hilser på fremmede hunde i etaper - de spæner ikke bare hen til den fremmede men nærmer sig i etaper og det sidste stykke foregår somregel i rolig gang og så kommer " numsesnuseriet " til aller sidst, - dette forudsætter altså at de er løse og selv kan bestemme farten uden at være hæmmet af en snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...