Gæst Karamellen Skrevet Juli 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2012 Hej, Min GD hvalp lidt kræsen og skal motiveres til at spise. Han får Royal Canin Giant Puppy, men jeg har på det seneste måtte tilsætte eks. lidt oksekød, o.l. før at han gider røre det. Jeg vil derfor høre jer, hvad der er godt at tilsætte foderet, som ikke er for "hårdt" for den lille sarte mave. Er det fint med lidt oksekød, eller er der noget der er mere at foretrække? Måske endda et produkt der er skabt til formålet? Er der noget jeg absolut skal undgå? Og hvad angår kødet, er det fint råt, eller skal det brunes lidt? Tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2012 Du fodrer allerede med et produkt med højt proteinindhold, så var det min hund ville jeg tilsætte fedt eller kulhydrat i de perioder hvor den ikke har så stor spiselyst. Det er ikke unormalt at interessen for mad bliver lavere når temperaturen stiger, du kan evt. flytte måltiderne til før og efter det blir varmt, det hjælper for nogle. Prøv ellers med en sjat fløde på maden, det plejer at hjælpe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Du fodrer allerede med et produkt med højt proteinindhold, så var det min hund ville jeg tilsætte fedt eller kulhydrat i de perioder hvor den ikke har så stor spiselyst.Det er ikke unormalt at interessen for mad bliver lavere når temperaturen stiger, du kan evt. flytte måltiderne til før og efter det blir varmt, det hjælper for nogle. Prøv ellers med en sjat fløde på maden, det plejer at hjælpe. I mit næste liv vil jeg være hund hos dig:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Du kan også bruge en lille smule vådfoder af god kvalitet - som topping - husk i fald at reducere tør foder mængden så man ikke over fodre. Jeg bruger selv James Wellbeloved og Natures Menu til mine - enten som selvstændig måltid eller til at fugte tørfoderet med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Men man skal dog også være opmærksom. Da Nala kom til mig som 4 mdr.'s hvalp, havde hun fået foder af dårlig kvalitet. Købte Arion, men efter en månedstid ville hun ikke spise med mindre hun fik noget blandet i... Mavefornemmelsen var ikke rigtig for mig, så smuttede til dyrlæge og det viste sig at hun havde en maveinfektion pga Arion og derfor fik hun aldrig dette igen. Men skal lige se på , hvorfor hunden ikke vil spise foderet. Det er ikke altid kræsenhed, varme, osv... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Du kan også bruge en lille smule vådfoder af god kvalitet - som topping - husk i fald at reducere tør foder mængden så man ikke over fodre. Jeg bruger selv James Wellbeloved og Natures Menu til mine - enten som selvstændig måltid eller til at fugte tørfoderet med Man skal gøre sig ret umage for at en GD-hvalp bliver for fed, og husker jeg ikke helt forkert, så er netop denne hvalp til den tynde side. Når hunden så samtidig ikke har den store appetit, så skal der ikke reduceres i noget men i højere grad fyldes på når chancen byder sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Man skal gøre sig ret umage for at en GD-hvalp bliver for fed, og husker jeg ikke helt forkert, så er netop denne hvalp til den tynde side. Når hunden så samtidig ikke har den store appetit, så skal der ikke reduceres i noget men i højere grad fyldes på når chancen byder sig. Ok det er jeg med på - men i så fald sker der så nok heller ikke noget ved at blande de to ting Mine kan godt lide det - og når jeg bruger som topping reducerer jeg ikke tørfoderet - da det foder jeg bruger i forvejen er fedt og kaloriefattig - af hensyn til maverne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Ok det er jeg med på - men i så fald sker der så nok heller ikke noget ved at blande de to tingMine kan godt lide det - og når jeg bruger som topping reducerer jeg ikke tørfoderet - da det foder jeg bruger i forvejen er fedt og kaloriefattig - af hensyn til maverne Nej ikke det mindste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts